מדע בדיוני
לצערנו המכוניות של 2013 עדיין לא נראות כך
ניתן להניח שאם היו שואלים את מרבית האנשים לפני 30-40 שנה "איך יראו המכוניות בעשור השני של המילניום השלישי" רבים בוודאי היו מתארים עולם בו יש מעין חלליות-מכוניות מעופפות אישיות הנעות מעצמן ברחבי כדור הארץ ואולי אף מעבר לכך. בפועל, המציאות התגלתה כקצת מסובכת יותר ועדיין המכוניות של 2013 דומות יותר לאלו מהמחצית הראשונה של המאה ה-20 מאשר לאותם חזיונות ופנטזיות מוטוריות מסרטי המדע בדיוני. עם זאת, אין ספק שהמכוניות עשו באותן עשרות שנים התקדמות אדירה כשבשנים האחרונות נרשמת קפיצת דרך נחשונית בהטמעת מערכות בטיחות מתקדמות גם ברכבים עממיים יחסית ובשיפור משמעותי בטכנולוגיות מנועי הבעירה הפנימית שהפכו בשנים האחרונות ליעילים יותר, חזקים יותר, חסכוניים יותר ובעיקר הרבה יותר ידידותיים לסביבה.

מכוניות בנמל (צילום: נעם וינד)
גם ב-2013 הרבה דגמים חדשים יעשו עליה|צילום: נעם וינד
בשנת 2012 הגיעו לארץ לא פחות מ-35 דגמי רכב חדשים - מסקודה סיטיגו ב-60 אלף שקל ועד לפרארי F12 ברלינטה ב-2.5 מיליון כדי להתחרות על ליבו ועל כיסו של הלקוח הישראלי אך ניתן לציין, כפי שהסברנו בכתבת בחירת רכב השנה, שלא היה דגם בודד שכבש את השוק המקומי בסערה.
גם שנת 2013 צפויה להיות מלאה בדגמים חדשים, ביניהם גם כמה דגמים שהיבואנים שלהם תולים בהם תקוות גדולות וימים יגידו אם אחד מהם באמת יהפוך למלך המכירות של ישראל.
רגע לפני שהם עולים על כבישי מע"צ הכירו את הרכבים החדשים של 2013.

החידושים המשמעותיים שיגיעו במהלך 2013 

מאזדה

תערוכת פריז 2012 (צילום: נעם וינד)
מכונית המנהלים המרשימה תושק בתחילת השנה|צילום: נעם וינד
אחרי 15 שנים בצמרת, מאזדה איבדה לפני שנתיים את הבכורה בשוק המקומי. הסיבות לכך רבות אך מעל לכל היו אלה ליין דגמים מזדקן ושער מטבע לא אטרקטיבי שהפכו את המלכה של ישראל לפחות ופחות מבוקשת.
רכב הפנאי-שטח CX-5 שנחת בשנה שעברה סיפק ניצוץ ראשון של תקווה וחשף אותנו לדור החדש של רכבי  מאזדה. השנה צפויים לנחות כאן עוד שני דגמים סופר משמעותיים בעבור החברה היפנית הקטנה שהשוק הישראלי נחשב לאחד השווקים המרכזיים שלה בעולם. בעוד ימים ספורים תושק כאן באופן רשמי ה-6 החדשה ששואפת לכבוש את שוק רכבי המנהלים ולהעיר מחדש את הסגמנט שבשנים האחרונות סובל מירידה חדה בביקושים לטובת מגזר רכבי הפנאי. ה-6 החדשה מרשימה מאוד מבחינה עיצובית ומצוידת במנוע סקיי-אקטיב בנפח 2 ליטרים שפגשנו כבר ב-CX5.

אבל החידוש המשמעותי באמת בעבור מאזדה ואולי בעבור כלל השוק המקומי ינחת כאן בקיץ בדמות דור חדש ושונה לחלוטין של ה-3 – המשפחתית הקומפקטית של החברה. כפי שדיווחנו לכם כאן כשהדמיות מחשב של הדגם החדש דלפו במפתיע לרשת, ה-3 החדשה צפויה לכלול אלמנטים עיצוביים שנחשפו ב-6 וב-CX-5 לכדי מראה דינמי ומרשים למדי.

