אייפון במקום הגה (צילום: חדשות 2)
גם במכונית המכשיר הזה מספק הרבה עניין |צילום: חדשות 2
מי היה מאמין שעברו רק קצת יותר מ-4  שנים מאז הוצג האייפון הראשון. הטלפון החכם של אפל ושלל המתחרים שבאו בעקבותיו שינו באופן מהותי את חווית השימוש שלנו במכשיר הסלולרי וגילו לנו עולם שלם של חוויות מעבר לsend  וend- ומקסימום סמס.
כמעט בכל תחום נמצא שימוש למכשיר הרגיש למגע הזה היכול לשדרג את חייכם בצורה משמעותית. אבל ללא ספק בכל הקשור לנהיגה ומכוניות יש לאייפון הרבה מאוד מה להציע מכל הבחינות, אם בתחזוקת הרכב, שדרוג אמצעי הבידור שקיימים ברכב, ניווט ואפילו במציאת חנייה בערים הצפופות (מישהו אמר תל אביב?).

אז תתחילו להוריד, להתקין וליהנות אבל חשוב לזכור - המכשיר הזה הוא מסיח דעת קיצוני למדי ולכן כשאתם נוהגים הקפידו לשמור את העיניים על הדרך ולא במסך הקטן והמרצד, סעו בזהירות.

Car tunes - האייפון הוא גם נגן מוזיקה נפלא ומי שמחבר אותו למערכת ברכב יודע את זה. אבל למי שאין חיבור מובנה ושליטה מההגה ונאלץ להסתפק בשקע AUX, האפליקציה הזו תעזור לשמור על חייו בכך שתאפשר לו שליטה פשוטה ביותר על הנגן באמצעות מחוות קלילות, כמו החלקה הצידה להחלפת שיר או נגיעה קלה לניגון/עצירה והחלקת שתי אצבעות לניגון רנדומלי ועוד.

אין תמונה

Oxygen audio car - ואם כבר במוזיקה עסקינן, אז קבלו המלצה דווקא לחומרה, אבל אחת מדליקה. למשתמשים המושבעים באייפון פיתחה החברה הצרפתית Oxygen audio car מערכת סטריאו לרכב שמכילה מקום מובנה לאייפון. המערכת תהפוך לדיבורית מובנית ומערכת סטריאו ותשמיע את קול המנחה באפליקציית ה-GPS, כל זה ברגע שתחברו את המכשיר לפאנל המותקן באוטו.

Waze - וחייבים לפרגן לישראלים שעשו את זה עם אפליקציית ה-GPS הישראלית שבימים אלה עושה חייל בעולם. אפליקציית ה-GPS הזו היא חינמית ומושתתת על שיתוף חברתי ומתעדכנת באופן שוטף על ידי המשתמשים עצמם. לא תמצאו מעודכנת או זולה ממנה.

אין תמונה
גם תוכנת ניווט וגם רשת חברתית של נהגים

Tweetpark - ועוד גאווה ישראלית. רשת חברתית שעוזרת לכם לצלוח את המשימה הבלתי אפשרית של מציאת חנייה פנויה בתל אביב. המשתמשים מדווחים על פינוי חנייה ואתם מקבלים דיווח אילו חניות מתפנות באזור בו אתם מחפשים. לאחר שחניתם האפליקציה תעזור לכם למצוא את הרכב ותכוון אתכם חזרה אליו. אבל תהיו הוגנים ודווחו כשאתם מפנים.

Parkspool - גם זו אפליקציה שתאפשר לכם להחנות בתל אביב ואפילו ללא צורך במשכנתא. הפעם מדובר בחנייה בחניות הפרטיות של בעלי המזל שגרים בתל אביב וברשותם חנייה כזו. האפליקציה בעצם מחברת בין הנהגים לחניות פרטיות על בסיס מקום פנוי ועל פי מיקום הנהג (בשימוש ב- GPS). בעלי החניות מרוויחים קצת כסף על החנייה הלא מנוצלת שלהם והנהגים מרוויחים חניה זולה בג'ונגל של תל אביב.

