אין תמונה
איך הצליחו לדחוס לכאן עדר עם כל כך הרבה סוסים ?

התכונה האנושית, ובמיוחד הגברית, להשוות גדלים עברה בעידן המודרני שלל מטמורפוזות, מהשוואת השרירים וחלקים נוספים בגוף האדם בעידן הקדום להשוואה של מוצרי צריכה ברי קיימא. בימים אלה משווים הכל: מכמות הפיקסלים במצלמת הפלאפון, דרך גודל מסך הLCD בבית ועד לכמות כוחות הסוס במנוע של המכונית.

אז נכון שאף אחד לא ממש צריך חיישן של טריליון מגה בסלולרי, טלוויזיה 85 אינץ' בסלון ומכונית עם מנוע בהספק מעל לזה הנמצא במשפחתית הממוצעת, אבל אולי תופתעו לגלות שלמרות מגבלת המהירות העומדת על 100 קמ"ש מקסימאליים (שבקרוב תעלה למהירות מסחררת של 110 קמ"ש), מהירות בה כל סוזוקי אלטו ב60 אלף שקלים יכולה לנסוע, ועל אף שלעיתים נראה שכל ההיצע שיש כאן מסתכם באיזה ארבעה דגמים עם מדבקת ליסינג מאחור, למרות העומס בכבישים, אתם יכולים, בלי צורך להיעזר במתווכי יבוא אישי, להכנס לאולמות התצוגה של היבואנים הרשמיים ולצאת משם מצוידים במכונית (או הזמנה למכונית) עם הספק ממש, אבל ממש מטורף.

כמה סוסים באורווה?

תתפלאו, אבל בגלל שההיצע המקומי כה נרחב החלטנו שכל המכוניות שבעדר שלהן 300 ואפילו 400 סוסים הן ממש חלשות בשבילנו ולכן העמדנו את רף נבחרת החזקות של ישראל למכוניות שמחזיקות אורוות ענק עם 500 סוסים לפחות.

אמנם הספק זה לא הכל וגם לנתונים כמו משקל, מערכת העברת הכוח ואווירודינאמיות יש משמעות ניכרת, אך כפי שאתם בוודאי יכולים לנחש מדובר במכונית מהירות, מאוד.

באופן לא מפתיע מי שרוצה להחזיק עדר כזה צריך גם לא מעט ממון כך שמי שמצפה למצוא כאן איזו חיית הספקים נסתרת במחיר של יונדאי יכול להמשיך לכתבה הבאה.

אירופה שולחת את רובן של המפלצות למערכה כשגרמניה מציגה נבחרת ענק, בריטניה רושמת נוכחות ולאחרונה גם ידידתה הטובה ביותר של ישראל שיגרה מעבר לאוקיינוס אל המזרח התיכון סוג של טיל קרקע קרקע עם גלגלים.

אין תמונה
לא רציני - רק 1.7 מיליון שקל והיא שלכם, פורשה 911 טורבו

אולי תופתעו אבל פורשה, יצרנית מכוניות הספורט היחידה שמיובאת באופן סדיר לישראל, נכנסה לרשימה רק בקושי, עם כמה דגמים שמצוידים בהספק עגול של 500 כ"ס.

500 סוסים שועטים ממנוע בוקסר 6 צילינדרים עם נפח לא גדול במיוחד של 3.8 ליטר יוכלו להיות שלכם בתמורה לקצת יותר מ1.7 מיליון. מדובר בגרסת הטורבו של הדור האחרון של האגדה המוטורית שנושאת את שילוש הספרות שהן חלומו של כל חולה הגה -911. מדובר במנוע חדש לחלוטין שהוצג לפני כשנה המציג יותר כוח וזמינות טובה מבעבר. ה911 טורבו מציעה ניהוג ספורטיבי מדהים (שונה מאוד מ911 המפחידה של שנות ה80 וה90 המוקדמות) הנתונים בקו ישר מספרים על 100 קמ"ש בתוך 3.7 שניות ו312 קמ"ש מרביים.

