ידיים מחליפות כסף (צילום: istockphoto)
בדיוק מצאתם המון חבילות של דולרים|צילום: istockphoto

נניח שהייתה לכם שנה מצוינת: שיחקתם אותה בבורסה, עשיתם אקזיט מדהים לסטארט אפ שלכם, שדדתם בנק, גילתם אוצר נדיר או שקיבלתם איזו ירושה עצומה שהגיעה מקרוב משפחה שבכלל לא ידעתם שיש לכם.

המקור לא משנה, התחלתם את השנה והבנתם שיש לכם סכום ממש מכובד בעו"ש ולא נראה שתהיה לכם בעיה עם הקניות בסופר או עם הארנונה בשנים הקרובות אז החלטתם לפרגן לעצמכם במכונית חדשה ומפנקת. לא, לא סוזוקי אלטו, משהו קצת יותר בסטייל, אולי 500 אברת' ספורטיבית? מה, אנחנו לא בכיוון, אה? יותר יקר? הרבה יותר יקר? יש לנו את הכי יקר בארץ. במיוחד בשבילכם עם דלתות שחף שנפתחות כלפי מעלה, 571 כ"ס ותג מחיר ידידותי של 2.4 מיליון שקלים, לפחות שניים כבר קנו כזאת בארץ. שנרשום הזמנה? מה, גם זה לא בסדר? מה אפשר לבקש יותר?

מסתבר שאפשר ובעבור אלה שמרצדס SLS, כמו גם פורשה ואפילו פרארי או למבורגיני מהדגמים הסטנדרטיים הן ממש לא אופציות ניתן למצוא כמה מכוניות שבתג מחיר של אחת כזו לפני מסים אפשר לא רק לקנות מגרש חניה מלא בסוזוקי אלטו אלא גם כמה פורשה או פרארי "פשוטות". בקיצור, הכינו את המזומנים וקבלו את עשר המכוניות היקרות שכסף יכול לקנות, כולל ניילונים על המושבים.

10. רולס רויס פנטום קבריולט
$447,000

רולס רויס דשבורד (צילום: גלובס)
רוצים לאחוז בהגה הזה?|צילום: גלובס

תודו שאתם לא מופתעים לפגוש מכונית של המותג האריסטוקרטי הבריטי ברשימה, אבל תתפלאו, החברה שהפכה מטבע לשון ליוקרה האולטימטיבית מגיעה רק למקום העשירי ברשימה עם הפנטום נטולת הגג שמציעה הרבה יוקרה, עור, גימורי עץ ומנוע סופר חזק המפיק 453 כ"ס. בנוסף, הדגם נטול הגג יאפשר לכם קשר ישיר עם הסביבה ויכולת לנפנף לעמך מסביב.

9. למבורגיני מרצ'ילאגו LP670-4 
$445,000 

לאלה מביניכם שמרצ'ילאגו רגילה המצוידת במנוע המפיק 580 כ"ס, ותג מחיר של מעל 300 אלף דולר ממש לא מספקת, יצרנית מכוניות העל מבולוניה מציעה את הגרסה המיוחדת LP-670-4. כפי שאפשר להבין מהשם היא מצוידת במנוע מחוזק בנפח 6.5 ליטרים המפיק 670 כ"ס המחוברים לתיבת 6 הילוכים ידנית המעבירה את הכוח לארבעת הגלגלים. הביצועים, כצפוי, מרשימים למדי ומאה קמ"ש ירשמו על הצג כבר אחרי 3.2 שניות.

8. פרארי SA Aperta
$520,000 

הקשר בין יצרנית מכוניות העל פרארי לבית העיצוב האיטלקי פינינפארינה נמשך כבר עשרות שנים שבמהלכן זכה עולם הרכב בכמה מהמכוניות היפהפיות ביותר שיוצרו אי פעם.

השנה, בתערוכת פריז, לכבוד חגיגות 80 שנה לבית העיצוב היוקרתי, הוצגה פרארי SA המבוססת על ה599 GTO. היא מגיעה עם גג נפתח מתקפל, מנוע V12 המפיק 670 כ"ס והאצה למאה ב3.5 שניות. אם זה עושה לכם את זה כדאי שתמהרו. מדובר במהדורה מוגבלת: רק 80 כאלו ייוצרו וסביר להניח שהמחיר עולה מרגע לרגע.

פרארי SA (צילום: נעם וינד, פריז)
רק 80 עותקים|צילום: נעם וינד, פריז

7. Saleen S7 טווין טורבו
$555,000

האמריקאים יודעים להשתיל בהרבה מכוניות מנועים אדירי נפח והספק אך הSaleen היא למעשה מכונית העל האמריקאית הראשונה והיא כוללת אביזרים אמריקאים מתבקשים כמו קרוז קונטרול ומחזיק כוסות, אבל בעיקר מצוידת במנוע 7 ליטר כפול מגדשים המפיק 750 כ"ס שמסוגלים להביא את היאנקית הזריזה למהירות סופית של 397 קמ"ש.

