אין תמונה
עולם הרכב יצטרך להשתנות בשנים הקרובות
פנסי התאורה בוהקים, המתחמים מושקעים, הדוגמניות מצודדות והמכוניות נוצצות כתמיד. זר שינחת אל לב תערוכת הרכב בז'נבה, אחד משני מפגני העוצמה המשמעותיים ביותר של עולם הרכב בכל שנה, המתקיימת בימים אלה בשוויץ, בוודאי לא יעלה על דעתו שחצי ממדינות היבשת שרויות במשבר כלכלי עמוק, המיתון מסרב לעזוב את השווקים, מחירי הנפט משתוללים, עלויות היצור מרקיעות שחקים ותקנות מרחיקות לכת של האיחוד האירופאי והממשל האמריקאי לסף זיהום אוויר מקסימלי כבר נמצאות מעבר לפינה.

זה עוד לפני שהזכרנו את הסינים (וגם את ההודים) שעלולים בתוך מספר שנים, כמו שקרה בתחום האלקטרוניקה או בעצם בכל חוץ מבתעשיית הרכב, לכבוש נתחי שוק משמעותיים ביותר על חשבון יצרנים ותיקים.

אבל ממש כמו הנשף האחרון על הטיטאניק או תצוגת הוט קוטור על המסלול, מעל פני השטח הכל נראה נוצץ ומושלם.
אם פעם מרבית האנשים היו נוסעים במכוניות בסיסיות דלות ביצועים ואבזור ובתערוכות היה אפשר להמם אותם עם דגמים גרנדיוזיים, עתירי אבזור וביצועים שטרם נראו, בשנים האחרונות נראה שתמונותיו של כל אב-טיפוס הנבחן באזור שכוח אל בקצה העולם מוצאות את דרכן לרשת בתוך זמן קצר חודשים לפני החשיפה הרשמית ולכן קצת קשה למציגים להפתיע ולהדהים את הנוכחים.

יתרה מזאת, המשימה של יצרניות הרכב הפכה הרבה יותר מסובכת בעיקר משום שמצד אחד אנשים התרגלו לקבל יותר תמורה בעד כספם בגודל, באיכויות, באבזור, בביצועים, במרווח ובבטיחות, ומצד שני יצרני הרכב נאלצים להפנים שבעידן בו ממשלות שמות במרכז סדר היום הציבורי את הנזק הסביבתי החמור שמכוניות גורמות לאיכות האוויר, לצפיפות בכבישים ולדלדול מלאי הדלק בעולם - בקרוב משהו גדול יצטרך להשתנות.

השאלה היא מה בדיוק ישתנה. אם בעקבות תערוכות הרכב הגדולות של לפני שנתיים-שלוש בהן היו דוכנים עמוסי רכבי קונספט חשמליים נראה היה שבתוך זמן קצר כולם מחליפים את הדלק בשקע חשמלי, בשנה האחרונה, לנוכח התקדמות טכנולוגית לא מספקת בתחום וביקושים דלים לפתרונות חשמליים שכבר קיימים בשוק, נראה כי יש נפילת זרם בתחום החשמלי ולכן בשלב זה יצרניות הרכב אמנם מציגות דגמי קונספט עתידניים אבל מתמקדות, כל עוד זה אפשרי, במכירת הסחורה הרגילה שלהן שבעזרת טכנולוגיה מודרנית המציגה בתנאי מעבדה צמצום משמעותי בצריכת הדלק ופליטת המזהמים מאפשרת לעטוף הכל במסווה של תדמית ירוקה וידידותית לסביבה.

באופן פרדוקסלי, במקביל להשמת נושא איכות הסביבה במרכז, דווקא בשנים האחרונות - ותערוכת ז'נבה הנוכחית אינה יוצאת דופן בכך, יש מבול חסר תקדים של מכוניות ספורט סופר חזקות ומכונית פאר סופר יקרות. קבלו על קצה המזלג כמה מהדגמי היצור והקונספטים המעניינים ביותר שנחשפים השבוע בז'נבה.

