אין תמונה
נמאס כבר מאוזני המן באריזת צלופן

בחג הפורים, מלבד תחפושות מושקעות ושתיה עד-לא-ידע, נהוג גם לחלק משלוחי מנות. המנהג, למי ששכח את שיעורי התורה של כיתה ב', נולד כשמרדכי היהודי ציווה על בני ישראל להעניק איש לרעהו משלוחי מנות ביום השנה לביטול גזירות אחשוורוש. פרשני המקרא הציעו כמה פרשנויות, כשהבולטת ביניהן היא שכל האנשים, מכל שכבות האוכלוסייה, יוכלו לשמוח ולחגוג את החג.

אז במקום לנסוע במכונית לכל חבריכם ולחלק להם משלוחי מנות בצלחת חד פעמית עטופה בצלופן, מה דעתכם לחלק מכונית אכילה בגודל מלא?

נשמע לכם הזוי? יכול להיות, אבל כפי שבוודאי שמתם לב יש בעולם שלנו לא מעט אנשים שהשילוב של הרבה זמן פנוי ויצירתיות מתפרצת מביא אותם להשקיע ולהתאמץ להפוך רעיונות משונים למציאות ובמקרה שלנו - למעדן על גלגלים.

לאכול מכונית

מכוניות פורשה מושכות תשומת לב ומעוררות לא מעט תגובות. יש שיאמרו שהן מהירות וספורטיביות, אחרים יחשבו שהן מעוררות חשק או לעיתים מרושעות, אבל לא תשמעו אנשים אומרים: "וואו, איזו פורשה מתוקה".

בסוכנות פורשה הולנדית חיפשו דרך שיווק מקורית למשוך תשומת לב והחליטו להפוך מכונית פורשה למתוקה במיוחד. לצורך המשימה נבחרה פורשה 911 קאררה, השווה בהולנד 250 אלף דולרים. המכונית כוסתה בניילון נצמד מיוחד ואחר כך "נצבעה" באמצעות שבעים קילוגרמים של שוקולד שוויצרי איכותי, כשהפנסים עוצבו בשוקולד לבן.

מכונית מכוסה בשוקולד
את הצבע הזה לא היינו ממלצים להכניס לייבוש בתנור

גם ההאמר האמריקאי הוא לא בדיוק הרכב שמסווג כמתוק. רכב השטח שזכה לתהילה כרכב קרבות קשוח בשימוש צבא ארצות הברית מתקשר לרובנו למדבריות, להרבה אבק ולצבעי חול הפך לקשוח פחות וצבעוני הרבה יותר לאחר שהאמנית היידי הייס יצרה האמר בגודל מלא מאלפי מסטיקים עגולים וצבעוניים.

המון מסטיקים עגולים
האמר בגודל מלא ממסטיקים צבעוניים

במאפיית קרלו'ס בניו ג'רזי, המככבת בתוכנית הריאליטי Cake" Boss" כנראה קיבלו השראה מהפרסומת המדהימה של סקודה לפאביה הקטנה והחליטו ליצר משהו גדול יותר, בסגנון אמריקאי.
התוצאה: העתק בגודל מלא של מכונית מרוץ מסדרת המרוצים הפופולרית בארצות הברית, נסקאר. המכונית עשויה כולה משכבות של עוגה, כולל מנוע אכיל, ושכבות רבות של קרם ציפוי ובצק סוכר.

אין תמונה
עוגת נאסקר שכוללת מנוע עתיר קלוריות

מכוניות מרוץ נוספות שימשו השראה למפסלים באוכל.

בסינגפור החליטו להכין מכונית פורמולה 1 בגודל מלא העשויה כולה משוקולד. כדי ליצור את תפלצת המתיקות באורך 4.7 מטרים וברוחב 2 מטרים השתמשו שמונה שוקולטיירים בקילוגרמים רבים של שוקולד חלב, לבן ומריר ועמלו על היצירה במשך 44 ימים, כשהם עובדים במשמרות 7 ימים בשבוע, 24 שעות ביממה.

מכונית משוקולד
לקח לה 44 ימים להגיע לקו הזינוק

גרסה קצת פחות מושקעת, אבל הרבה יותר מהירה, למכונית פורמולה 1 הוכנה על ידי יצרנית השוקולד הידועה "קדברי" מחפיסות שוקולד רגילות שנחתכו ועוצבו בצורה המתאימה למכונית, כל זאת במשך 48 שעות בלבד.


פורמולה 1 של קדברי, מחפיסות שוקולד

בעוד שכולנו מכירים שוקולדים מעוצבים בצורות (ממטבעות שוקולד בחנוכה, סנטה קלאוס משוקלד בחג המולד וארנבי שוקולד בחג הפסחא), לחם בדרך כלל מגיע ככיכר עגולה או מאורכת ובשל היותו מוצר יסוד, לרוב אנחנו לא מצפים ממנו ליותר מזה.

אין תמונה
הלחם הבסיסי הפך למכונית מרוץ מיוחדת

אבל, מסתבר שבסינגפור חושבים אחרת. צוות אופים השקיע 549 שעות ביצירת פורמולה 1 בגודל מלא לצורך המשימה נאפו לא פחות מ-1,000 כיכרות לחם מ-22 סוגים, מהם פיסלו האופים את המכונית.


פורמולה 1 מלחם

 

>> צפו: סקודה מתוקה במיוחד