 

מאזדה 3 החדשה
3 החדשה - ככל הנראה המכונית החשובה ביותר שתגיע השנה לארץ

קיה
המותג הקוריאני שבעבר היה שם נרדף למכוניות פשוטות ולא מעוררת חשק עבר בשנים האחרונות מהפך עולמי ומקומי ובשנה החולפת הושקו בארץ גרסה מחודשת לרכב הפנאי 7 מושבים, הסורנטו, מכונית מנהלים מאוד מרשימה העונה לשם אופטימה ודור חדש ומתקדם בהרבה לריו ששמרה על מעמדה כלהיט ציי רכב. ב-2013 המותג הקוריאני ישלים את ההתחדשות של ליין הדגמים עם דור חדש למשפחתית הסדאן, הפורטה, שינחת כאן ברבעון הראשון עם מימדים גדולים יותר, מנוע חזק יותר ותיבת הילוכים אוטומטית מתקדמת עם 6 יחסי העברה.

לקראת אמצע השנה תגיע לכאן הסיד החדשה בגרסאות האצ'בק וסטיישן ובדומה ליונדאי i30 עליה היא מבוססת תציג קפיצת מדרגה משמעותית מבחינת איכויות הבניה, החומרים ורמת הגימור. בניגוד ליונדאי, הסיד (בגרסאות הבנזין) תצויד בתיבת הילוכים אוטומטית-רובוטית כפולת מצמדים חדשה ולא בתיבה הקונבנציונלית.

בנוסף לקראת הקיץ צפוי לנחות כאן דור חדש של המיניוואן הקומפקטי של היצרנית, הקארנס, שהיה אחד הדגמים האחרונים מה"דור הישן" בהיצע בחברה. כמו כן, צפויה להגיע השנה גם גרסה היברידית מעניינת לאופטימה עם הבטחה לתג מחיר אטרקטיבי במיוחד.

 

קיה פורטה דור 2
משפחתית סדאן חשובה מאוד למותג הקוריאני

טויוטה
גם מכיוונה של טויוטה צפויים ב-2013 לא מעט חידושים. אמנם השנה לא תגיע מחליפה לקורולה, הדגם המרכזי והמזדקן של המותג, אך אם אתם נמנים על הפריקים של איכות הסביבה בינואר תוכלו להתחדש בגרסת פלאג-אין נטענת לפריוס שבשונה מהיברידית רגילה יכולה גם לנוע בכוח חשמלי בלבד למרחק של עד ל-22 קילומטרים.
כמו כן, בתחילת השנה תגיע גרסה מחודשת ומתוחת פנים לוורסו שתציע כרגיל 3 שורות מושבים. בפברואר האוריס-משפחתית האצ'בק האירופאית של המותג תנחת כאן עם עיצוב בעל נוכחות מרשימה מבעבר ויחידת הנעה שתכלול מנוע 1.6 ליטרים המפיק 132 שישודך לגיר אוטומטי רציף. כמו כן האוריס תוצע בגרסה היברידית העושה שימוש במכלולי ההנעה של הפריוס בצירוף תג מחיר מוזל.
במרץ  יגיע לארץ הראב4 החדש עם מנוע 2 ליטרים המפיק 150 כ"ס, תיבה רציפה, הנעה כפולה והבטחה ליכולות שטח משופרות.

ביוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, מקווים כי השנה, סוף סוף, לאחר מאמצים לא מבוטלים שהפעילה, יוסרו כל המכשולים על יבוא רכבים מארצות הברית בתקינה אמריקאית וניתן יהיהו להנחית כאן באופן רשמי דגמים שהפכו ללהיטים בתחום היבוא האישי כמו הטויוטה קאמרי ההיברידית והסיינה - וואן משפחתי מרווח עם 8 מושבים.

תערוכת פריז 2012 (צילום: נעם וינד)
מבשרת על שינוי מגמה בטויוטה? |צילום: נעם וינד

מיצובישי
המותג היפני ששלט בשוק המקומי בשנות התשעים וכמעט ונעלם מהמפה בשנים האחרונות מתכננן קאמבק למרכז הזירה, לפני מספר ימים הושק האאוטלנדר החדש עם תכנון מודרני ותג מחיר אטרקטיבי מבעבר ובמהלך 2013, לבד מגרסה היברידית מעניינת לרכב הפנאי, צפויות לנחות כאן משפחתית קטנה שתמוצב מתחת ללנסר ותתחרה במכוניות כמו יונדאי אקסנט וסקודה ראפיד וה-ASX, רכב פנאי קטן שיגיע אלינו מארצות הברית במימדים דומים לאלה של הג'וק של ניסאן. ה-ASX, אגב, הושק כבר ב-2010 אך לא הגיע עד כה לארץ בשל העדרה של גרסה אוטומטית בתקינה אירופאית.