גם המשפחתית של החברה, הפנמרה, שהושקה בארץ לפני כשנה מציעה בגרסתה הבכירה הספק של 500 כ"ס. אמנם ההספק זהה אך בניגוד ל911 הכוח כאן מגיע ממנוע וי 8 בנפח 4.8 סמ"ק שמזניק את המשפחתית המרשימה ל100 קמ"ש בתוך 4 שניות ומציג מהירות מרבית של 300 קמ"ש – שלכם בתמורה לקצת פחות מ1.5 מיליון שקל.

אין תמונה
פילפל חריף מאוד, פורשה קאיין טורבו - כח שיכול לפורר סלעים

הרכב הפופולארי ביותר של פורשה בישראל (ולמעשה ברוב העולם) הוא דווקא רכב הפנאי של החברה הקאיין. לאחר דור ראשון שהציג עיצוב לא מושך במיוחד וביצועים בינוניים הוצג לפני כחצי שני הדור השני של הקאיין.

למרות שמירה על קווי עיצוב דומים, הקאיין בדורו השני מרשים הרבה יותר וגם בגזרת הביצועים הפלפל כעת חריף ביותר. הגרסה הבכירה מצוידת במנוע וי 8 מוגדש טורבו המפיק 500 כ"ס ומומנט של כמעט 70 קג"מ שמשגרים את רכב הפנאי גדול המימדים למאה קמ"ש בתוך 4.7 שניות ולמהירות מרבית של 278 קמ"ש. למרות הביצועים חורכי האספלט יודעי דבר מדווחים שגם בשטח, למי שמוכן לסכן 1.3 מיליון שקל, הקאיין בהחלט מפתיע.

סדנת שיפורים בשרנית במיוחד

הכוכבת הגדולה של מפלצות ההספק היא מרצדס, שיחד עם החיבור לסדנת השיפורים הביתית שלה - AMG מנחיתה כאן לא פחות מ4 מכוניות שמיובאות באופן סדיר לארץ.

בעבור קצת יותר ממיליון שקלים תוכלו לקבל את ה CLS 6.3 AMG אותה סדאן–קופה נמוכת צללית שהתחילה את האופנה של מראה קופה למכונית 4 דלתות. בגרסת הAMG, המנוע בבניה ידנית בנפח 6.2 ליטרים שמשמש בסיס למרבית דגמי העל של מרצדס מגיע עם הספק של 510 כ"ס ומומנט של יותר מ64 קג"מ המשגרים את המכונית הענקית עם הצללית הנמוכה למאה קמ"ש בתוך 4.5 שניות ולמהירות סופית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש.

אין תמונה
מנועים מדהימים ביצור ידני עם חתימה אישית AMG

בעבור עוד כשלוש מאות אלף שקלים תוכלו לשבת כבר מאחורי ההגה או במושב האחורי הסופר מפנק של הלימוזינה של מרצדס בגרסת בסיס הגלגלים הארוך של ספינת הדגל מסדרהS . המנוע בדגם הS63 AMG ידחוף את הספינה בעזרת 525 סוסים, בנוחות מרבית, למהירות תלת ספרתית ב4.6 שניות ומהירות מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש.

>> עם מכוניות כאלו חייבים להכיר את כבישי הנהיגה של ישראל

 רוצים להתרגש מעט יותר? במרצדס מוכנים להציע לכם בתמורה למיליון וחצי שקל לקבל משב רוח בפנים מעדר של 525 סוסים בגרסת הAMG של הSL הפתוחה. כצפוי הביצועים בהחלט מסמרי שיער עם 4.5 שניות ל100 קמ"ש ו250 קמ"ש מוגבלים.

 אבל אם אתם באמת אניני טעם ומצב הפלוס בעו"ש שלכם ממש לא מטריד אתכם אין כמו הSLS – מכונית העל של מרצדס שהגיעה לכאן לפני מספר חודשים עם מחיר מחירון של 2.2 מיליון שקל, השראה מ300 SL המיתולוגית של שנות החמישים ובשילוב דלתות כנפי שחף הנפתחות כלפי מעלה ומנוע AMG המפיק 571 כ"ס. הSLS בהחלט מספקת לא מעט פוזה ברחבי העיר וריגושים בכבישים מפותלים. 100 קמ"ש ירשמו בתוך 3.8 שניות והיא מבטיחה לא לעצור עד 313 קמ"ש – נשמע לכם מוגזם לארץ? תופתעו לגלות שכמה יחידות כבר נמכרו כאן.

