תערוכת פריז (צילום: נעם וינד)
לא רק מכוניות יפות|צילום: נעם וינד
מחר (שבת, 17.9) יפתחו לקהל הרחב שעריה של תערוכת המכונית בפרנקפורט שבגרמניה, הנחשבת לתערוכת הרכב הגדולה בעולם. התערוכה שמתקיימת בסתיו אחת לשנתיים נחשבת לזירה ביתית המשמשת כמפגן כוח ליצרניות הרכב הגרמניות שנמצאות בחוד החנית הטכנולוגי בעולם הרכב ובכלל מהווה את המקום בו ניתן ללמוד יותר מכל איך יראו המכוניות שיתגלגלו על הכבישים בעוד חודש, שנה, שנתיים וגם בעתיד היותר רחוק. 

אמנם אין מנוס מלהודות שתערוכות הרכב בעידן המקוון איבדו משהו מיוקרתן ומחדשנותן, זאת משום שבניגוד לעבר בו יצרניות הרכב הקפידו לחשוף את החידושים שלהן בפני העולם באירועים רשמיים ובתערוכת הרכב, בעידן המודרני, בו הכל מצולם ומופץ לרשת בתוך שניות, כמעט אין דגם משמעותי שיוצג בתערוכה שלא נחשף ברשת בחודשים שלפני ההצגה באופן כלשהו - בין אם בתמונות ריגול, בין אם בתמונות ש"דלפו" במקרה לרשת ובין אם באופן רשמי.

ובכל זאת, תערוכת פרנקפורט מספקת הזדמנות ראשונה לראות ולמשש שלל מכוניות ודגמים חדשים כמו גם קונספטים שונים שרומזים על הבאות.

אם אתם חולי הגה ומתרגשים למשש מכוניות מבהיקות ולבהות בדוגמניות מצודדות אתם יכולים לעשות את זה בעצמכם. התערוכה תהיה פתוחה לקהל הרחב במשך שמונה ימים (17-25.9), מחירי הכניסה נוחים ביותר - בין 13 ל-15  אירו (ילדים עד גיל שבע נכנסים בחינם), יש שפע של אמצעי תחבורה להגעה, מגרשי חניה עצומים ואפילו ניתן עדיין למצוא מלונות בקרבת מקום במחירים סבירים. מי שלא מתכוון לקפוץ לפרנקפורט מוזמן להישאר איתנו וללמוד על החידושים הצפויים.
עם יותר מ-1,000 מציגים מ-32 מדינות החושפים את מרכולתם ב-11 מבני ענק אין סיכוי של ממש שנצליח לסכם את כל מה שמוצג שם. גם אם נצטמצם רק ליצרניות הרכב המשמעותיות אין סיכוי שנצליח לכסות את כל ההיצע ובכל זאת קבלו את החידושים המעניינים, המקוריים וההזויים ביותר וגם את אלה הרלוונטיים לשוק הרכב המקומי שלנו.

בדרך לכבישי ישראל

נפתח עם כמה דגמים רלוונטים ביותר לשוק המקומי שנחשפים בפרנקפורט לראשונה ובטווח של החודשים הקרובים בוודאי יתגלגלו על כבישי ישראל:

יונדאי i30 חדשה – דור שני למכונית הראשונה בסדרת דגמי ה-i המבטאת את הפריצה הטכנולוגית הגדולה של יונדאי.

ה-i30 בדורה הראשון אמנם בהחלט הייתה מכונית מוצלחת ביותר אך היא סבלה מעיצוב אנמי למדי. הדור החדש פותר את הבעיה הזו לחלוטין ומיישר קו עם השפה העיצובית הנוכחית של יונדאי "פיסול זורם" אך בפרשנות מעט יותר מעודנת מזו שאנו פוגשים ב-i35 .

לארץ תגיע המכונית בשילוב הקסם של מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטרים ותיבת הילוכים אוטומטית עם אותה יחידת ההנעה של ה-i35 המפיקה 133 כ"ס ומשודכת לתיבת הילוכים אוטומטית קונבנציונלית עם 6 יחסי העברה.

בשוק האירופאי, אליו מכוונת יונדאי את עיקר המכירות, הגרסאות החשובות הן בעיקר גרסאות הדיזל המצוידות בתיבת הילוכים ידנית והחברה תציע את ה-i30 בכמה אופציות לשילובים כאלה כשהגרסה שיונדאי מתגאה בה במיוחד היא גרסת ה-Blue הכוללת מנוע דיזל בנפח 1.6 ליטר שבעזרת תכנון יעיל ומערכת המכבה את המנוע בעת עצירה מציגה נתוני פליטת מזהמים נמוכים ביותר, במחוזות של מכוניות היברידיות.

