מכונית עם גג נפתח (צילום: SXC)
גבר גבר ברודסטר שלו|צילום: SXC

האם יש כזה דבר מכונית לנשים? ולא, אנחנו לא מתכוונים למכונית שצבועה בורוד בזוקה ומצוידת בכיסויים עם לבבות.
ומה בדבר מכונית רק לגברים, מישהו מכיר?

יצרניות המכוניות משקיעות מיליונים רבים בפיתוחה של כל מכונית חדשה. לבד מאילוצים שונים הכוללים לעיתים התבססות על פלטפורמות ומכלולים קיימים, דרישות טכניות, אילוצי בטיחות ועוד, עיצוב מכונית סופי נולד כתוצאה של עבודת צוות מעצבים מאומצת ולא מעט ויתורים כתוצאה מהתחשבות בקו העיצובי העדכני של היצרן, טרנדים שונים, קבוצות מיקוד, דרישותיהם של אנשי מחלקת השיווק ועוד.

בניגוד לביגוד או לשלל גאדג'טים שמכוונים הרבה פעמים לקהל יעד ספציפי יצרניות הרכב משתדלות, ככל הניתן, לכוון לטעמו של קהל רחב שיכלול כמה שיותר לקוחות פוטנציאלים.

זו אחת הסיבות המרכזיות שבדרך כלל העיצובים משדרים למחוזות יוניסקס, הרי אף יצרן לא רוצה לאבד במחי כמה קימורים 50 אחוז מקהל הלקוחות. ובכל זאת, מדי פעם, למרות החשש של אנשי השיווק, יוצא שמתגלגלות מפסי היצור מכוניות עם אוריינטציה כזו שלפחות בשווקים מסיימים מזוהה באופו בולט עם מין אחד.

מבדיקת שלל דגמי המכוניות הנמכרים בארץ, כצפוי, מרביתם מציגים חזות שתואמת את בני שני המינים.

הממצאים מגלים שבקטגורית המשפחתיות יש הקפדה להתאמה רחבה ככל האפשר אך חריגות נרשמות בשתי קטגוריות: מכוניות קטנות הפונות לקהל צעיר, בדרך כלל רווקים ורווקות שלא צריכים לדפוק חשבון לבן או בת זוג, או לתא משפחתי.

מצד שני, רכבי נישה המכוונים לקהל מאוד ספציפי, בדרך כלל שבע, שיכול לעשות מה שבא לו לצפצף על הסביבה או פשוט להחזיק בנוסף גם רכב הגיוני.

אז קבלו כמה מכוניות, שגם בלי להציץ מבעד לחלון, תכלו לדעת מי נמצא שם מאחורי ההגה.

הנבחרת הנשית

דיהטסו טריוס

דייהטסו טריוס
מתאים למדרכה מול בית הקפה

לעומת ההאמר,  הטריוס, הג'יפון הקטן של דיהטסו, הוא אחת האופציות הזולות ל4 על 4 מהניילונים, במחיר של רק קצת יותר ממשפחתית אפרורית. למרות שהיה יכול לקרוץ ללא מעט חובבי שטח דלי תקציב, הטריוס יהיה כמעט תמיד בחירה של נשים שיבחרו בו כי 4 על 4 זה מאסט כדי לקחת את הילדים מהגן בישובים מסוימים ואפשר לטפס איתו על המדרכה כדי לחנות מול המספרה. על אף שבפועל יש לו יכולות שטח מפתיעות, הלוק העדין והשברירי שלו ירתיע קהל גברי שבתקציב דומה יבחר בג'ימיני קטן וקשוח של סוזוקי או בכפול הנעה משומש.

ניסאן מייקרה

ניסאן מייקרה
גבר לא ירגיש בנוח

לכאורה, הסופר מיני של ניסאן הייתה אמורה להיות, כמו מרבית מכוניות החברה, מכונית מבוצעת היטב ובעלת עיצוב אפרורי, אבל משהו השתבש בעיצוב הסופי, אם במודע ואם לא, ויצא שהמייקרה כוללת קווים מעוגלים שונים מהסטנדרט, חלונות גדולים ופנסים גדולים בולטים ובהחלט לא קונבנציונליים. באשר לתוצאה הסופית הדעות חלוקות אבל ללא ספק העיצוב של הדגם הרגיל ובמיוחד גרסת הגג הנפתח קורצים למחוזות שלא באים טוב עם חזה שעיר ותפיחה במכנסיים.