אין תמונה
עולם הרכב יצטרך להשתנות בשנים הקרובות

עתידות

אינפיניטי Emerg-E
המהנדסים של אינפינטי חשבו שאם לקסוס יכולה לייצר מכונית על כמו ה-LFA ואם אקורה (מותג היוקרה של הונדה) מציגה גרסה מודרנית ל-NSX, אין שום סיבה שגם אינפיניטי לא תצטרף לחגיגת הספורט האקזוטית של מתחרותיה בנישת היוקרה היפנית. בהתאם לכך החברה חושפת בז'נבה את ה- Emerg-E קונספט שנראה שלם ובשל למכונית על.

אלא שבניגוד ללקסוס ולאקורה היא לא מצוידת במנוע בנזין עתיר נפח ועמוס צילינדרים אלא מסתפקת במנוע עם 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים המפיק 47 כ"ס, אבל מצוידת גם בצמד מנועים חשמליים המפיקים ביחד 402 כ"ס ומאיצים את האינפיניטי למהירות תלת ספרתית בתוך 4 שניות. למעשה תפקידו של מנוע הבנזין הקטן הוא לשמש כגנרטור מאריך טווח במהלך נסיעה בדומה לטכנולוגיה הקיימת בשברולט וולט.

אין תמונה
עולם הרכב יצטרך להשתנות בשנים הקרובות

יונדאי ioniq
קונספט למכונית קופה במימדים בינוניים שעוצבה על ידי מחלקת העיצוב של יונדאי בגרמניה במטרה לבחון את תגובות הקהל לאפשרות להצגה עתידית של דגם קופה אירופאי יותר באופיו ופחות צעקני מהוולוסטר המוחצנת.

דגם התצוגה מציג הנעה חשמלית עם טווח של 120 קילומטרים הניתנים להארכה בעזרת מנוע בנזין (שוב בהשראת הוולט) בנפח ליטר המפיק 68 כ"ס ומוכר מהיונדאי i10 והקיה פיקנטו.

אין תמונה
עולם הרכב יצטרך להשתנות בשנים הקרובות

רינספיד Dock+G0
בסדנה השוויצרית שמתפקדת כיצרנית ומשפרת רכבים מקורית למדי היו מי שהגו גרסה מאורכת לסמארט החשמלית. למעשה רינספיד לא נגעה בעיצוב של הסמארט המקורית אלא המציאה את ה-"Dock+G0" - נגרר הכולל צמד גלגלים המתלבש על החלק האחורי של הסמארט החשמלית ויוצר מראה יחודי של סמארט מאורכת עם שישה גלגלים. הנגרר שומר על קווי העיצוב של הסמארט ולמעשה נראה כמו חלק אחורי של סמארט שנחתכה באמצע.

מעבר לחלל המטען המכובד שנוסף באחורי הרכב ברינספיד חשבו גם כמה צעדים קדימה והחליטו לפתור את בעיית הטווח המוגבל של רכבים חשמליים.

מכיוון שכידוע בכל סמארט המנוע ממוקם בחלקו האחורי של הרכב ברינספיד יציעו כמה אופציות מעניינות לסוגיית הטווח של הסמארט החשמלית כמו סוללה גדולה נוספת שתמוקם בנגרר, מערכת תא דלק, או פשוט מנוע בנזין רגיל של סמארט שיוכל להכנס לפעולה כשהסוללה של המנוע החשמלי נגמרת.

סמארט
אפשר לפרק את התוספת למקרה שלא צריך טווח נסיעה מוגדל וחלל למטען

בנטלי EXP 9 F
אחרי פורשה ולקראת כניסתם לשוק של רכבי פנאי-שטח של יצרני סופר פרימיום כמו מזראטי (קובאנג שנחשף בתערוכת פרנקפורט) ולמבורגיני (שתחשוף רכב פנאי בתערוכת בייג'ינג), גם בנטלי החליטה לחרוג מהמסורת ולהכנס לנישה הרווחית של רכבי פנאי יוקרתיים.

