ציור מ-1907 המתאר את יציאת מצרים (צילום: wikipedia.org)
אפשר לסיים את המבצע בקצת פחות מ-40 שנה|צילום: wikipedia.org
יש לא מעט אנשים שבטוחים שפסח הוא חג של ניקיונות ומצות, אולם למעשה צריך לזכור שמעבר לארוחות משפחתיות רבות משתתפים והרבה ימי חופש, מדובר בחג לציון אחד המאורעות המכוננים בתולדות העם היהודי - יציאה לחירות אחרי 400 שנים של עבדות במצרים ומסע נדודים של 40 שנה במדבר עד להגעה לארץ המובטחת.

מבלי לנבור בסיפור אותו נקרא כולנו בהגדה, כיום יש דרכים נוחות, יעלות ובעיקר מהירות הרבה יותר לחציית מדבר סיני  שמחבר בין אפריקה לאסיה מאשר צעדה מייגעת במשך לא פחות מארבעה עשורים. קבלו את חמשת כלי הרכב היעילים ביותר למסע המפרך.

עוד ב-mako רכב 
חמש המלצות לטיולי שטח בארץ 
חמש מכוניות מדליקות בלי גג 
חמש מכוניות מליגת האלופות


מרצדס G63 AMG 6X6
ה-G קלאס, רכב השטח הקשוח של מרצדס, מיוצר בשלל גרסאות (כולל גרסת AMG כוחנית) ללא יותר מדי שינויים כבר יותר משלושה עשורים, אולם לפני כשנה מרצדס הוסיפה להיצע גרסה מאורכת עם שישה גלגלים והנעה 6X6.

ה-G המטורף ביותר שיצא משערי המפעל בגארץ', אוסטריה, ב-35 השנים האחרונות כולל מנוע V8 טווין טורבו בנפח 5.5 ליטר עם 536 כ"ס ומפרט טכני שיגרום לשועלי שטח להזיל ריר לכל עבר וכולל, בין היתר, רנים פורמליים (הציריות לא מתחברת למרכזי הגלגל, אלא למערכת של גלגלי שיניים המקצרת את יחסי העברה ומאפשרת מרווח גחון של 46 ס"מ, שלושה דיפרנציאלים הניתנים לנעילה, מערכת ניפוח אוויר אוטומטית שמאפשרת להתאים את הלחץ בששת הצמיגים לנסיעה בחול או בכביש בתוך 20 שניות בלב ועוד ועוד. למרות נתון צריכת דלק העומד על 5 קילומטר לליטר, מיכל דלק בן 159 ליטר של בנזין יאפשר לכם לעשות את הדרך מקהיר לתל אביב מבלי לעצור לתדלק.

מרצדס G
עובר בכל מקום, חזק בטירוף ומפנק

אין הרבה מכשולים שיעצרו את ה-G63 על ששת גלגליו ובשילוב תא נוסעים יוקרתי כמתחייב מהסמל של מרצדס וביצועים ספורטיביים כמתחייב מחטיבת AMG, נראה כי מדובר בבחירה האולטימטיבית למסע ארוך במדבר, כל זאת בתנאי שאתם לא מפחדים מתג מחיר של יותר משני מיליון שקלים לפני מסים.


טנדר שברולט סילברדו HD3500 דאבל ג'אנט
אמנם הגרסה הזו לא משווקת בישראל באופן סדיר, אבל הסילברדו בגרסת הדאבל ג'אנט, בדומה לזה ששימש את מל גיבסון בסרטי "נשק קטלני", הוא הטנדר בעל יכולת ההעמסה והגרירה הגבוהה ביותר בקטגוריה.

הוא יכול לשאת בארגז שלו לא פחות מ- 3,345 ק"ג ולסחוב בנגרר עוד כמעט 9 טונות. אם זה לא מספיק ויש לכם התקן גלגל חמישי (כמו במשאית) גם עם 10.5 טון של סחורה וציוד  הוא יסתדר.

אין ספק שמדובר ביתרונות משמעותיים בעבור בני ישראל שנמלטו ממצרים באותה תקופה, שכן עם יכולת העמסה שכזו הם יכלו להביא עמם אוצרות רבים שנשמרו בקברי הפרעונים, כסוג של פיצוי על 400 שנות עבדות.

שברולט סילברדו (צילום: אוטו)
הרבה מקום למטען ואפשרות לנגרר ענק|צילום: אוטו

עם הספק של 395 כ"ס ומומנט חוצב סלעים של 105.7 קג"מ שמפיק מנוע "דורמאקס" בנפח 6.6 ליטר טורבו דיזל אין ספק שגם עם ספינקס מאחור לא תהיה לסילברדו בעיה לשייט בדרך לארץ המובטחת בזמן שבתא הנוסעים, בגרסת הקבינה הכפולה, ישבו בנוחיות שישה נוסעים שייהנו מקבינה ממוזגת היטב לפני שמלאכת הפריקה של השלל תתחיל.


סופה ממוגנת
אפשר גם לצאת ממצרים בזרוע נטויה וחזה נפוח מגאווה מאחרי הגה של רכב מתוצרת מפעל "תעשיות רכב" בנצרת.

