פאגני Huayra
לפגאני הואיירה יש מנוע V12 בנפח 6.0 ליטר טווין טורבו עם 720 כוחות סוס, היא תגיע מעמידה למאה קמ"ש ב-3.2 שניות ולא תעצור עד שהשעון יראה 380 קילומטר בשעה.

ההואיירה היא לא רק מכונה לשבירת שיאי מהירות בקו ישר, את זה הויירון של בוגאטי עושה טוב יותר, אבל יש לה יכולת, על אף ובזכות הביצועים הקיצוניים, להרגיש בבית בכבישים צדדיים, מפותלים וצרים כמו אלה הנמצאים בסביבת המפעל שלה (שראוי יותר להיקרא סטודיו לעיצוב) במודנה בצפון איטליה וגם במסלול המרוצים נורבורגרינג בגרמניה, בו יש לה פז"ם של יותר מ-5,000  קילומטר של ניסויים מפרכים.

אין תמונה
מדפים הידרואלים הישר מעולם התעופה

על היכולות הללו ויותר מכך על המידה הנדיבה של הנאה מנהיגה שהיא מספקת בזכות תקשורת חלומית של המכונה עם הנהג (תכונה שקיימת פחות בויירון הכוחנית, או במקלארן למשל) היא זכתה בתואר "מכונית השנה" של מגזין הרכב הבריטי EVO, הפונה בעיקר לחולי ההגה הקיצוניים.



הפגאני הואיירה מרשימה לא רק בביצועים ובמידת ההנאה מנהיגה שהיא מספקת, היא גם שופעת בטכנולוגיה ועושה שימוש בחומרים האקזוטיים ביותר שלרוב מרכיבים מטוסי קרב.

בין היתר ניתן לציין שלדת אמבטיה מקרבון שנרקח במתכון סודי של פגאני, תתי שלדה מפלדת כרומולי, שימוש בטיטניום ועוד.

אחד הפריטים הייחודיים ביותר בהואיירה, הקרויה על שם אל הרוח מהמיתולוגיה הדרום אמריקאית, (ומיד תבינו מדוע), הם 4 מדפים הידרואלים (שניים מלפנים ושניים מאחור) כמו במטוס המתרוממים ופועלים כל אחד בצורה עצמאית על מנת לייצר כוח הצמדה בפניות ובבלימה וגם לשמש כמעצור אוויר.

פאגני Huayra
כשאומנות ומכניקה נפגשים

אבל ההואיירה היא לא רק מכונית על עם ביצועים מעולם התעופה כמו מתחרותיה - האבנטדור וה-F12 של למבורגיני ופרארי ובניגוד לצמד יצרניות האקזוטיקה המפורסמות שכבר מזמן שייכות לקונצרני ענק (אודי ופיאט) וחייבות דין וחשבון לבעלי הבית שלהן, פגאני היא יצרנית עצמאית שיכולה לקחת הגאונות המוטורית לקצה ולתת לפרפקציוניזם להוביל בכל הקשור לעיצוב ואיכות תא נוסעים ולהנדסת הקומפוננטים השונים.

זה בדיוק מה שמאפיין את הוראציו פגאני, בעל החברה ומה שמאפשר לו לדרוש ולקבל מיליון יורו לכל אחת מיצירותיו.

הוראציו פגאני הוא אחד הבודדים בתעשיית הרכב שמצליח לשלב בין אמנות למדע, בין מכניקה לעיצוב בדומה לאמן/מדען איטלקי אחד העונה לשם ליאונרדו דה וינצ'י.

הגאונות הרבגונית הזו גרמה למפיקי הסדרה "תעשיות על" בערוץ נשיונל גיאורפיק לעקוב מקרוב ולספק הצצה נדירה על תהליך הפיתוח והייצור של אחת המכוניות הנחשקות ביותר בעולם.

אין תמונה
מדפים הידרואלים הישר מעולם התעופה

אחרי צפייה בסרט אני מודה שהתחלתי לחסוך בשאיפה שפעם אוכל להגשים את החלום, אבל גם אם אתם ממש לא מתכוונים לרכוש את ההואיירה במיליון יורו וגם אם אתם לא חולי הגה קשים הרשו לנו להמליץ לכם לפנות 45 דקות מהחיים וללחוץ פליי בנגן.  

>> בארץ: פרארי F12 ברלינטה עם 740 כ"ס