בצד הטכני אנו פוגשים מתלי אוויר, הנעה כפולה ומנוע וי 12 המפיק 600 כ"ס. בתא הנוסעים אנו פוגשים פאר מוקפד ועבודת יד כמיטב המסורת של בנטלי. הבעיה היא שמבחינה עיצובית הוחלט על עיצוב רבוע ושילוב של האלמנטים המסורתיים של החברה עם סבכה גדולה ופנסים עגולים. התוצאה, איך נאמר זאת בעדינות, לא משהו.
מזל שמדובר רק בקונספט ואפשר עוד לתקן ולשפר את העיצוב לפני תחילת היצור.

אין תמונה
עולם הרכב יצטרך להשתנות בשנים הקרובות

טויוטה FT-Bh
עוד קונספט היברידי במסורת הארוכה של קונספטים ירוקים של טויוטה בתערוכות הרכב המרכזיות בעשור האחרון. הפעם מדובר בקונספט למכונית במימדים של מכונית סופר מיני שבעזרת הקפדה על משקל מינימלי ושימוש בחומרים קלים מציגה נתון משקל הנמוך ב-25 אחוזים מהממוצע של מכוניות בסגמנט, זאת מבלי להיגרר לשימוש בחומרים מורכבים ואקזוטיים כמו סיבי פחמן שעלותם יקרה. יחידת ההנעה כוללת שילוב בין מנוע חשמלי ומנוע בנזין קטן נפח המסתפק ב-2 צילינדרים.

אין תמונה
עולם הרכב יצטרך להשתנות בשנים הקרובות

השילוב בין המנוע הקטן, היחידה החשמלית היעילה ומשקל הרכב המופחת מאפשרים להשיג צריכת דלק ממוצעת של כמעט 50 קילומטרים לליטר ונתון פליטת מזהמים נמוך במיוחד של 49 גק"מ.

טאטא מגה פיקסל
קונצרן הענק ההודי מראה שמעבר ליצור כלי תחבורה בסיסיים לכאוס ולבלגן בכבישי הודו וסמטאותיה, גם בתת היבשת ניתן לפתח כלי רכב מודרניים ומקוריים.

המגה פיקסל הוא החזון של טאטא לתחבורה עירונית במדינות מעט יותר מפותחות מהודו, עם עיצוב מעוגל, מימדים של מכונית מיני ודלתות הנפתחות על מסילה ללא קורת אמצע המאפשרות גישה נוחה במיוחד לתא הנוסעים.

אין תמונה
עולם הרכב יצטרך להשתנות בשנים הקרובות

הקונספט מציע מרווח פנימי גדול במיוחד לארבעה נוסעים ויחידת ההנעה תהיה חשמלית ותכלול 4 מנועים קטנים המפיקים כל אחד 13 כ"ס שיותקנו בכל גלגל. את הכוח הם יקבלו מסוללת ליתיום מיוחדת ומגנרטור בדמותו של מנוע צילינדר בודד בנפח 300 סמ"ק שיכנס לפעולה ויטעין בהתאם לצורך את הסוללה תוך כדי נסיעה. בעזרת השימוש בגנרטור למגה פיקסל אמור להיות טווח של 900 קילומטרים.

צ'יסיטליה 202 E
תערוכת ז'נבה משמשת באופן מסורתי במה לסדנאות העיצוב האיטלקיות המובילות וגם השנה מוצגים בתערוכה דגמי קונספט מרשימים מבית ברטונה, פינינפארינה, ואיטלדייזן (של המעצב ג'יוגארו), אבל הדגם אולי המעניין ביותר דווקא מגיע מהמכון לעיצוב בטורינו IED והוא פרי תכנונם של 11 סטודנטים צעירים בסדנה לעיצוב רכב.
למעשה מדובר בהומאז' מודרני לצ'יסיטליה, אגדה מוטורית משלהי שנות הארבעים של המאה העשרים, שנחשבת על ידי רבים כאחת היצירות האיטלקיות המרשימות ביותר שנוצרו אי פעם.

