המכונית היא אחת ההמצאות הגדולות של המאה ה-20 ששינתה לגמרי את אופי החיים המודרניים ומאפשרת קיצור עצום של מרחקים בהשוואה לעידן שקדם להמצאתה. יחד עם זאת, נהיגה במכונית מודרנית מנתקת מהנעשה בחוץ, ועבור הנהנים מטיול רכוב מדובר לעתים בפגיעה בחוויה.
נהיגה ברכב בעל גג נפתח מפעילה את כל החושים ומאפשרת את החיבור המוחלט לטבע. לכבוד עונת הטיולים בחגים בחרנו עבורכם חמש מכוניות טופלס שמציעות חוויה שונה עם מרווח ראש אינסופי.

הספורטיבית – למבורגיני אבנטדור רודסטר
נכון שהבוגאטי ויירון ויטס מהירה יותר ושפרארי 458 ספיידר תהיה אולי ספורטיבית ומהנה יותר, אבל הלמבורגיני אבנטדור רודסטר מציעה את שילוב הקסם שבין עיצוב איטלקי מרהיב (שאין לבוגאטי) לביצועים של מכונית על (700 כ"ס ו-3 שניות במיאוץ למאה הם 37 כ"ס יותר ו-0.4 שניות פחות מהפרארי). עם הגג פתוח תוכלו לקבל את סימפוניית ה-V12 שממוקם מאחורי המושבים בכוונון ישיר לעור התוף ומערכת הנעה כפולה קבועה תשמור אתכם על הכביש גם אם האספלט חלקלק או במקרה שאינכם נהגי מרוץ. עם 350 קמ"ש מרביים כדאי מאוד שתקבעו תור ללייזר, כי המפרצים בקרקפת עלולים להפוך לקרחת מלאה.

למבורגיני אבנטדור נטולת גג (צילום: אוטו)
שילוב הקסם שבין עיצוב איטלקי מרהיב לביצועים של מכונית על |צילום: אוטו

הקלאסית – יגואר E טייפ
יגואר E טייפ היא רודסטר קלאסית שעוצבה בהשראת ה-D טייפ, מכונית המירוצים המצליחה של יגואר במרוץ הסיבולת 24 השעות של לה-מאן וזו שאנזו פרארי הגדול אמר עליה שהיא המכונית היפה ביותר שיוצרה מעולם. תחת החרטום הארוך שכן מנוע 6 צילנדרים בנפח 3.8 משולש קרבורטורים שהעביר 265 סוסים לגלגלים האחוריים ואפשר ל-E טייפ מהירות מרבית של 240 קמ"ש שהייתה יוצאת דופן בשנות השישים המוקדמות, וודאי בהתחשב בתג המחיר הנמוך יחסית באותה תקופה. למרות שהיא נחשבה מודרנית לתקופתה, לנהוג ב-E טייפ אינה משימה קלה עבור הדור שהתרגל למכוניות המבצעות בשבילו את רוב המטלות, אבל בפאלמס קזינו בלס ווגאס, בבורג אל ערב בדובאי או בקנסינגטון פאלאס גרדן בלונדון תתאימו לסביבה עם הרבה סטייל.

יגואר (צילום: נעם וינד)
קלאסיקה עם הרבה סטייל|צילום: נעם וינד

לכל המשפחה – בנטלי קונטיננטל GTC
אם אתם מתכננים לקחת את כל המשפחה לטיול בלי גג ורוצים לעשות זאת בפינוק של מחלקה ראשונה, הבנטלי קונטיננטל GTC היא הבחירה. עם מקום אמיתי לארבעה בתא הנוסעים בעל ניחוח אריסטוקרטי המרופד בעור של פרות שגדלו באחו פתוח, גימור עץ דובדבן ותא מטען סביר היא המכונית המושלמת לקחת את המשפחה הממוצעת (והמאוד עשירה) לסיבוב דאווין עם גג פתוח ברחובות מונקו. מי שרוצה גם לעשות אותו מהר, יבחר בגרסת "ספיד" עם תחנת כוח בנפח 6.0 ליטר בתצורת W12 כפולת מגדשי טורבו המעבירה 616 כ"ס לכל ארבעת הגלגלים. עם נתון תאוצה ל-100 תוך 4.4 שניות ו-325 קמ"ש מרביים מדובר בקבריולה 4 מושבים המהירה בעולם.

בנטלי קונטיננטל V8 (צילום: אוטו)
למשפחה בעלת הממון|צילום: אוטו

העממית – מאזדה MX5
רובנו יכולים רק לחלום על שלוש האקזוטיות הנ"ל, אבל מאזדה MX5, הרודסטר הנמכרת ביותר בעולם, עם כמעט מליון יחידות שירדו מפס הייצור, היא בהחלט חלום בר מימוש. מאז הושקה ב-1989 ועד היום מציעה ה-MX5 את המתכון הפשוט והטוב של משקל קל (פחות מטון בדור הראשון) המחולק בצורה אופטימלית בין הצירים, מנוע פשוט ואמין מהמדף של מאזדה והנעה אחורית, כך שמעבר לחווית הרוח בשיער מדובר באחת המכוניות המהנות ביותר לנהיגה. גם העיצוב החיצוני לא קוטל קנים ולציניקנים השובניסטים שיטענו שמדובר במכונית לבנות המין היפה נספר שהדור הראשון ניצב בגאון במוזיאון לאמנות מודרנית בניו-יורק, לצד היגואר E טייפ.

אין תמונה
חלום בהישג יד

לשטח – ג'יפ CJ
ג'יפ CJ לא מציע ביצועים שמתקרבים למכוניות האחרות המוזכרות כאן, וודאי שלא התנהגות כביש מלוטשת, אבל הוא זה שמציע את החיבור האולטימטיבי בין הטבע לגלגלים ומנוע. מפרט קשוח הכולל שלדת סולם, סרנים חיים והילוך כוח יאפשר לכם להגיע גם למבודדות שבפינות החמד.
מנוע הבנזין שקט יחסית ויאפשר לכם להקשיב לציוץ הציפורים ולהבדיל מהאחרות כאן ניתן לקפל את השמשה הקדמית על מכסה המנוע וליהנות מארבעה כיווני אוויר.
מעבר לכך, הלוק הקלאסי עם צמד פנסים עגולים ושבעה פסים ביניהם יקנה לכם מראה של אנשי שטח קשוחים המסוגלים לעשות ראש מנוע או להחליף ציריה עם לדרמן, בעיקר אם תוסיפו ללוק הכולל כובע בוקרים ומגפיים אוסטרליים כאביזרי אופנה משלימים.


ארבעה כיווני אוויר

 >> ככה חוגגים: 320 קמֻ"ש ללא חלק עליון