 

מיצובישי (צילום: רונן טופלברג)
האם מיצובישי תחזור למרכז הבמה?|צילום: רונן טופלברג

יונדאי
לאחר שמרבית הדגמים החשובים של מותג הרכב הנמכר בישראל, יונדאי, התחדשו בשנתיים האחרונות, בכלמוביל היבואנית מתפנים כדי להרחיב את ההיצע ולהוסיף לליין העממי את דגם הקצה של המותג – ג'נסיס במרכב סדאן או קופה עם מנועי וי 6 או וי 8 שישלחו לגלגלים האחוריים הספק כוחני של בין 338 ל-435 כ"ס.
כמו כן, צפויה לנחות כאן (בדומה לקיה אופטימה) גרסה היברידית למשפחתית המנהלים של החברה.

פולקסווגן
הדור החדש של המכונית הנמכרת ביותר באירופה צפוי לנחות בארץ ברבעון הראשון של השנה. הגולף 7 מציגה, למרות עיצוב דומה לזה היוצא, שיפור משמעותי בכמעט כל תחום. הרכב, המבוסס על פלטפורמת MQB החדשה, מציג איכויות נוגעת בפרימיום וישווק בשלב ראשון ב-2 גרסאות מנועים מוכרים - 1.2 ו-1.4 טורבו. בהמשך צפויה להצטרף גם גרסת GTI. כמו כן, כשנה לאחר שהושק בעולם, צפוי לנחות כאן האמארוק ולהעניק לפולקסווגן נוכחות ראשונה בסגמנט הטנדרים הגדולים.

 

פולקסווגן גולף דור 7 (צילום: נעם וינד)
המראה כמעט לא השתנה אבל האיכויות שודרגו|צילום: נעם וינד

סיאט
הזינוק החד במכירות של המותג הספרדי של קונצרן פולקסווגן צפוי להתעצם השנה וביחד עם ה-Mii הקטנה שהגיעה בסוף 2012 השנה יגיעו לארץ גם הטולדו, משפחתית עממית המשלבת בין מנועים מתקדמים ותכנון בסיסי שתתחרה מול מכוניות כמו יונדאי אקסנט. באמצע השנה יחל שיווקה של הלאון החדשה שתגיע כשהיא מציגה איכויות משופרות ושלל גרסאות של מנועי טורבו.

 

סיאט טולדו על רקע העיר טולדו (צילום: נעם וינד)
סוף סוף רכב משפחתי לסיאט |צילום: נעם וינד

סקודה
האחות התאומה של הטולדו, הראפיד, תנחת כאן במהלך הרבעון הראשון של השנה ועשויה, לצד נוכחות בשוק הציים, להוות גם אלטרנטיבה זולה לקהל נהגי המוניות שידוע בחיבתו לתוצרי המותג הצ'כי. גם האוקטביה, מלכת המוניות של ישראל, תתחדש השנה ולמרות הדמיון של הדגם החדש לזה המוכר למעשה מדובר במכונית חדשה לחלוטין המבוססת על הפלטפורמה המודולרית החדשה של פולקסווגן ותציע, בין היתר, מרווח פנימי משופר.

 

סקודה אוקטביה
הכירו את המונית הבאה שלכם

רנו
הקברניטים של קרסו, יבואנית רנו בישראל, ממשיכים, על אף תקנות המיסוי הירוק הייחודיות לישראל שמפלות מנועי דיזל לרעה, להאמין שמה שטוב לאירופאים טוב גם לעם היושב בציון ובהתאם לכך מציעים ליין שלם של דגמים חדשים עם גרסאות לוגמות סולר. הסנונית הראשונה תגיע אלינו דווקא מקוריאה - מדובר במכונית המנהלים רנו לטיטוד המיוצרת בקוריאה (בדומה לרכב הפנאי קוליאוס) ומבוססת על הסמסונג Sm7. כמו כן, במהלך השנה יגיעו הגרסאות מתוחות הפנים של המגאן במרכבי האצ'בק וסטיישן ושל הגראנד סניק - מיניוואן כשהם מצוידים במנועי דיזל. גם הפלואנס המשפחתית צפויה להתחדש בפרונט חדש ופחות גמלוני מבעבר.