את הרעיון לגרסה המודרנית הגה סטודנט טייוואני והוא ועשרה מחבריו לספסל הלימודים פיתחו אותו והפכו אותו לאב-טיפוס בגודל מלא בעזרת מדריכים כמו לוקה בורגוגנו, המעצב הראשי של סדנת פינינפארינה ולואיג'י ג'יאמפאולו, מעצב מזראטי. 

אין תמונה
עולם הרכב יצטרך להשתנות בשנים הקרובות

הצ'יסיטליה המודרנית היא קופה דו-מושבית באורך 427 ס"מ וגובה של בסך הכל 124 ס"מ. בניגוד לכל דגמי הקונספט החשמליים וההיברידיים שממלאים את ז'נבה הסטודנטים החליטו שליצירה עם שורשים כאלה צריך לתת כבוד ושרירים אמיתיים והיא צוידה במנוע וי 8 בנפח 4.5 ליטרים המפיק 450 כ"ס.

חלומות

עם כל הכבוד לדגמי הקונספט את מרבית העניין מושכות דווקא מכוניות העל והפאר שמאפשרות לכל מבקר בתערוכה לחלום איך היה נראה הגראז' הפרטי שלו אם כסף לא היה העניין.

כמו ב-81 התערוכות שקדמו לה, גם בתערוכת ז'נבה ה-82 יש שלל גרסאות משופרות, אחרי עדכונים ומתיחות פנים לדגמי יוקרה ולמכוניות אקזוטיות ובין היתר ניתן לציין את מתיחת הפנים של הפרארי קליפורניה, גרסה מחוזקת למקלארן MP4-12C, מתיחת פנים לקוניגסאג אגרה, גרסה נטולת גג במהדורה מוגבלת מאוד של הלמבורגיני אבנטדור, מזארטי גרנד טוריסמו מחודשת, מרצדס SL AMG, מתיחת פנים לרולס רויס פנטום וכן שלל גרסות משופרות ומאובזרות במיוחד של סדנאות שיפורים למכוניות כמו ב.מ.וו M5, פורשה 911 ועוד.
עם זאת בתערוכה נחשפים גם שני דגמים נחשקים חדשים לחלוטין:

פורשה בוקסטר
דור שלישי למכונית ה"בסיסית" בהיצע של פורשה. כנהוג בפורשה, מבחינה חיצונית אין מהפכות גדולות וניתן לציין כונסי אוויר גדולים יותר בצדדים, פנסים קדמים בפריסה שונה וזוויות מעט חדות יותר אבל הקו הכללי של הבוקסטר המקורית נשמר גם בדור השלישי.

עם זאת, למעשה מדובר במכונית חדשה לגמרי, ארוכה ורחבה יותר מקודמתה אך בה בעת קלה יותר בזכות שימוש נרחב באלומיניום במקום פלדה.
הגרסה הבסיסית מצוידת במנוע שישה צילינדרים בנפח2.7 ליטרים המפיק 265 כ"ס. הבוקסטר צפויה להגיע בחודשים הקרובים לארץ ומחירה יחל ב-480 אלף שקלים.

 

פורשה בוקסטר החדשה
הל מ-506 אלף שקלים

פרארי F12 ברלינטה
זוכה בקלות בתואר המכונית החדשה הנחשקת ביותר שנחשפה בז'נבה השנה. מחליפתה של הפרארי 599GTB  היא התשובה של החבר'ה ממראנלו לאבנטדור של למבורגיני.

כצפוי, פרארי לא יכלה להישאר אדישה לדגם מתחרה עם מנוע המפיק 700 כ"ס וחשפה את ה-F12 ברלינטה עם מנוע וי12 בנפח 6.3 המפיק לא פחות מ-740 כ"ס, מה שהופך את המכונית עם לידתה לפרארי החזקה ביותר ביצור סדרתי אי פעם.