 

יונדאי i30 - דור שני
דור שני ל-i30 הפופולרית

מאזדה CX-5 ג'יפון חדש ואופנתי למאזדה שאמור להתחרות על נתח השוק הרווחי של רכבי הפנאי הקומפקטיים מול מתחרים כמו הקשקאי של ניסאן וה-ix35 של יונדאי.
ה-CX-5 מציג קו עיצובי חדש של מאזדה המכונה KODO ומהווה המשך ישיר, מעט דומיננטי יותר, לרוח הזום-זום המוכרת של החברה. כנהוג בנישת רכבי הפנאי הקומפקטיים, ה-CX-5 כולל הרבה אלמנטים עיצוביים המזכירים רכבי שטח קשוחים, אך מתבסס על פלטפורמות משפחתיות ללא יומרות שטח של ממש.

אגב פלטפורמות, הCX-5 יחשוף את מערך הפלטפורמות החדש של מאזדה שעל פי החברה, הודות לתכנון מוקפד ושימוש במתכות איכותיות וחזקות, יהיו עמידות מקודמותיהן ובה בעת גם קלות יותר מבעבר. ה-CX-5 יכלול לא רק פלטפורמה חדשה אלא גם שימוש ראשון בליין המנועים ותיבות ההילוכים מסדרת סקיי-אקטיב שפיתחה החברה, שבעתיד אמורים להחליף את ליין המנועים ותיבות ההילוכים המוכרים במרבית דגמי החברה תוך שהם מציגים שיפור בביצועים ובעיקר בצריכת הדלק ובפליטות המזהמים.

ה-CX-5 יגיע בגרסאות של הנעה קדמית או כפולה ויכלול דגם טורבו-דיזל בנפח 2.2 ליטרים וכן דגם בנזין, רלוונטי יותר לישראל, שיצויד במנוע 2 ליטרים עם הספק של כ-160 כ"ס.
אגב, מאזדה מציגה בתערוכה גם מתיחת פנים קלילה ל-3 הפופולרית שתתמקד בפרונט.

 

מאזדה CX-5 (צילום: אוטו)
הג'יפון הקומפקטי הראשון של מאזדה|צילום: אוטו
 

הונדה סיוויק האצ'בק – חמישה חודשים אחרי שהונדה חשפה בניו יורק את הדור התשיעי של הסיוויק סדאן החברה חשפה בפרנקפורט את הסיוויק האצ'בק. הדור החדש שומר על מאפייני העיצוב והקווים הכללים של הדגם אותו הוא מחליף אך נראה כי מעצבי החברה בחרו לתת לרכב טוויסט מעט כוחני ואגרסיבי מבעבר, זאת על חשבון מראה החללית שאפיין את הפרונט והאחוריים של הדגם היוצא.
הסיוויק החדשה מציגה יעילות אווירודינמית מרשימה ביותר עם מקדם גרר של 0.27 - טוב בעשרה אחוזים מאשר בדגם היוצא ולמעשה הטוב ביותר בסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות.
הגרסה החשובה ביותר לשוק הישראלי ממשיכה להשתמש באותו מנוע V-TECi המוכר מהדגם הנוכחי אך בזכות כמה עדכונים ושיפורים ההספק שלו עלה מ-138 ל-140 כ"ס כששינוי משמעותי יותר נרשם ברמות פליטות המזהמים שירדו מ-157 ל-138 גק"מ.
בהונדה מבטיחים בנוסף שהסיוויק החדשה מציגה שיפור משמעותי בתחום נוחות הנסיעה והיכולות הדינמיות שזכו ללא מעט ביקורת בדור היוצא.

 

אין תמונה
מלחיץ

פיאט פנדה – הפנדה הוותיקה בקטגוריה הוחלפה סוף סוף בדגם חדש אך העיצוב שומר על דמיון משמעותי לזה הרבוע של הדגם היוצא. עם זאת, כעת הוא מעגל פינות וכך קיבלנו רכב עם עיצוב קובייתי בבסיסו ובכל זאת מעוגל ומודרני יותר. בפיאט טיפלו בנקודות התורפה של הדור הקודם - איכות תא הנוסעים והמרווח. מבחינת מרווח הפנדה הוארכה ב-11 ס"מ יותר והתרחבה ב-6 ס"מ יותר מהדור הקודם ובנוסף הותקן גם מושב אחורי הנע על מסילה המאפשר להגדיל את מרווח הרגליים או את נפח תא המטען.