שרות PARKPOLL
מחברת בין חניות פרטיות פנויות ומחפשי חניה

Hyundai iPark - תופעה תל אביבית ידועה - הגעתם לחנייה ועכשיו אתם רוצים לדעת אם הרכב נכנס. האפליקציה הזו, תוצרת יבואן יונדאי, תעזור לכם לעשות זאת ותחסוך לכם את מפח הנפש של ניסיון הידחקות כושל לחניה בלתי אפשרית. התנאי היחידי: כדי ליהנות מאפליקציה זו עליכם לאחוז בהגה של אחד מדגמי יונדאי.

Backseat Driver  נסיעה עם הילדים במושב האחורי מצריכה לא מעט אנרגיות ודורשת לספק לזאטוטים תעסוקה מעניינת שתעזור להם (ולכם) לצלוח את הנסיעה בשלום.
יצרנית הרכב טויוטה השיקה לאחרונה אפליקציה הנקראת "נהג המושב האחורי" אשר מאפשרת לילדים לקחת חלק פעיל בנסיעה וליהנות, מהמושב האחורי, ממשחק המאפשר להם לנהוג ברכב בהתאם למסלול של הנסיעה האמיתית.

אין תמונה
גם תוכנת ניווט וגם רשת חברתית של נהגים

מסלול הנסיעה במשחק המאופיין בגרפיקה ציורית וצבעים פסטליים מתעדכן באמצעות ה-GPS של האייפון וכך כשבמהלך הנסיעה הרכב האמיתי יגיע לפניה או רמזור הם יופיעו גם במסלול המשחק . יתרה מכך, גם שילוט, מבנים מפורסמים, חניות  או אטרקציות יופיעו במסך המשחק.
לבד מנהיגת המכונית במסלול השחקן יכול גם לאסוף חפצים שונים במהלך הנסיעה ולצבור נקודות שיאפשרו לו להרכיב מכונית בהתאמה אישית . בנוסף האפליקציה מאפשרת לשתף עם חברים את המסלול והמכונית באמצעות טוויטר.

עולם הרכב - זו אפליקציה דוברת עברית שתניח את כל המידע הרלוונטי לעולם הרכב הישראלי בכף ידכם: החל מלחץ אוויר מומלץ לפי דגם דרך חברות ביטוח ומוסכים ועד טיפים שימושיים. פונקציה נוספת וחשובה היא ניהול יומן טיפול ברכב וקבלת תזכורות על הטיפול או הטסט המתקרב.

Dynolicious או Gmeter - רוצים קצת להכיר את הרכב שלכם ולדעת איך הוא במספרים וכמה הוא שווה? האפליקציות האלה תשתמשנה בכל יכולות האייפון כדי למדוד תאוצות שונות, כוחות סוס ואפילו את כוחות ה-G שמופעלים על נוסעיו ועוד. רק עשו טובה, את המדידות תבצעו במגרש חנייה מבודד ולא על הכביש.

אין תמונה
גם תוכנת ניווט וגם רשת חברתית של נהגים

Car manager - באותו עניין גם אפליקציה זו תעזור לכם לנהל את אחזקת הרכב, אומנם באנגלית, אך בניגוד לאחות הישראלית באפליקציה זו תוכלו אפילו לנהל ציי רכב במידה וברשותכם שני רכבים או יותר. האפליקציה תעקוב אחרי טיפולים, צריכת דלק, תזכורות וכו' ואף תפיק לכם דוחות כספיים וצריכת דלק.

הראל בדרכים - לבסוף גם זה קורה לפעמים אבל גם למקרים אלו יש אפליקציה. חברת הביטוח הראל מספקת אפליקציה שתייעל את החוויה הלא נעימה שנקראת תאונה. צלמו את זירת התאונה, מספרי רישוי, תמרורים לצורך עדות, סמנו את החלקים שניזוקו ושלחו ישר לסוכן הביטוח את תיעוד הנזק.

אייפון ומכוניות (צילום: נעם וינד)
הרבה אפליקציות שימושיות לתחום הרכב|צילום: נעם וינד

>> אל תשכחו שאתם מאחורי ההגה, אל תשחקו באייפון. צפו: כך אתם נראים כשאתם מסמסים בנהיגה

>> הגאדג'טים הכי הזויים למכוניות