בעזרת שלדת אלומיניום ומרכב הבנוי מתרכובות מתקדמות של מתכות שונות, למרות גודלה ומנוע ה-12 צילינדרים הענק שבקרבה, משקלה של ה-F12 ברלינטה עומד רק על כ-1,500 קילוגרמים המצביעים על דיאטה של 70 קילוגרמים לעומת ה-599 אותה היא מחליפה.
הברלינטה חוצה את קו ה-100 קמ"ש בתוך 3.1 שניות, את קו ה-200 בתוך 8.5 שניות ובדרך למהירות מרבית שבשלב זה לא נחשפה באופן רשמי, אבל על פי מקורות שונים עומדת על לא פחות מ-350 קמ"ש.

הברלינטה החדשה, כמו כל דגמי פרארי בעשורים האחרונים, עוצבה על ידי סדנת פינינפארינה אך הפעם במלאכת העיצוב השתתפה גם מחלקת העיצוב הפנימית של פרארי. התוצאה כתמיד מרהיבה לעין. השיווק באירופה מתחיל בקרוב וניתן יהיה להזמינה באמצעות היבואן המקומי גם בארץ. המחיר הצפוי – כ-3 מיליון שקלים.

 

פרארי F12
מנוע וי 12 עם 740 כ"ס

מציאות

לצד דגמי התצוגה, מכוניות העל הספורטיביות ומכוניות הפאר היקרות ז'נבה, כמו כל תערוכת רכב, היא גם מקום לחשיפת מכוניות חדשות, עדכונים וגרסאות חדשות למכוניות שבתוך זמן קצר יהפכו לחלק מהנוף המוטורי בכבישי הארץ והעולם.
בז'נבה השנה נחשפים לא מעט עדכונים מעניינים כמו גרסאות 5 דלתות לפולקסווגן אפ!, סיאט מי וסקודה סיטיגו הקטנות, מרכבי סטיישן ליגואר XF היוקרתית וגם ליונדאי i30 החדשה ולשברולט קרוז שגם עברה מתיחת פנים קלה בחזית.
 גם ה-i20, הסופר מיני של יונדאי, עברה מתיחת פנים שמתאימה את הפרונט שלה לקו העיצובי הנוכחי של יונדאי.
ניתוחי אף ומתיחות פנים נוספות נרשמו אצל ה-RX, הג'יפון של לקסוס, האיביזה של סיאט, האייגו הקטנה של טויוטה ותאומותיה הפיג'ו 107 והסיטרואן C1 , סמארט ואחרות.

גם במכון הכושר ביקרו לא מעט יצרניות ובז'נבה נחשפות שלל גרסאות ספורט חדשות כמו פורד פיאסטהST,  פולקסווגן גולף GTI קבריולט, סיטרואן DS4 רייסינג, אופל אסטרה OPC, רנו טווינגו RS ,אודי RS4 אוונט, אודי TT-RS, גרסת M לב.מ.וו סדרה 6, אברת' 695 מזראטי, מיני קאנטרימן ג'ון קופר וורקס, רנו מגאן RS משודרגת, פולקסווגן פולו GT Blue ועוד. כמו כן, בז'נבה נחשפים כמובן גם לא מעט דגמי יצור חדשים לחלוטין, הנה פרטים על כמה מהבולטים שבהם: 

אודי A3
האודי הקומפקטית החדשה אמנם דומה מאוד לקודמתה אבל מדובר במכונית חדשה לחלוטין והראשונה בקונצרן פולקסווגן העושה שימוש בפלטפורמת MQB החדשה שצפויה לשמש בשנים הקרובות חלק נכבד ביותר מדגמי הקונצרן. בפרונט ניתן להבחין בחזית המחודדת עם הפנסים הצרים בשילוב תאורת לד האופיינית לדגמי אודי החדשים. מתחת למכסה המנוע נוכל לפגוש שלל אופציות למנועים המוגדשים המוכרים של הקונצרן ולראשונה הם ישלבו מערכת ניהול מנוע המסוגלת במצבים מסוימים לנתק את הזרמת הדלק לצמד צילינדרים, לשיפור צריכת הדלק.
בתא הנוסעים העיצוב מינימליסטי אך איכותי והוא כולל גם את מערכת השליטה החדשה של אודי, MMI, המוכרת מ-A6 וה-A8.