אין תמונה
עם תג מחיר של החל מ-2.2 מיליון שקל הSLS היא המכונית היקרה בישראל - לידעתכם כבר יש הזמנות

גרמניה ממשיכה לתקוף

המתחרה הביתית הגדולה של מרצדס –ב.מ.וו – חברה שבראש ובראשונה מכוונת לחוויית נהיגה ספורטיבית זוכה לנוכחות דלה יחסית ברשימה, ה-M3 אמנם מספקת ביצועים סופר ספורטיביים אבל מסתפקת ב420 סוסים.

סדרה 5 החדשה הושקה בארץ בסמוך לתערוכת אוטומוטור בפסח אך הגרסה החדשה של דגם הביצועים של הסדרה ואחת מהמכוניות הספורט הסדרתיות המרשימות שבנמצא, ה-M5, תוצג רק בעוד מספר חודשים ויעבור עוד זמן רב עד שנראה אותה כאן בשל רשימת הזמנות ארוכה. בכל מקרה M5 החדשה צפויה לנטוש את מנוע הוי 10 האטמוספרי והטוב על 507 סוסיו לטובת מנוע וי 8 כפול מגדשים שיפיק ככל הנראה מעל 570 כ"ס.

גרסאות ה-M של רכבי הפנאי של החברה ה X5 וה X6  כבר מצוידות בגרסה מוחלשת מעט של המנוע שיניע את הM5 עם 550 כ"ס אך לא מיובאות לכאן באופן סדיר.

אין תמונה
מעריצי ב.מ.וו ממתינים ל -M5 החדשה, בנתיים מי שחייב בימר ממש חזקה יאלץ לבחור בספינת הדגל ה760

מה שמשאיר אתנו עם ספינת הדגל - סדרה 7. הדגם הבכיר, ה760, מגיע בגרסאות מרכב רגילה ומוארכת ומצויד במנוע וי 12 בנפח ידידותי לסביבה של 6000 סמ"ק המפיק 544 כ"ס ונתון מומנט מפרק אספלט של לא פחות 77 קג"מ כבר ב1500 סל"ד. האצה למאה נמשכת 4.6 שניות והמהירות הסופית מוגבלת ל250 קמ"ש.

אודי, שביססה את מעמדה בעשור האחרון כיצרנית איכותית ביותר ומעט פחות ראוותנית ומוחצנת מב.מ.וו וממרצדס שולחת לדירוג 2 מתמודדות.

במחלצות של מכונית על דו מושבית עם מנוע מרכזי קבלו את ה R8 - מכונית העל של אודי שמתבססת לא מעט על הגיארדו של למבורגיני שנמצאת גם היא, כמו אודי, בבעלות קונצרן פולקסווגן. הR8 נמכרת בארץ בשתי גרסאות, גרסת הוי 10 מצוידת במנוע המפיק 525 כ"ס שיודעים לדחוף את המכונית המרשימה הזאת ל100 קמ"ש בתוך 3.9 שניות ולהמשיך בנחישות עד ל 316 קמ"ש. שלכם תמורת סכום צנוע של כ1.5 מיליון שקל.

אין תמונה
האחות החורגת של הלמבורגיני גיארדו

אך עם כל הכבוד ל R8 על עיצובה הבולט, אודי מציעה כאן מכונית חזקה ואף זולה בהרבה, מדובר בגרסה הסופר ספורטיבית למכונית המנהלים הסולידית של החברה ה A6.

בתמורה לכ950 אלף שקל תקבלו את הRS6  המצוידת ביחידת כוח אימתנית שמפיקה לא פחות מ580 כ"ס שמועברים לארבעת הגלגלים ומספקים ביצועים כמו 4.5 שניות ל100 קמ"ש ומהירות מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש.

בעלות הברית משיבות אש

נעזוב את גרמניה ונפליג אל עבר בעלות הברית.