מה שמעניין יותר הוא עיצוב הפנים המעודכן שכולל אלמנטים חוזרים בכל מקום אפשרי שמזכירים לנו שוב ושוב שאנחנו יושבים בקובייה מעוגלת פינות. התוצאה בשילוב הצבעים המעניין - מודרנית ונעימה.
גם איכות החומרים, לפחות למראית עין, השתפרה מאוד. בתא המנוע ניתן לפגוש את מנועי ה-TwinAir עם שני צילינדרים בלבד בנפח צנוע של 880 סמ"ק המגיע בשתי גרסאות: האחת גרסת טורבו עם 85 סוסים והשנייה היא אטמוספרית עם 65 סוסים.

 

אין תמונה
פנדה - מעוגלת ומודרנית יותר

ב.מ.וו סדרה 1 – הדור השני של סדרה 1 מציג תצורה מעוגלת יותר מזאת המוכרת ובשילוב כמה תפיחות אגרסיביות יש לו נוכחות מרשימה מבעבר.

ה-1 החדשה מתבססת על רצפת הדור הנוכחי של סדרה 3 והיא מציעה תפיחה במרבית המימדים אל מול ה-1 הנוכחית. בהתאם לדרישה למנועים חסכוניים ופחות מזהמים הבימר הקטנה תוצע רק עם מנועים קטני נפח שיצוידו במגדשי טורבו. בשלב ראשון מוצעות שתי גרסאות בנזין שמצויידות במנועים בנפח 1.6 ליטרים בהספקים שבין 136 ל-170 כ"ס ושלוש גרסאות דיזל בנפח 2 ליטרים בהספקים שבין 116 ל-184 כ"ס. הדגמים יגיעו עם אופציה לבחירה בין תיבת הילוכים ידנית עם שישה יחסי העברה או תיבה אוטומטית חדשה עם לא פחות מ-8 יחסי העברה.

הביצועים, כצפוי, לא רעים ולבד מדגם הדיזל הבסיסי (אך החסכוני והידידותי לסביבה) כל הגרסאות מציעות נתוני ההאצה מרשימים כשגרסת הדיזל הבכירה אף מסוגלת לסיים את המאוץ הקלאסי למאה קמ"ש בתוך 7.2 שניות.

 

ב.מ.וו סדרה 1 החדשה (דור 2)
בב.מ.וו מבטיחים שיפור משמעותי במרווח הפנימי

אופל זפירה - הדור החדש של המיני-וואן הקומפקטי של אופל גדול משמעותית מקודמו עם אורך של 466 ס"מ המהווים זינוק של לא פחות מ-19 ס"מ.

הזפירה מציע, כמו בדורות הקודמים, 7 מקומות ישיבה בשלוש שורות מושבים כששורת המושבים השלישית מתקפלת לרצפת תא המטען. שורת המושבים השניה מציעה במקום ספסל מרכזי כמו שהיה עד כה שלושה מושבים נפרדים כמו ברנו סניק או בסיטרואן סי 4 פיקאסו.
מבחינת עיצוב, הזפירה החדש מאמץ כמעט לחלוטין את עיצוב רכב התצוגה מתערוכת ז'נבה, מה שאומר מראה הרבה יותר דינמי ומודרני מבעבר כשהאלמנט המרכזי הוא צמד פנסים בעלי עיצוב מאוד מיוחד כמו שניתן לראות גם באמפרה – גרסת אופל לשברולט וולט החשמלית.

היצע המנועים כולל מנוע 1.4 טורבו עם  120 או 140 כ"ס (הרלוונטים לשוק הישראלי בשילוב תיבת 6 הילוכים אוטומטית) וכמובן כנהוג באירופה גם גרסאות טורבו-דיזל בנפח 2 ליטרים ובמספר הספקים שונים.  

 

אופל זפירה
אופל זפירה - מתחרה רצינית למאזדה 5, סיטרואין סי 4 פיקאסו ורנו גרנד סניק

פולקסווגן UP - פולקסווגן חושפת, אחרי שלל דגמי תצוגה, את העירונית החדשה שלה שתתחרה בשוק הקטנטנות שצובר תאוצה. העירונית החדשה של פולקסווגן מציעה עיצוב חביב במרכב שלוש דלתות ומצוידת במנוע שלושה צילינדרים בנפח ליטר בגרסאות בנזין (60 או 75 כ"ס) או גז טבעי (68 כ"ס).
המכונית מוצעת עם מנגנון עצור וסע ופולקסווגן טוענים לצריכת דלק של כ-23 ק"מ לליטרים. דגם הגז הטבעי, כך על פי פולקסווגן, מציג נתון תצרוכת דלק מרשים מאוד של 31.2 ק"מ לליטר. דגם חשמלי יוצע ככל הנראה בשנת 2013.