אודי A3 החדשה
יחידות התאורה הפכו למוארכות וצרות אך הדמיון נמשך גם במבט מאחור

פיאט 500L
מיקרווואן שימושי וקומפקטי שאמור להציע, בניגוד ל-500 המוכרת, בעזרת מימד אורך שגדל ב-60 סנטימטרים מרווח פנימי מכובד ל-5 נוסעים ואפילו ל-7 בגרסה צפויה בעלת 3 שורות מושבים.

למרות ציפיות לכך שמוביל הנוסעים הקומפקטי החדש של פיאט ישאב השראה מה-600 מולטיפלה שלמעשה המציאה את המושג "מיקרווואן" בשנות ה-60, בפיאט החליטו ללכת על מתכון אחר אבל הבעיה היא שבדרך ה-L500 איבדה מהקסם של ה-500 ולמרות שיש בחזית סבכה קדמית ופנסים בסגנון ה-500 הקטנה והמוכרת גרסת ה-L לא נראית חמודה ומעוגלת כמו שמכונית בהשראת רטרו צריכה להיראות ומזכירה יותר מכוניות מודרנית כמו הפיאט פנדה והסיטרואן C3 פיקאסו. 

 

פיאט 500L
פיאט 500L - מיקרו-וואן מודרני עם נגיעות רטרו קלות

קיה סיד
דור שני למשפחתית הקומפקטית של קיה החולקת פלטפורמה ומכלולים עם ה-i30 של יונדאי, אבל בניגוד לזהות כמעט מוחלטת בין צמד קרובות המשפחה בדור הראשון אין ספק שכעת בדור השני קיים הבדל משמעותי בין ה-i30 שהוצגה בתערוכת פרנקפורט לסיד הנחשפת כעת וכל אחת מהן מציגה אישיות עצמאית התואמת את הקו העיצובי של כל מותג ומותג.

אל מול החזות המוחצת של ה-i30, הסיד מגיעה עם קווים זורמים ועגולים יותר ופרונט פני הנמר מבית היוצר של מעצב הבית פיטר שרייר שהיטיב ליצור למותג זהות ואופי עצמאיים. הכוונה היא לקלוע במיוחד לטעם של קהל הלקוחות האירופאי - משמע מראה מכובד, מעוצב, איכותי אבל לא יותר מדי מצועצע. הסיד תגיע במספר גרסאות אך זו הרלוונטית לשוק הישראלי תצויד במנוע בנזין עם הזרקה הישירה המפיק 132 כ"ס ומשודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית.

הסיד החדשה צפויה להגיע לכאן ככל הנראה לקראת הסתיו והיא תהיה עוד דגם משמעותי שיעזור בביסוס מעמדו של המותג שמסתמן כאחד המותגים שתופסים לאחרונה מקום של קבע בצמרת המכירות בשוק הרכב הישראלי.

 

אין תמונה
עולם הרכב יצטרך להשתנות בשנים הקרובות

וולוו V40
אחרי שנים של משפחתיות קומפקטיות די אפרוריות שלא זכו להצלחה גדולה בוולוו מקווים לשנות את המזל עם הוולוו V40 – משפחתית יוקרתית בתצורת האצ'בק עם 5 דלתות במקום הסדאן שהציעה וולוו בסגמנט עד כה. המטרה היא להתחרות בשמות כמו אודי A3, מרצדס A קלאס החדשה וב.מ.וו בסדרה 1.
ההשראה העיצובית מגיעה מהאחות הגדולה, ה-S60 ומנועי הבנזין מסדרת T הם למעשה גרסאות כמעט זהות למנועי האקו-בוסט של פורד.
כמצופה מוולוו, ה-V40 מגיעה גם היא עם הבטחות בטיחותיות רבות, ביניהן ניתן לציין מערכת לבלימה אוטומטית המסוגלת לזהות גם הולכי רגל, מערכות למניעת סטיה מנתיב שמסוגלות לעשות בעצמן תיקונים בלי התערבות הנהג וגם לראשונה כרית אוויר שמיועדת להולכי רגל.