תעשיית הרכב האנגלית חוותה תקופות לא קלות בעשורים האחרונים והחליפה לא מעט ידיים. שנים מהמותגים המזוהים ביותר עם הממלכה המאוחדת - לנד רובר ויגואר נמצאים היום, כביטוי מובהק לכוחות החדשים ששולטים בעולם, בבעלות הודית. היו שחששו מהעברות הבעלות הזאת אך אחרי שנתיים אפשר לציין שככל הנראה מדובר בהצלחה גדולה. לרשימה שלנו מגיע הדגם החזק ביותר של היגואר XF הסאלונית המצויד במנוע וי 8 בנפח 5 ליטר עם מגדש על שמפיק 510 כ"ס ומומנט של 62 קג"מ. בעבור 970 אלף שקל תקבלו הרבה ניחוח יוקרתי אנגלי וביצועים לא רעים: 4.9 שניות למאה קמ"ש ו250 קמ"ש מוגבלים מרביים. גם הXJ , מכונית היוקרה המעוצבת של יגואר מציעה גרסה עם המנוע הזה אך היא בשלב זה לא מיובאת לארץ.

אין תמונה
חתול מהיר במיוחד - יגואר XF בגרסת מגדש העל

בעבור 900 אלף שקלים תוכלו להפוך לבעלים של הגרסה הבכירה של הריינג' רובר ספורט, התשובה של לנד רובר לאופנת רכבי הפנאי הספורטיביים. אמנם יכולת השטח צומצמה עד מאוד אך שילוב של אותו מנוע על 510 כ"ס והנעה כפולה מספקים דחף שמזניק את רכב הפנאי הגדול ל100 קמ"ש בתוך כ6 שניות.

טיל בניחוח צ'יזבורגר

ולאמריקה - הקדילאק CTS-V מעוררת הרבה רעש מאז שהוצגה ב2008. המתכון הוא כזה - במכונית הסדאן היוקרתית של קדילאק הושתל מנוע של שברולט קורבט עם מגדש על וכך נולדה אחת ממשפחתיות הביצועים החמות ביותר אי פעם.

בניגוד לדגמים אמריקאים שריריים מהעבר שאמנם התברכו בהספקים וביכולות האצה מרשימות בקו ישר, הCTS-V נולדה כדי לנסוע ממש מהר גם כשהכביש מתעקל. כדי לקרוא תיגר על משפחתיות הביצועים הגרמניות ה CTS-Vנשלחה למסלול נורבורגרינג המיתולוגי בגרמניה וזכתה בשיא מסלול חדש למכוניות סדאן סדרתיות. הגרמנים שהושפלו במגרשם הביתי הצליחו לאחר מאמצים רבים, לפני כשנה, לשפר את השיא של הקדילאק האמריקאית ורק בדוחק, זאת ע"י הגרסה הבכירה של הפורשה פנמרה מכונית שעולה קרוב לפי 3 ממחירה של הקדילאק המוטרפת.

קדילאק CTS V  (צילום: נעם וינד)
אמריקה מטורפת! - קדילאק עם מנוע של קורבט במחיר מציאה|צילום: נעם וינד

במשך תקופה לא קצרה הופעל לחץ מצד קבוצת חולי הגה על UMI, יבואנית תוצרי קבוצת GM לישראל, ובסוף זה נשא פירות והחל מלפני 3 חודשים גם אתם יכולים להיכנס לסוכנות הקרובה לביתכם לעקוף את גרסאות הליסינג של הקרוז והאבאו, להפקיד סכום השווה למחיר של 5 מכוניות סופר מיני ולרכוש את המפלצת האמריקאית עם מנוע הוי 8 בנפח 6.2 ליטרים המפיק לא פחות מ-556 כ"ס שדוחפים את הקדילאק ל100 קמ"ש בתוך 3.9 שניות ולא מתעייפים עד למהירות של 300 קמ"ש ריאליים לחלוטין. אמנם 597 אלף שקל זה לא סכום שהולך ברגל אך למי שחייב ביצועים והספקים מטורפים שכאלה ללא כל ספק מדובר במציאה גדולה.

>> קצת פחות חזקות - פולקסווגן שירקו וגולף GTI בדו קרב משפחתי