פיאט 500

בניגוד לעיצובי רטרו אחרים (מיני, חיפושית, P.T קרוזר), התגובות מדיירי הכביש הארצישראלי די חדות וברורות. ה- 500 של פיאט על גודלה הצנוע וחזותה הסקסית היא שמלה מעוצבת שמתאימה לצעירה מצודדת ולא יכולה להסתדר עם טסטוסטרון גברי, לפחות בגרסה הסטרייטית שלו. אנו כאן בmako רכב מתקשים להסכים וחייבים לציין שאנחנו גברים ללא חת, אוהבים את ה- 500 ולא מרגישים מאוימים ממנה. אבל כדאי שתדעו שלקהל ברחוב וגם לטוקבקסטים יש דעות מאוד מאוד ברורות על מי שנוהג במכונית החמודה הזאת ומה שהוא עשה אתמול. גבר שבכל זאת חושק ב500 אולי טוב שיעשה אם יבחר בגרסת האברת' השרירנית שמעניקה ל-500 את הטאץ' הגברי והאגרסיבי החסר.

אין תמונה
ה500, מכונית של נשים. לפחות בארץ הקודש

הנבחרת הגברית

סיאט איביזה

אין תמונה
תדמית שעוברת בירושה מדור לדור

החזות עלולה להטעות ולשדר מראה אמנם מעט חד ואגרסיבי אבל יוניסקסי. אבל במקרה של האיביזה לא מדובר רק במראה חיצוני אלא גם במסורת ומורשת משפחתית שנבנתה במשך הדורות האחרונים  של רכב הצעירים מספרד וכך ברוב האיביזות תוכלו למצוא גברים צעירים, מטרוסקסואלים בפוטנציה, ערסים לייט, שחובבים מראה מוחצן, הרבה ישירות ויכולת מרשימה בקו ישר.

אמנם האיביזה החדשה, כמו אירופאית מעודכנת, כבר מציעה הרבה יותר מאותם דברים שטחיים שייחדו אותה בעבר אך בעבור עיקר קהל הלקוחות הסיבות לבחור בה ובמיוחד בדגמים הספורטיביים שלה מגיעים בשל סיבות פשטניות הרבה יותר.

סובארו STI

אין תמונה
רק גברים חושבים שצריך מלכת ראלי על הכביש הציבורי

נשים, בהיותן יצור יותר מתקדם מהגבר, לרוב מבינות שהכביש הציבורי הוא לא מסלול מרוצים ואין באמת שום צורך לרכוש מכונית עם ביצועים פסיכיים ושימושיות יומיומית מוגבלת. הן גם מבינות שאין צורך אמיתי בשום כלי עם ביצועים מעבר לביצועים שמספקת משפתית ממוצעת או מקסימום ספורטיבית קטנה.
לכן, קשה לדמיין אישה שמתוך בחירה (וסליחה מראש מיקירת המערכת, הדריפטרית אפרת הופמן) תבחר להיות מאחורי ההגה במפלצת פסיכו–טורבו יפנית ומוחצנת כמו מיצובישי איבו או סובארו STI. הכנפיים התפוחות, בשילוב שלל הספוליירים המגוחכים ופתח יניקת האוויר העצום באמצע מכסה המנוע זה משהו שבנות המין שבדרך כלל ניחנות בחוש אסתטיקה מפותח יותר מזה של הבבונים, סליחה גברים, יעדיפו לוותר עליו.

האמר H2

רכב השטח האמריקאי הענק  שנולד כהומאז' להאמר H1 הצבאי ומבוסס על שלדת השברולט סילברדו, גיבור מלחמת המפרץ הראשונה והרכב שבחר ארנולד שוונצנגר לנוע איתו ברחובות הוליווד בעידן לפני שהפך לנקבה קליפורנית חובבת סביבה. מעבר לתדמית האסטה לה ויסטה שלו, בולטים מימדי האקסטרה לארג' וההצהרה האגואיסטית האנטי סביבתית שהוא משדר.

יותר מכל רכב שטח גדול מימדים אחר, רכבו של שפקס כוכב הישרדות  מתחבר לגבריות מאצ'ואיסטית, כוחניות ושכרון גדלות. אמנם קיימים עוד לא מעט רכבי שטח המשדרים על אותו גל אך המוחצנות של ההאמר מעמידה אותו באופן בולט אל מול השאר וקשה לדמיין אישה (שלא עוסקת בפיתוח גוף ומשתעשעת בטורנירי הורדות ידיים) שתבחר בתפלץ הזה.

אין תמונה
למי שרוצה להיות חד כמו שפקס
>> כל המכוניות הנמכרות בארץ, כל המחירים וכל המפרטים בקטלוג הרכב של mako ויד 2
>> סקס במכונית באיזו מכונית יהיה לכם נוח ?