בעידן שבו אפשר למצוא מכוניות חדשות לגמרי ב-59,900 שקלים ואפילו מתחת לזה (רק תעשו עיניים במקום ובזמן הנכון) – מעניין מה אפשר לקנות בעשירייה פחות, כלומר – פלוס מינוס חמישים אלף שקלים.

מצאנו שבע מכוניות משומשות שמתאימות לשבעה טיפוסים שונים והמכנה המשותף לכולן – המחירון של כולן נע סביב קו 50 אלף השקלים. אז איזה טיפוס את/ה?

הספורטיבי – סיאט לאון ספורט טורבו מודל 2003

יש לה תיבת הילוכים ידנית, 180 כ"ס, מתלים מוקשחים ויכולות שאינן מביישות מכוניות ספורט יקרות הרבה יותר. אחת האחיות המפתיעות בקבוצת פולקסוואגן ב-51 אלף שקלים. שווה?

סיאט לאון - שבע מכוניות לשבעה טיפוסים (צילום: אוטו)
סיאט לאון |צילום: אוטו

המפונק – יגואר XJ מודל 1997

כן, היא מכונית ותיקה, כבר בת 14, אבל עם ניחוח קלאסי, אלמותי. יגואר XJ גדולה, נינוחה, מפוארת, מהודרת – אבל שלא תהיה טעות. מנוע ה- V8 שלה יודע להסתער ולהפתיע את כל מי שמעיז לפקפק ביכולת שלו. לא נתפלא אם תרכשו את הסטיקר: מודל 97', אבל לפניך...

יגואר XJ - שבע מכוניות לשבעה טיפוסים (צילום: אוטו)
יגואר XJ |צילום: אוטו

המסוקס – סופה מודל 2000

בסביבת ה-50 נע לו המחירון של ג'יפ סופה מסוקס, קצר או ארוך, משנת 2000, עם בסיס מעולה לסדרה אינסופית של שיפורים שיאפשרו לבעלים המאושר להגיע עמוק לשטח – ביחס ישר לעומק הכיס שלו בכל הנוגע לשיפורים וליכולת תנועה בשטח.

אין תמונה
ברינגינג סקסי בק

אבו אל בנאת... ואל בנים – סיטרואן ג'אמפי מודל 2004

מחפש דרך להכניס כמה שיותר ילדים וילדות לתוך אולם ממונע אחד, ולהישאר נורמאלי? סיטרואן ג'אמפי המסחרי, בגרסת הנוסעים שלו, נמצא בטווח המחיר שבכותרת משנת המודל 2004. מצאתם אחד פרטי, עם קילומטראז' סביר? שיחקתם אותה...

סיטרואן ג'אמפי (צילום: אוטו)
סיטרואן ג'אמפי|צילום: אוטו

המשפחתי – סובארו אימפרזה 2005

בדיוק כמו שאפשר היה לצפות: יפנית, חמישה מושבים, מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר, תיבת הילוכים אוטומטית, היסטוריית אמינות משובחת, צפי סחירות בהתאם. אה, אתם רוצים יותר מזה? חפשו בסעיפי הטיפוסים האחרים.

סובארו אימפרזה (צילום: אוטו)
סובארו אימפרזה|צילום: אוטו

הצנוע – יונדאי אקסנט 2007

ב-50 אלף שקלים לערך מוצאים את המשפחתית הקטנה הזאת משנת מודל חדשה, יחסית, וזאת כשמדובר ברכישה מאדם פרטי. מליסינג אפשר אפילו למצוא אקסנטים משנת המודל 2008, וזה כבר ממש חדש. כמעט...

אין תמונה
יונדאי אקסנט

המנכ"ל – סקודה סופרב 2005

מפתיע, אולי, אבל מכונית הסאלון-בתחפושת הזאת נגישה לציבור רוכשי המשומשות כבר משנת המודל 2005, במחיר של כ-50 אלף שקלים. מתחת לפני השטח מדובר בלא מעט מכלולים מבית פולקסוואגן-אאודי ומעל לשטח – מכונית מרווחת, נוחה, מאובזרת מאוד, עם מנועי בנזין ודיזל משובחים ותג מחיר מנגיש. רק שיחשבו שקניתם פאסאט. נו, שיהיה.

סקודה סופרב - שבע מכוניות לשבעה טיפוסים (צילום: wikimedia.org)
סקודה סופרב|צילום: wikimedia.org

הכתבה פורסמה לראשונה באתר מוטוקאר של מגזין הרכב "הגה"

לקבלת גיליון במתנה של מגזין "הגה" לחצו כאן

>> המכוניות הכי מכוערות בעולם