אבל החדשות הבאמת מעניינות מצידה של רנו ינחתו בארץ בסביבות מאי בדמותו של דור רביעי ושונה בתכלית למכונית הסופר מיני של החברה, הקליאו.
עם מרכב בעל נוכחות הקליאו החדשה תציע מתכון שונה מזה של הדורות הקודמים ותצויד במנועי טורבו בנזין בנפח שבין 900 סמ"ק ל-1.2 ליטרים ואופציה לבחירה בין גיר ידני לאוטומטי-רובוטי כפול מצמדים.

 

רנו קליאו החדשה (צילום: נעם וינד)
קליאו החדשה - משהו שונה לגמרי ממה שהכרנו |צילום: נעם וינד

סובארו
בזמן האחרון מותג סובארו נמצא בכותרת ולא מהסיבות הנכונות. בתקווה ששלל התסבוכות הכלכליות והחלפת הבעלים יעברו בשלום, בשנת 2013 נזכה לראות דור חדש לפורסטר וגם סוף סוף (לאחר שלא הגיע ב-2011 וגם לא ב-2012 כמובטח) את האימפרזה החדשה שאמורה להציג מראה אטרקטיבי מזה של ה-B3 וגרסת 1.6 ליטרים עם גיר רציף.

סובארו אימפרזה החדשה
האם השנה נזכה סוף סוף לראות את האימפרזה החדשה

פיג'ו – סיטרואן
עיקר המאמצים של יבואנית פיג'ו-סיטרואן בישראל צפויים להתמקד ב-2013 בהחדרת ה-301 והסיטרואן C אליזה, שהושקו בארץ לפני כשבועיים, בעיקר לציי רכב.

כזכור, צמד המשפחתיות הקטנות מציג מבנה חסון ושימוש במכלולים פשוטים יחסית שהוכיחו את עצמם לטובת חסינות ושרידות לאורך שנים. ה-301 וה-C אליזה תגענה לארץ בגרסת 1.6 ליטרים עם 115 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית עם 4 יחסי העברה ובגרסת 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים ידנית ורובוטית. כמו כן, במהלך השנה תגיע לכאן ה-RCZ המרהיבה שהתחדשה וקיבלה את הפרונט החדש של דגמי פיג'ו וכן גרסת GTI ל-208 שעם כ-200 סוסים מתחת למכסה תנסה לעורר געגועים ל-205 GTI המיתולוגית.

 

פיג'ו 301 (צילום: ניר בן זקן )
פיג'ו וסיטרואן מסתערות על שוק הציים|צילום: ניר בן זקן

אופל
שנתיים לאחר שזיכיון היבוא של אופל עבר לידי ענק הליסינג שלמה שמלצר אמנם בהחלט ניתן לראות הרבה יותר אופלים על הכביש אך עדיין המספרים בשטח נמוכים מההערכות הראשוניות של קברניטי המותג. לקראת סוף 2012 הגיעה לארץ גרסת הסדאן של האסטרה שאמורה לשפר את נתוני המכירות של המשפחתית ובמהלך 2013 נראה בארץ גם את המוקה – קרוס-אובר קטן שאמור להתחרות בג'וק ואת אופל אדם – מכונית קטנה ומסוגננת המציעה אין סוף של אפשרויות התאמה אישית ואמורה להיות ממוצבת איפשהו באמצע בין מכוניות המיני העירוניות הזולות לבין מכוניות דוגמת פיאט 500.

ג'יפונים
רכב פנאי חדש שיעזור לביסוס המעמד של המותג

שברולט
חלק מכובד מדגמי שברולט יזכו במהלך 2013 לביקור אצל הפלסטיקאי ומתיחת פנים ובין היתר ניתן לציין שהקרוז, הספארק, הטראוורס, הקפטיבה והסוניק יתהדרו השנה במחלצות מעודכנות, הסוניק גם תזכה לגיר אוטומטי חדש ושיפור של ממש בנתוני צריכת הדלק ופליטת המזהמים.

מבחינת דגמים חדשים נזכה לראות השנה דור חדש למאליבו בסגמנט משפחתיות המנהלים וכן את השברולט טראקס, קרוב משפחתו של האופל מוקה, שיציע פרשנות משלו לסגמנט רכבי הפנאי הקומפקטיים.