למרות מימדים זערוריים עם אורך כללי של כ-3.5 מטרים הרכב מציע מרווח מכובד יחסית לארבעה נוסעים ואפילו תא מטען בנפח של 251 ליטרים. צ'מפיון מוטורס מעולם לא יבאה לארץ עד כה את דגמי פולקסווגן הקטנטנים אך ניתן להעריך שלאור עליית הביקושים למכוניות מסגמנט זה נראה את ה-UP בארץ.

פולקסווגן UP
הקטנטונת של פולקסווגן

קצת פחות משמעותיות לארץ אבל מספיק מרגשות כדי שנתייחס אליהן, בפרנקפורט נחשפו גם לא מעט מכוניות עם הרבה און כמו למשל  פורד פוקוס ופיאסטה בגרסאות ST חמות, ב.מ.וו M5, למבורגיני גייארדו סופר טרופאו סטראדאלה, מרצדס SLK בגרסת ה-AMG, אודי S6 ו-S7 ועוד ועוד.

פורשה 911 -  על אף שקשה לזהות הבדלים בין המראה של הפורשה 911 המוכרת לזו החדשה שהוצגה בפרנקפורט מדובר בדור חדש לחלוטין המבוסס על פלטפורמה חדשה ומציג, למרות הזהות העיצובית, גדילה בכל מימד למעט הגובה שהתקצר בסנטימטר לטובת המראה הספורטיבי. ברשימת ההבדלים ניתן גם לציין הוספת שורת פנסי לד בפגוש הקדמי, מראות צד בעיצוב חדש ויחידות תאורה אחוריות צרות מבעבר וכן פגוש אחורי אגרסיבי יותר.

למרות הצמיחה בכל המימדים שימוש נרחב באלומיניום במקום פלדה דווקא מביא לדיאטה של קרוב ל-50 קילו במשקל המכונית. בנוסף, כל מערך המתלים עבר שדרוג משמעותי והמתלה האחורי תוכנן מחדש. בתא הנוסעים בהחלט נראה שינוי משמעותי מול הדגם היוצא עם אווירה יוקרתית יותר, ככל הנראה בהשראת הפנמרה.
גם בתחום יחידות ההנעה יש שינויים. אמנם פורשה שומרת כמובן על מנוע אחורי בתצורת בוקסר ומאפשרת בכל הדגמים בחירה בין גיר ידני עם 7 יחסי העברה לתיבה כפולת מצמדים מסוג PDK אבל מעתה הגרסה הבסיסית תהיה מצוידת במנוע חדש בנפח 3.4 ליטרים שיפיק 350 כ"ס ואילו הקאררה S תהיה מצוידת במנוע 3.8 ליטרים המפיק 400 כ"ס.

 

פורשה (צילום: אוטו)
פורשה 911 מודל 2012 - ארוכה יותר, חזקה יותר ומפוארת יותר |צילום: אוטו

פרארי 458 ספיידר – פרארי חשפה את גרסת הגג הנפתח ל-458 שהוצגה לפני שנתיים כמחליפתה של ה-430 כאן בפרנקפורט. בניגוד לגרסאות פתוחות בעבר, בפרארי החליטו לנטוש את כיסויי הבד המסורתיים שאולי מספקים הגנה מפני שמש ישירה וגשם אך לא באמת מאפשרים נסיעה נעימה עם גג סגור כשלוחצים חזק על הדוושה ולהתקין ב-458 גג קשיח מתקפל חשמלית בהתאם לאופנה השולטת היום המאפשרת ליהנות מ-2 העולמות.