מדובר בכלי הרכב היחיד שמיוצר בארץ ועל אף שמרבית המכלולים מגיעים בקופסאות מאמריקה, (פרט למתכת המחלידה בגוף), ג'יפ הסופה הוא ללא ספק לגמרי ישראלי וכולל יכולת שטח גבוהה ואפילו בשנים האחרונות גם רמת אמינות טובה.

ג'יפ סופה ממוגן (צילום: אוטו)
יעיל בתקופה של מצב ביטחוני בעייתי בסיני|צילום: אוטו

הגרסה הממוגנת של הסופה עשויה להיות הבחירה הבטוחה ביותר נוכח המצב הביטחוני ההפכפך בחצי האי סיני. אמנם יש רכבים ממוגנים מתקדמים יותר ונכון שהיציבות הכיוונית עלולה להיות בעייתית ושהבלמים לא ממש אפקטיביים, אבל אין ספק שה"סופשית", כפי שהיא מכונה בצה"ל, הוכיחה את עצמה בשטח יותר מכל רכב ממוגן אחר והפגינה יכולת מרשימה במניעת חדירה של כדורי 7.62 מ"מ של קלאצ'ניקובים לתא הנוסעים.

בנוסף, עם מנוע 6 בטור האהוב והחזק של קרייזלר שמפיק 180 כ"ס לא תהיה לכם בעיה להימלט במהירות מזירת האש.



GIBBS Quadski
אם כל הכבוד לאותות ולמופתים, לא בטוח שאם היינו צריכים לצאת למסע שכזה היינו מוכנים לסמוך על היכולת של משה לקריעת ים סוף וכשצריכים לשלב בין תנועה בשטח לחציית מעברי מים נראה כי ה- Quadski הוא הבחירה האולטימטיבית. מדובר  בטרקטורון אמפיבי המיוצר על ידי GIBBS, חברה מדטרויט שמתמחה בכלים אמפיבים אזרחיים וצבאיים (ובין היתר מייצרת מזה עשור את ה-Aquada, מעין רודסטר אמפיבית הדומה למיאטה).

טרקטורון אמפיבי
לא צריכים את משה כדי לחצות את ים סוף

כשמו כן הוא, ה- Quadskiהוא מעין הכלאה בין טרקטורון לאופנוע ים. ביבשה הוא עושה שימוש בצמיגי שטח ייעודיים ומרווח גחון של 23 ס"מ כדי להתגבר על מכשולים בעוד בכניסה למקור מים הגלגלים מתקפלים אל תוך הגוף המעוצב ששוקע לחיתוך אופטימלי של הגלים.
יחידת הכוח בנפח 1.3 ליטר מגיעה מחטיבת האופנועים של ב.מ.וו והיא מניעה את הגלגלים האחוריים או את מנוע הסילון הימי ומאפשרת מהירות מרבית זהה בשני המקרים של 67.5 קמ"ש.




סוסיתא קוביה
בניגוד לשלל תחומים בהם המוח היהודי ויכולת ההמצאה והאלתור של הישראלים מציבים את המוצרים תוצרת הארץ בחזית העולמית, בכל הנוגע למכוניות מעולם לא הצטיינו במיוחד והרכב הראשון שתוכנן בארץ, הסוסיתא קוביה, הוא דוגמא מצוינת לכך.

גם לפני 55 שנים, כשהסוסיתא הראשונה יצאה משערי המפעל בחיפה, היא לא הבריקה עם עיצוב ששאב השראה ממקרר או מתיבת פח לאחסון לחם, תא נוסעים ספרטני ונטול כל פינוקים ומנוע 1.0 ליטר של פורד אנגליה שהפיק 39 כ"ס וניפק ביצועים מאוד בסיסיים גם במונחים של אותם ימים.

אפילו אם אתם פטריוטים ועל אף שהקוביה הצליחה לחצות את אפריקה כשהושקה כחלק ממסע יח"צני לקידום מכירות, קשה לחשוב על סיבה ממשית לבחור בסוסיתא למסע יציאת מצרים, אבל אם חושבים קצת מחוץ לקופסא למעשה מיד מבינים את היתרון האדיר שבבחירה זו ולמעשה מדובר ברכב היחיד שמגיע עם ערובה לרכב חילופי במקרה של תקלה.

סוסיתא קוביה (צילום: נעם וינד)
פטריוטיות ישראלית בצירוף תוכנית רכב חליפי |צילום: נעם וינד

על פי האגדה, הגוף של הסוסיתא העשוי פיברגלאס היה מזון  חביב במיוחד על גמלים, אותם בעלי חיים מופלאים עם יכולת נדירה לשרוד בחום ולחצות מדבריות. וכך, למעשה, במקרה שהסוסיתא שלכם תשבוק חיים, תוכלו להשתמש בה כ"מלכודת דבש" למשיכת גמלים שיוכלו לשמש אתכם בהמשך המסע - אמצעי שינוע קצת פחות מודרני, אבל ללא ספק דרך מצוינת להגיע לשערי הארץ המובטחת, או כפי שחברי "משינה" הטיבו לתאר בשיר "בלדה לסוכן כפול": "הוא הגיע אל הארץ בדרכים עקלקלות... הוא רכב לפלשתינה על גמל דו דבשתי".

 

חלום ציוני – בקוביה