המכוניות הכי יקרות בעולם - סאלן
מכונית על אמריקאית

6. לה-בלנק מיראבו
$728,000

למעשה מדובר במכונית מירוצי מסלול שוויצרית, שאיכשהו במקרה הוסיפו לה פנסים ועוד כמה אביזרים כדי לעמוד בתקנות רישוי ואיכשהו היא הפכה לחוקית על הכביש. למרות המחיר, אל תצפו לגאדג'טים או לאבזור יוקרה, זאת מכונית מירוץ טהורה עם מנוע V8 המפיק 700 כ"ס ו85 קג"מ.

 

5. SSC Ultimate Aero 
$750,000 

אם כח זה מה שמדבר אליכם, המכונית הזאת יכולה להיות הבחירה שלכם. עם לא פחות מ1,287 כ"ס, היא נחשבת ע"י רבים למכונית היחידה שיכולה להתמודד עם רמת הביצועים של בוגאטי וויירון, ובמחיר זול בהרבה. היא מסוגלת להגיע למהירות של מעל 400 קמ"ש.
למרות הביצועים הפסיכיים היא מגיעה עם שלל אבזור וגוף עשוי סיבי פחמן.

4. פאגאני זונדה C9 
$1.3 מיליון

תחליף את מכונית העל הנדירה, הזונדה הנוכחית, תשמור על המראה היחודי עם צינורות המפלט המפוסלים באחוריה ותשתמש במנוע בנפח 7 ליטרים מתוצרת חטיבת הספורט של מרצדס, AMG, שיפיק 700 כ"ס.
תג המחיר הרשמי טרם פורסם, אך ההערכות מדברות על מחיר מציאה סביב 1.3 מיליון דולר.

 

3. מייבאך Landaulet
$1.4 מיליון

הוצגה לראשונה ב2008, בתערוכת דטרויט. מבוססת על המייבאך הרגילה, אך מציעה ליושבי שורת המושבים החשובה (מאחור), אפשרות להשתזף בסגנון יוקרתי, כשחצי מגג המכונית מתקפל. בין האביזרים היוקרתיים אפשר למצוא מקרר, שולחן מתקפל ושני מעמדים לבקבוקי שמפניה מכסף טהור.


המכוניות הכי יקרות בעולם - מייבאך
מייבאך - להשתזף בסטייל

2. קוניגסאג אגרה
$1.5 מיליון

לא רק רהיטים מאיקאה וקור צפוני יש בשבדיה. לפעמים מאוד חם שם, במיוחד כשמדובר על תוצרת חברת מכוניות העל הקטנה, קוניגסאג, שמציגה כל פעם מכונית ספורטיבית מרמה גבוהה יותר מקודמתה. התוצרת האחרונה, קוניגסאג אגרה, תגיע עם מנוע שיפיק 910 כ"ס, תאיץ למאה בפחות מ3.1 שניות ומלבד יכולת השחזת פניות קיצונית תוכל להכיל יותר מזוודות (של מזומנים?) ומטען מאשר כל מכונית אחרת בקטגורית הסופר-ספורט של מכוניות העל. תודו שזה מאוד חשוב.

אין תמונה
שוודית לוהטת במיוחד

1.בוגאטי ויירון סופר-ספורט
$2.6 מיליון 

כן, כל מי שהויירון הסדרתית לא יחודית מספיק יכול לקבל את גרסת הסופר-ספורט. באופן מפתיע, המכונית כוללת פחות אבזור יוקרתי בשל הדיאטה החמורה שהמכונית עברה כדי להעניק לה ביצועים קיצוניים במיוחד.

הנהיגה בה אמורה להיות קלה ונעימה, ואפילו קפטן סלואו, הלא הוא ג'יימס מיי, מנחה טופ גיר שזכה לכינוי זה בשל היותו נהג זהיר במיוחד הצליח להגיע למהירות של מעל 400 קמ"ש.

המהירות הסופית הרשמית היא 415 קמ"ש, אבל נהג המבחן של בוגאטי הצליח לקבוע איתה שיא גינס, כשהגיע למהירות של 431 קמ"ש.

אין תמונה
בוגאטי ויירון סופר ספורט - למי שויירון רגילה זה ממש לא מספיק

אז מה בחרתם? אל תשכחו להשאיר כסף בצד למסים ולדלק. בכל מקרה, לא משנה מה תבחרו, אל תשכחו להזמין אותנו לסיבוב.

>> קצת יותר זול: מה אפשר לקנות בחו"ל במחיר המכוניות הזולות בארץ?

>> לא לבעלי לב חלש: המכוניות החזקות בישראל