לכאורה לא מדובר במשהו יוצא דופן אלא בשבמקרה של ה-458 העסק הוא קצת יותר מסובך בגלל שבתא שבדרך במכוניות מסוג זה מוחבא הגג נמצא מנוע וי 8 בנפח 4.5 ליטרים המפיק לא פחות מ-570 כ"ס. פרארי לא אמרה נואש ומצאה פתרון אוריגמי מעניין במיוחד במסגרתו הגג לא מתקפל אלא מתהפך ונכנס, הכל כמובן באופן חשמלי, אוטומטי ובמהירות מפתיעה, מתחת למכסה המנוע. בפרארי מציינים שמסיט רוח מיוחד שמתרומם כשהגג מורד מאפשר ליהנות מהאוויר החופשי אך מבלי להרגיש כאילו נקלעתם לעיצומה של סופת טורנדו ולבד מהפריזורה שתישאר פחות או יותר שלמה בחברה גם מבטיחים כי הנוסעים יוכלו לקיים ביניהם שיחה נינוחה גם במהירות של 200 קמ"ש.

פרארי 458 ספיידר
למי שחייב קשר ישיר עם השמים מעל

בפרנקפורט נחשפו גם כמה קונספטים קרובים יחסית כמו ליצור: אודי A2, סקודה VISION L, יגואר C-X16, לנדרובר DC100  ואחרים.

לבד מדגמים סדרתיים חדשים ודגמים קרובים ליצור תערוכות רכב משמשות מאז ומתמיד כמקום בו יצרניות הרכב חושפות דגמי קונספט מיוחדים המפגינים את יכולות התכנון והעיצוב המקוריות שלהן כשהמטרה היא, לבד מלהדהים את הקהל, גם להציג מגמות עתידניות ולבחון את תגובות הלקוחות לעיצובים וקונספטים עתידיים. 

דגמי קונספט

פיג'ו HX-1 - מכונית הקונספט של פיג'ו משלבת בין מראה קופה נמוך צללית כמו של מכונית ספורט למימדים גדולים עם אורך של כמעט חמישה מטרים, דבר שמאפשר חלל נוסעים מכובד במחוזות מיניוואנים ומספר אפשרויות סידור וגם אופציה לשנע 6 נוסעים בשלוש שורות מושבים.

משום שכאמור מדובר בדגם קונספט המעצבים של פיג'ו הרשו לעצמם להשתעשע עם דרך מקורית לפתיחת דלתות ללא קורת אמצע על מסילה תוך כדי תזוזה הצידה וכלפי מעלה, חצאיות צד הנשלפות במהירויות גבוהות וגם ג'נטים מיוחדים בעלי שבע צלעות אשר נפתחות כשהרכב נע במהירות בין עירונית ולמעשה יוצרות חישוקים אטומים כמעט המשפרים את היעילות האווירודינמית. יחידת ההנעה של ה-HX1 מתבססת על טכנולוגיה היברידית הצפויה להגיע בקרוב למכוניות ביצור סדרתי המשלבת בין מנוע בעירה פנימית המניע את הגלגלים הקדמיים, לבין מנוע חשמלי המניע את הגלגלים האחוריים.

ה-HX-1 לא צפויה להגיע ליצור, לפחות לא במתכונת הזאת אך ככל הנראה תשמש את פיג'ו כדי לבחון את נכונות ועניין הקהל להצגת דגם בעל עיצוב יחודי שימוצב מעל לפיג'ו 508 ויחליף את מכונית הסאלון של החברה, ה-607, שיצורה הופסק לא מזמן.

 

אין תמונה
פיג'ו HX-1

סיטרואן טיוביק - המוח של המהנדסים והמתכננים של סיטרואן תמיד עובד בדרכים מאוד מקוריות ובפרנקפורט הוא מביא לנו גרסת הומאז' בהשראת אחד הדגמים המכוערים ביותר של החברה, ה-H-טייפ, מסחרית אייקונית שנראה שנולדה לאחר שמתכנניה בשנות החמישים בחרו לקנות מחסן מפח גלי בחנות כלי עבודה ולהצמיד לו גלגלים.

אמנם דגם התצוגה של 2011 לא כולל שימוש בפח גלי אבל בהחלט מציג מבנה ארגזי גבוה אם כי הרבה יותר מעוגל מבעבר ופרונט משונה הכולל, כמו במקור, משטחי פח וסבכה בולטת קדימה בצורה המזכירה חוטם.

בפנים יש מקום ל-9 נוסעים ב-3 שורות מושבים. את הספרטניות הבסיסית של ה-H-טייפ ששימשה כהשראה לעיצוב החיצוני מחליפה בתא הנוסעים השראה ממקום אחר לגמרי עם עיצוב אולטרא מסוגנן במחוזות "פימפ מיי רייד" עם הרבה שימוש בתאורת led, מושבים  סגולים היכולים להשתנות בשלל זוויות ולהציע כל מיני צורות ישיבה ואף להפוך למיטה גדולה. הגישה לחלל הנוסעים מתבצעת דרך דלת גדולה המתרוממת כלפי מעלה ומאפשרת גישה נוחה לכל שורות המושבים ברכב.

