נגמר הדלק (צילום: ginosphotos, Istock)
עד כמה מחירי הדלק החדשים ישפיעו על הכיס שלנו? |צילום: ginosphotos, Istock

העליה החדה, של 55 אגורות במחיר הדלק, הביאה אותנו לשיא כל הזמנים בכסף שאנחנו צריכים לשלם על הנסיעות. אבל איך המחיר הזה מתבטא בסופו של דבר בכיס?

עד כמה כל ביקור בתחנה יכאב לנו בכיס

העלות הממוצעת לתדלוק של 40 ליטר זינקה אתמול בלילה כאמור ב-55 א"ג לכל ליטר או במילים אחרות בכ-22 שקלים לתדלוק, כך שאם עד כה שילמנו על תדלוק כזה 308 שקלים, המחיר החדש יהיה 330 שקלים.

אם היקף הנסיעות שלכם הוא כמקובל בממוצע הישראלי, הרי שמספר הקילומטרים השנתי שלכם (הקילומטראז') עומד על כ-18 אלף והחודשי - על כ-1,500 קילומטרים.
שימוש במכונית משפחתית ממוצעת שצריכת הדלק שלה היא כליטר בנזין אחד על 12 קילומטרים יעלה כעת כמעט עוד 5 אגורות לכל קילומטר של נסיעה.

עד כמה עליית מחירי הדלק תשפיע על סל ההוצאות החודשי 

המשמעות היא שכעת עלות השימוש, בהיקף נסיעה ממוצע ובמכונית משפחתית, תהיה גבוהה בכ-75 שקלים מדי חודש.

מכונית קטנה וחסכונית שנוסעת מעט תיפגע פחות, כצפוי, מהמצב החדש. התוספת החודשית במצב כזה (12,000 קילומטרים בשנה, 14 ק"מ לליטר) תהיה כ-40 שקלים.

מצד שני, רכב שטח או מיניוואן גדול שנוסע הרבה (30,000 קילומטרים בשנה, 8 ק"מ לליטר) ידרוש מבעליו תוספת של כ-170 שקלים מדי חודש.

מנוע (צילום: נעם וינד)
תכינו 22 שקלים נוספים בכל תדלוק|צילום: נעם וינד

כמה ניתן לחסוך במעבר למכונית היברידית או עם מנוע דיזל

במצב החדש שנוצר, ראוי לשקול מעבר לטכנולוגיות הנעה שאינן בנזין. התחרות בין תחנות הדלק על מחיר הסולר, למשל, ביחד עם העובדה שמכונית מודרנית בעלת מנוע דיזל חסכונית באופן משמעותי ממקבילתה מונעת הבנזין, עשויה לאפשר חלופה זולה לנסיעה יומיומית במכונית. 

גם המעבר למכונית היברידית עשוי להיות רלוונטי ביותר. ישנן כיום מספר מכוניות היברידיות (שמשלבות מנוע חשמלי עם מנוע בנזין) שאינן יקרות משמעותית ממכוניות בנזין מקבילות, ואשר צריכת הדלק הממוצעת שלהן נעה בין 16 ל-20 קילומטר לליטר בשימוש רגיל.

החיסכון החודשי הממוצע בעלות הדלק על פני מכונית בנזין רגילה יהיה בין כ-260 לכ-410 שקלים. אם משווים זאת להיקף נסיעה גדול משמעותית מהנסועה הממוצעת, הרי שהחיסכון החודשי בעת מעבר למכונית היברידית יכול להגיע אף ל-800 שקלים ויותר. במונחים שנתיים מדובר בחיסכון של קרוב ל-10,000 שקלים.

סיטרואן C3 - הקפת ישראל (צילום: ניר בן זקן )
מעבר למכונית היברידית או כזו המצוידת במנוע דיזל יכול לחסוך לכם עד 10,000 שקלים בשנה|צילום: ניר בן זקן

>> 5 צעדיים דרמטיים לקיצוץ הוצאות הדלק 

הכתבה התרסמה לראשונה באתר "מוטוקאר" של מגזין הרכב "הגה" 
לקבלת גליון של מגזין הגה במתנה לחץ כאן