נהג עצבני (צילום: istockphoto)
גברים מתקשים להתמודד עם מצב שאין לו פתרון |צילום: istockphoto
מחקר חדש שערכה בבריטניה חברת הניווט הלווייני "טום טום" מגלה כי פקקי תנועה משפיעים באופן שונה לגמרי על גברים ועל נשים ומצא כי גברים עצבניים ולחוצים פי שבע מנשים בזמן שהם תקועים בעומס תנועה.

על פי המחקר, שנערך על ידי בחינת סממנים פיזיולוגים של הנוהגים בפקק, רמת הלחץ של הנשים עלתה ב-8.7 אחוזים, בעוד שבקרב הגברים נרשמה נסיקה של 60 אחוזים באותם תנאים בדיוק.

פסיכולוגים שניתחו את הממצאים מסבירים שככל הנראה גברים עצבניים הרבה יותר בפקקי תנועה בגלל שהם לא יכולים להשתמש בדפוס ההתנהגות הקבוע שלהם להתמודדות עם מצבים קשים בסגנון "הילחם או ברח" בזמן שהם תקועים בפקק מה שגורם להם לשבת במכונית ולהתרגז יותר ויותר, בעוד שמהצד השני נשים מצליחות להתמודד טוב יותר עם סוג כזה של מצבים ונשארות הרבה יותר אדישות ורגועות (אלא אם הן מאחרות להוציא את הילד מהגן). הנשים מצליחות למצוא תעסוקה נוספת שתרגיע אותם כמו האזנה לרדיו, דיבור בסלולרי, אכילה או אפילו תיקון של האיפור.

נהגת
שום אסון לא קרה, פקק תנועה תמיד בסופו של דבר משתחרר|צילום:

למרות הממצאים הפיזיולוגיים החד משמעיים 67 אחוז מהנשים ו -50 אחוז מהגברים טענו כי הם לא חשו שום לחץ יוצא דופן אחרי 20 דקות של נסיעה בתנועה כבדה.
לדברי מומחים, דווקא חוסר המודעות למצב הלחוץ בו נמצאים הנהגים יכול להוות בעיה בהבחנה בזמן של תסמינים בריאותיים כמו לחץ על הלב, בעיות נשימה וסחרחורת שהסבירות שלהם להתרחש במצב פיזיולוגי מתוח שכזה עולים בצורה משמעותית.
החוקרים טוענים שבמצב בו חלק ניכר של האוכלוסייה הבוגרת נאלץ לחוות פקקי תנועה על בסיס יומי בדרך אל העבודה וממנה גורם לסיכון מצטבר ללקות בבעיות בריאותיות הקשורות במתח.

>> איך לשרוד את פקקי התנועה

>> איך להתחמק מפקקים

בחורה במכונית ספורט עם גג פתוח (צילום: אור גץ)
נשים לא מתעצבנות ונהנות ממוזיקה, דיבור בסלולרי וסידור האיפור |צילום: אור גץ