 

ג'יפונים
פנאי בקטנה גם משברולט

פורד 
אחרי שנה פנטסטית בה הפוקוס הפכה למכונית הנמכרת בארץ ופורד תפסה את המקום השני בשוק הרכב הישראלי, בפורד מצפים להמשך ההצלחה הגדולה כשלמעשה רק ה-3 החדשה של מאזדה (המיובאת על ידי אותו היבואן) שתוצג באמצע השנה עשויה לערער את מעמדה האיתן של הפוקוס בצמרת. במהלך 2013 פורד תתחדש בגרסה מתוחת פנים לפיאסטה וברכב פנאי קומפקטי נאה העונה לשם קוגה.

 

פורד קוגה (צילום: אוטו)
גם פורד רוצה רכב פנאי קטן |צילום: אוטו

הונדה

בשלב זה בהונדה מציינים באופן רשמי כי החידוש היחיד שצפוי בקרוב הוא הגעתו של הדור החדש של רכב הפנאי של החברה, ה-CR-V, שינחת בארץ במהלך הרבעון הראשון עם נתונים משופרים ותג מחיר תחרותי מבעבר.

אגב תג מחיר, מקורות בחברה רומזים כי בכוונת היבואן להשיק השנה גרסת כניסה מוזלת יותר לסיוויק החדשה שהושקה במהלך 2012 עם מנועי 1.8 ליטר וסובלת מנתוני מכירות נמוכים יחסית.

פיאט
בשנה הקרובה משפחת ה-500 צפויה להתרחב, תרתי משמע, עם גרסת 500L שתציע מבנה של מיניוואן קטן עם פרונט בניחוח רטרו והרבה מרווח פנימי למשפחה האופנתית ועם ה- 500X בדמות ג'יפון אופנתי שצפוי להגיע לקראת סוף השנה.

פיאט
מיקרו-וואן בניחוח רטרו למשפחות מסוגננות

גרייט וול
יותר משנה אחרי שהתחיל השיווק של גרייט וול בארץ עדיין היצע הדגמים של המותג הסיני השני שעושה עלייה ארצה עומד על דגם אחד - טנדר הסטיד. חברת המזרח, היבואנית, מקווה שהשנה הדבר ישתנה ויפתרו בעיות לוחות הזמנים, הזמינות של הרכבים והתמחור כדי לאפשר להשיק את המותג בפול גז עם תחילת שיווק של ה-C10 (סופר מיני המזכירה בעיצובה את הדור הקודם של היאריס מבית טויוטה) שתשווק ברמת אבזור גבוהה במיוחד עם מנוע 1.5 ליטר, 105 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית.

לקראת סוף השנה בחברה מקווים כי ה-C30, המשפחתית האוטומטית, תגיע ותעניק לחברה נוכחות בסגמנט החשוב ביותר בשוק הישראלי.

 

גרייט וול C10
האם הסינית הקטנה תעשה השנה עליה?

חידושי העשירון העליון 

אודי
אל ה-A3 החדשה שהושקה לקראת סוף 2012 בגרסת 3 דלתות תצטרף גם גרסת ספורטבק עם 5 דלתות וכן גרסה S3 ספורטיבית עם 300 כ"ס.

ואם כבר ספורט אי אפשר שלא להזכיר את מכונית העל של החברה, ה-R8, שעברה לאחרונה מתיחת פנים ותגיע בגרסאות וי 8 בנפח 4.2 ליטרים ווי 10 בנפח 5.2 ליטרים ועם אופציה לבחירה בין גיר יגני לגיר כפול מצמדים רובוטי חדש.

אודי A3
A3 ספורטבק עם 5 דלתות וגרסת S3 עם 300 כ"ס

אלפא רומיאו  
גם השנה ליין החברה יסבול ממחסור בדגמים חדשים שיחליפו דגמים כמו ה-159 שיצורם הופסק. מעריצי המותג האדוקים בארץ הקודש יאלצו להסתפק במיטו או בג'ולייטה. עם זאת מספר מצומצם של לקוחות ללא בעיות של תזרים מזומנים יוכל להתחדש ב-4C שיחידות ספורות ויקרות ממנה יגיעו לכאן לקראת סוף השנה.

אין תמונה
מערצי אלפא המבוססים יוכלו לשים את ידיהם על ה4C המהממת

ב.מ.וו
לקראת סיכום שנה מוצלחת ראשונה של המותג תחת דלק מוטורס, החברה השיקה לפני מספר ימים גרסת בסיס חדש לסדרה 3 – 316 המצוידת במנוע 1.6 ליטרים. בנוסף, במהלך השנה צפויה להגיע סדרה 4 החדשה שלמעשה מחליפה את גרסאות 3 הדלתות של סדרה 3 ולקרת סיום השנה ינחת בארץ דור חדש של ה-X5.