 

רכב תצוגה מסחרי סיטרואן
דלת ללא קורת B מתרוממת למעלה

פולקסווגן נילס – קונספט עירוני מבית פולקסווגן במבנה צר וביצתי עם גלגלים בולטים מהמרכב כמו במכוניות מרוץ ומקום רק לנוסע אחד מתוך הכרה שבמרבית הנסיעות ברכב עירוני מסוג זה אין צורך במקום לנוסע נוסף שמחייב מרכב גדול וכבד יותר.

המרכב של נילס הקטנטן עשוי אלומיניום קל משקל ויחידת ההנעה היא כמובן חשמלית והמפיקה הספק צנוע של כ-30 כ"ס. בגלל משדובר ברכב השוקל כ-450 ק"ג, כשליש ממשקלה של מכונית משפחתית בעידן המודרני, הנילס מציגה יכולת תנועה זריזה ומגיעה למאה בתוך 11 שניות ולמהירות מירבית של כ-140 קמ"ש. הטווח, כמו במרבית המכוניות החשמליות בשלב טכנולוגי זה, די מוגבל ומסתכם בכ- 65 קילומטרים בלבד בין טעינות.

 

פולקסווגן נילס
נילס - קונספט עירוני

אודי אורבן קונספט - גם אודי חשפה בפרנקפורט קונספט לרכב עירוני המאופיין במבנה צר עם גלגלים בולטים מהמרכב כמו במכוניות מרוץ. הקונספט האורבני של אודי מציע מקום לשני נוסעים בתצורה מדורגת כך שלמרות המבנה הצר של המרכב, המאפשר לו להשתחל ברחובות ובסמטאות הכרך, הנוסעים לא יאלצו לשבת אחד מאחורי השני כמו באופנוע.

לבד מעיצוב חדשני, תוך שילוב אלמנטים השואבים השראה כל הדרך מריקשה ועד למכונית מסלול מודרנית, האורבן קונספט מציג גם שימוש בחומרים מרוכבים כשהמרכב יהיה בנוי מסיבי פחמן מחוזקים בפולימר כשהדגש הוא על מראה מודרני עתידני תוך הקפדה על משקל קל במיוחד. הכניסה לתא הנוסעים מתבצעת באמצעות הזזה לאחור של החופה הכוללת את הגג ואת שני החלונות הצידיים. על ההנעה אחראיים שני מנועים חשמליים קטנים ועוצמתיים הממוקמים על הסרן הקדמי והאחורי ומעניקים ל"אורבן קונספט", יחד עם סוללת ליתיום מתקדמת, יכולות האצה מרשימות.

 

אודי - אורבן קונספט (צילום: אוטו)
גם אודי מציגה קונספט עירוני|צילום: אוטו

קיה GT  - בניגוד למה שניתן לצפות ממותג עממי למדי כמו קיה, מכונית התוצגה שלהם בפרנקפורט היא לא גרסה עתידנית לעירונית קטנה וחשמלית או משפחתית קומפקטית מקורית אלא לא פחות ממכונית סאלון ספורטיבית במימדים נדיבים עם מנוע וי 6 מוגדש המפיק 390 כ"ס שמועברים דרך תיבת הילוכים אוטומטית עם 8 יחסי העברה לגלגלים האחוריים. העיצוב הוא בסגנון קופה 4 דלתות שהדבר שה-GT הכי דומה לו היא אסטון מרטין ראפיד המדהימה.

כמובן שיש לסייג ולציין שמדובר בלא יותר מדגם תצוגה אבל צריך גם לשים לב להצהרה שמספק המעצב פיטר שרייר, שחתום בעברו בין היתר על מכוניות כמו האודי TT: "אפילו אם אתם בוחרים להסתכל על המכונית בפרספקטיבה של דגם קונספט, אני מאמין שהמכונית הזאת היא הצהרה ברורה מקיה: אנחנו מוכנים לנוע במהירות לפרק חדש לגמרי".

מכונית קונספט - קיה פרנקפורט 2011
האם החזון של פיטר שרייר יגיע ליצור יום אחד?

>> חידושי תערוכת פאריז 2010

>> חידושי תערוכת דטרויט 2011

>> חידושי תערוכת ז'נבה 2011

>> חידושי תערוכת ניו יורק 2011