מבחן מכונית הנהיגה

מרבית האנשים מתייחסים למכונית שלהם ככלי לשינוע ממקום למקום בדרך יעילה, נוחה ומהירה, אבל יש אנשים שבעבורם היעד הוא פחות חשוב והדבר המרכזי הוא החוויה שבנהיגה. 

אותם אנשים, בבואם לבחור רכב, מוכנים לדחוק הצידה שיקולים כמו פרקטיות, מרחב פנימי נדיב וחסכון בדלק ובמקומם לחפש ריגושים, תחושות ובקיצור, בהתאם ליכולותיהם הכלכליות, את מכונית הנהיגה הטובה ביותר שאפשר לשים עליה את היד. 

מגזין הרכב האמריקאי "מוטור טרנד" החליט לאחרונה, במה שנראה שהפך לסוג של מסורת שנתית, לכנס את כל המתמודדות החדשות הראויות לתואר "מכונת הנהיגה של השנה" ולצאת למבחן ממצה שבסופו תבחר הפרטנרית האולטימטיבית לדייט סוער על נתיב אספלט.

אם היינו חושבים לערוך מבחן שכזה בארץ הוא בוודאי היה כולל גולף GTI, רנו מגאן RS, מאזדה מיאטה, סובארו BRZ ואולי, מקסימום, איזו ניסאן Z370 או פורשה בוקסטר. 

אבל בארץ של אפשרויות בלתי מוגבלות, רמת חיים גבוהה משמעותית מבלבנט ושיעורי מיסוי זעומים על כלי רכב חדשים בציר 2012 מביא למפגש לוהט - 9 יצירות מוטוריות חדשות ונחשקות עם שמות מפוצצים כמו מקלארן, פרארי, למבורגיני, פורשה, מרצדס ויגואר וגם שברולט, פורד, ניסאן ואפילו סובארו.  בסך הכל המפגש כלל 68 צילינדרים ולא פחות מ-4,730 סוסים.

מבחן מכונית הנהיגה
כך נראים החלומות המוטוריים הרטובים של כל חולה הגה

למעט הסובארו שמסתפקת ב-200 כ"ס והאצה למהירות תלת ספרתית בכ-7 שניות, כל שאר המכוניות מצוידות במנועים עם הספק כפול ואף למעלה ממשולש מה-BRZ ונתוני האצה למאה של לא יותר מ-4.2 שניות ל-100. יתרה מזאת, שלוש מבין המתמודדות אף יכולות לסיים את המיאוץ הקלאסי בפחות מ-3 שניות 

לפני כשבוע חשפנו בפניכם את הקדימון של המבחן שכלל מאוץ דראג מטורף ראש בראש של כל המתמודדות, אבל החיים, כידוע, הם לא רק 0 ל- 402 מטרים ולכן המבחן הכולל שאנשי "מוטור טרנד" ערכו נמשך לא פחות משבוע וכלל גם נהיגה במסלול לגונה סקה המפורסם, נסיעה בכבישי נהיגה הרריים ואפילו שימוש יומיומי - ובסיומו נבחרה המנצחת.

האם מבט חפוז בטבלאות הנתונים יכול לרמוז לכם על המנצחת בקרב על ליבו של הנהג? אל תהיו כל כך בטוחים.

אנו ממליצים לכל חובב רכב אמיתי לפנות לעצמו 36 דקות לעונג צרוף המכיל את החומרים מהם קורצו חלומות מוטוריים.

בעבור מי שלצריך עוד קצת תמריצים נציין כי שתי המכוניות עם המנועים הכי חזקים לא בדיוק הצליחו לכבוש את ליבם של הבוחנים ודווקא החלשות הפתיעו לטובה.

עם כל הכבוד לאופיה המיוחד של ה-BRZ של סובארו עדיין זה לא באמת אפשרי שמכונית עם נחיתות ביצועים שכזאת תביס את האחרות ותצליח להיות הבחירה הסופית ולאחר ניפוי אכזרי להכרעה הסופית התמקמו מרצדס C63 AMG קופה בלאק אדישן, הדור החדש של פורשה 911 קאררה וניסאן GT-R, או כמו שאנשי "מוטור טרנד" מטיבים לכנות את שלישיית  הגמר: מכונית מרוץ חוקית לכביש, מכונית כביש נהדרת למסלול וגודזילה.

אז מי סיימה ראשונה? מי גרמה לבוחנים לבחור בדרך הארוכה הביתה ולבלות איתה שעות על גבי שעות בנהיגה בדרכים פתלתלות ומי זכתה בתואר כמעט מושלמת? את זה תצטרכו לגלות בעצמכם.

מבחן מכונית הנהיגה
האם הכי מהירה וחזקה היא המנצחת? בכלל לא בטוח

>> מפגש פסגה בדרך לצמרת: אודי RS5 מול דוקאטי