הקיץ הלוהט כבר הגיע, והוא כאן כדי להשאר. קבלו 6 טיפים שיעזרו לכם ולמכונית שלכם לשרוד אותו בשלום.

1. צריך מזגן, אבל לא להכביד יותר מדי

זה בדיוק היום הכי מתאים להפעיל בו מזגן. אבל קחו בחשבון שהמזגן דורש מהמכונית שלנו המון משאבים ועומס. בעיקר אם המכונית שלנו לא ממש חדשה ורעננה - תפעילו את המזגן בשיקול דעת: וודאו שהמזגן כבוי בזמן ההתנעה, תנו למכונית לנסוע דקה-שתיים בלי מזגן כשהיא מתעוררת וחשוב מאוד - המנעו ככל האפשר מהפעלת מזגן (גם אם המנוע פועל) בזמן שאתם עומדים. כשהמכונית איננה נוסעת - רמת הצינון והרענון של המנוע דלה במיוחד והעומס על המכונית גדול במיוחד.
ותזכורת - לא מפעילים מזגן בלי שהמנוע פועל. למעשה במצב זה מדחס המזגן לא באמת עובד אבל המאווריים השונים של המערכת כן והמצבר פשוט יגמר בתוך דקות. גם אם הוא חדש.

רולס רויס דשבורד (צילום: גלובס)
לא מפעילים מזגן בלי שהמנוע פועל|צילום: גלובס

2. להצל את המכונית - לפחות חלקית

מצאנו חניה, וגם אם המכונית חונה עכשיו בצל - השמש תהפוך את פנים המכונית לסביבה יעילה מאוד להכנת שווארמה. שווה להצל את המכונית בצלונים מתקפלים או כאלה שניתנים להסטה לפי הצורך (הצלונים הקבועים האטומים חוסמים לנהגים שמאחורינו ומלפנינו את הראות דרכנו - מעשה לא חוקי וגם לא חברתי). ישנן בעולם כל מיני הצללות, עם דורה ובלעדיה, בגודל של חלון צד ובגודל של חלון חזיתי או אחורי. הכל טוב, אבל גם אם אנחנו לא יכולים להצליל את חלונות המכונית ב-360 מעלות, מומלץ לכסות לפחות את כל חלק הפלסטיק הגדול שבין השמשה הקדמית לנוסעים מלפנים. מדובר בגוף חימום שאינו מבייש מנהיג ועד עובדים מתסיס במיוחד.

3. צינון מהיר בתוך תא הנוסעים

אנחנו מקווים מאוד שהצלחנו להחנות את המכונית בצל, בלי לאדות את המכונית לדעת ובלי להפוך את תא הנוסעים למקום שאפשר לבשל בו חמין. בכל מקרה, עם תחילת הנסיעה, כדי להצטנן היטב ומבלי להתיש את המכונית לגמרי - נרצה לחכות דקה-שתיים של נסיעה בלי מזגן אבל ברור שכל החלונות יהיו פתוחים כדי לאוורר.

אבל גם כשאנחנו מפעילים את המזגן אחרי אותה המתנה קצרה ולוהטת, נשאיר את החלונות מעט פתוחים למשך כמה דקות ואת האוורור נכוון למצב "אוויר מבחוץ". הפעולה הזו נדרשת מכמה סיבות: ראשית, הטמפרטורה בפנים גבוהה דרמאטית מהטמפרטורה בחוץ כך שעדיף לתת לאוויר החם בחוץ להחליף את האוויר הלוהט בפנים. שנית, בתוך מערכת האוורור מצטברים חומרים שעל פי השמועות - לא ממש מומלץ לנשום אותם ועדיף לתת למכונית להתאוורר כמה דקות לפני שננשום אוויר מזגן צח.

4. קשה למכונית - נקל עליה ככל האפשר כדי שתשרוד את החום

אנחנו מכירים את שיטת "למה שאני אעבוד בשביל המכונית? שהיא תעבוד בשבילי!". זה נכון במידה מסוימת, אבל כדי שהיא תעבוד בשבילנו צריך לדאוג לה, לפחות קצת. ביום חם שכזה המכונית נשחקת מאוד וכדי שהיא לא תישחק יותר מדי, ננהג בה רגוע: בלי האצות חריפות, בלי מיזוג כשהמכונית עומדת, לא לנסוע מהר במיוחד, בטח שלא לדרוש ממנה מהירויות גבוהה בעליות.

אין תמונה
חוסו על המכונית ונהגו באופן רגוע

5. להימנע מפקקים

פקקים הם כאב ראש בכל יום, אבל בימי שרב - הם קשים מנשוא. ראשית - המוני בית ישראל שבדרך כלל יעדיפו לנסוע באוטובוס או ברכבת (בימים ובשעות שהיא כן פועלת) יוצאים ביום שרב עם המכונית, כך שהעומס בדרכים כבד יותר. שנית - הנסיעה האיטית והממוזגת הזו, בתוך טמפרטורות השרב, מכבידה במיוחד על הנהגים והמכוניות שלהם. המיזוג מתקשה להתמודד עם המכונית שאיננה מצטננת ברוח המהירות ואז חם לנו והשחיקה במכונית גדולה במיוחד. שלל המכוניות שתקועות בצד הדרך בימי שרב הן העדות הטובה ביותר לבעיה הזו.

הפתרון, מה לעשות, הוא להפוך את העולם - ולהיקלע כמה שפחות לפקקים ולעומסים. לנסות להקדים או לאחר את שעות הנסיעה, לעשות דברים מהבית, לדחות את הסידורים בעיר ליום המחרת - כל דבר שאפשר כדי להימנע מהפקקים המכבידים של ימי השרב.

פקק תנועה (צילום: MCCAIG, Istock)
נסו להימנע מהפקקים|צילום: MCCAIG, Istock

6. לוודא שהמכונית במצב טוב

תמיד זה מומלץ, אבל בימי שרב - זה קריטי. לפני שיוצאים לדרך ביום שרבי חייבים לוודא שהלחץ בצמיגים נכון, שיש במנוע מספיק שמן ושנוזל הקירור נמצא במפלס הנכון. בעיה בכל אחד מאלה בשילוב טמפרטורות השרב - יקצרו מאוד את הסיכוי של המכונית שלנו לשרוד את היום.

 

מאחלים לכם שיהיה יום קריר.

>> בית מתגלגל, כולל מזגן: המדריך השלם לטיול עם קרוואן

>> הכתבה פורסמה לראשונה באתר "מוטוקאר
>> לקבלת גיליון של מגזין "הגה" במתנה לחצו כאן