 וולוו
מותג הרכב השוודי צפוי להתחיל את השנה עם השקת ה-V40, משפחתית פרימיום חדשה שתצויד במנוע טורבו בנפח 1.6 ליטרים המפיק 180 כ"ס ותיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים וכן במפרט בטיחות חסר תקדים שיכלול גם כרית אוויר להולכי רגל. בהמשך השנה, לגרסאות הרגילות של ה-V40 צפויות להצטרף גרסת R בניחוח ספורטיבי וגרסת XC עם מרווח גחון מוגבהה וניחוחות שטח.

 

אין תמונה
קומפקט פרימיום בניחוח שוודי

יגואר
בתחילת השנה ה-XF הסאלונית תתחדש בצמד מנועים חדשים - 2.0 ליטר עם מגדש טורבו וכן מנוע שני בנפח 3.0 ליטר שיאפשרו למכונית היוקרה להתמודד מול גרסאות כניסה זולות יחסית של ב.מ.וו סדרה 3 ולקסוס ולקראת הסתיו תגיע לכאן אחת המכוניות היפות ביותר שיוצרו בשנים האחרונות - ה-F טייפ הדו מושבית הפתוחה החדשה שתכלול הנעה אחורית וזו תצויד במנוע 3 ליטר עם 340 כ"ס.

יגואר F טייפ
אנחנו רוצים כזאת
 

לקסוס
במהלך דצמבר הושקה בארץ  ספינת הדגל של לקסוס, ה- LS עם עיצוב בעל יותר נוכחות ואופי מבעבר ושלל שדרוגים ובמחצית השנייה של 2013 תושק ה-IS החדשה שאמורה להציג קפיצת דרך משמעותית לעומת ה-IS האנמית הנוכחית.

לנד רובר
הדור החדש של ספינת הפאר לשטח העונה לשם ריינג' רובר צפוי להגיע במהלך השנה. לאחר שהשיל ממשקלו לא פחות מ-420 קילוגרם והצטייד בשלל אבזרי נוחות ובגימור אפילו יותר מוקפד.

 

ריינג' רובר
מעמד האריסטוקרטיה ממשיך לשמור על סטייל בשטח

קאדליק
ה- ATS, הקאדילק הקטנה ביותר מאז ומעולם, הושקה לאחרונה בישראל עם תג מחיר אטרקטיבי למדי, מנוע חזק ויומרות להתחרות ראש בראש בסדרה 3 של ב.מ.וו.
לקראת סוף השנה צפויה להגיע לכאן גם ספינת הדגל החדשה של החברה שתקרא XTS.

מרצדס
במרצדס מקווים לחזק את האחיזה בשוק הפרימיום הבסיסי עם ה-A קלאס החדשה והמרשימה. בנוסף, מהלך השנה המותג עם סמל הכוכב יתחדש גם בגרסת סטיישן נמוכת פרופיל הנקראת "שוטינג ברייק" ל-CLS, במתיחת פנים ל-E קלאס, בגרסת סדאן קופה קטנה שתקרא CLA ותבוסס על ה-A קלאס ובעיקר דור חדש לספינת הדגל האייקונית של המותג, ה-S קלאס.

 

מרצדס CLA
משהו טוב עובר על המעצבים של מרצדס

מזראטי ופרארי
אי אפשר לסיים את הרשימה בלי צמד המותגים האקזוטיים שעשו בשנת 2012 עלייה לארץ הקודש וסיימו שנה ראשונה עם נתוני מכירות יפים. בשנת 2013 צמד המותגים הנחשקים ימשיכו לחפש לקוחות שמוכנים לשים לפחות מיליון שקלים על הכביש.

במהלך השנה צפויה לנחות כאן מכונית הסדאן של מזראטי, הקוואטרופורטה, עם עיצוב מעוגל ומרשים מבעבר ומנוע וי 8 של פרארי.

פרארי תמשיך להציע גם בישראל את כל ליין הדגמים הנחשק שלה מהקליפורניה "הבסיסית" ועד ה-F12 ברלינטה,  כשהשנה צפויה להצטרף אליהן מחליפתה של האנזו האגדית.

מזראטי
מזראטי קוואטרופורטה - גם אותה נשמח לקבל
 

>> מי היא מכונית השנה 2012