 

אין תמונה
עולם הרכב יצטרך להשתנות בשנים הקרובות
 

אופל מוקה
לא מעט יצרני רכב מתקנאים בהצלחה של הג'וק - הג'יפון הקטן של ניסאן. אופל היא מהראשונות להגיב עם מתחרה למקק היפני בדמותו של המוקה, קרוס-אובר עירוני המסתפק בנתון אורך של מכונית סופר מיני אך מציע נוכחות בולטת עם צמיגים גדולים, עיצוב מוחצן וישיבה גבוהה.

המוקה אמנם פחות אקסטרווגנטי מהג'וק אך בהחלט מציג נוכחות שיכולה לתרום לנתוני מכירות נאים. הוא יוצע בגרסאות בנזין ודיזל כשהגרסאות הרלוונטיות לשוק הישראלי יהיו כמובן 2 גרסאות הבנזין- 1.6 אטמוספרית עם 115 כ"ס ו-1.4 טורבו עם 140 כ"ס.

אין תמונה
עולם הרכב יצטרך להשתנות בשנים הקרובות

רנו זואי
סופר מיני חשמלית מתקדמת וחשובה מאוד לשוק הישראלי. הזואי היא המכונית הראשונה של רנו שנהגתה, תוכננה ונבנה מדף חלק כמכונית חשמלית. הודות לכך הזואי כוללת סוללה גדולה המסוגלת להעניק טווח בין טעינות של 210 קילומטרים הממוקמת ברצפת המכונית במיקום אשר תורם למרכז כובד נמוך וליציבות ולא גוזל חלל מתא הנוסעים והמטען.
הסופר מיני החשמלית גם כוללת עיצוב מודרני בהשראה עתידנית עם פנסים צרים וסמל רנו המכסה את שקע הטעינה.
תא הנוסעים גם הוא יותר חדשני מזה שפגשנו בפלואנס החשמלית וכולל צמד צגים ומערכת שליטה מרכזית המתקשרת עם הסמארטפון. בצד הטכני אנו פוגשים מנוע חשמלי המפיק 86 כ"ס ו-22 קג"מ ומערכת טעינה מתקדמת המאפשרת מגוון אפשרויות טעינה בין 9 שעות בטעינה רגילה ועד לבסך הכל חצי שעה בעמדת טעינה מהירה.

חשוב מכך, הזואי נוצרה ותוכננה בשיתוף בטר פלייס והיא מתאימה למערך החלפת הסוללות שלה כשלמעשה היא צפויה להיות המכונית השנייה בהיצע הדגמים של בטר פלייס בישראל. מחירה של הזואי בצרפת 15 אלף יורו, זול ביותר מ-4000 יורו ממחיר הפלואנס החשמלית.

 

אין תמונה
עולם הרכב יצטרך להשתנות בשנים הקרובות

גם אתם יכולים

אם עשינו לכם חשק ואתם ניחנים במעט ספונטניות זה עוד לא מאוחר ואתם בהחלט יכולים לחוות ולגעת בכל החידושים הנוצצים בעצמכם. גלשו לשלל אתרי הרגע האחרון וחפשו דיל מהיר וזול שיביא אתכם לז'נבה שבשוויץ (גם טיסות למילאנו באיטליה, ליון בצרפת או ציריך בשוויץ ינחיתו אתכם קרוב למדי).

תערוכת ז'נבה, המציינת השנה 82 שנים להיווסדה, נפתחה היום לקהל הרחב. התערוכה תהיה פתוחה מהיום, חמישי – 8.3, ועד יום ראשון - 18.3. בימי אמצע השבוע (שני-שישי) שעות הפתיחה הן מעשר בבוקר ועד שמונה בערב ובסופ"ש (שבת-ראשון) מתשע בבוקר ועד שבע בערב.

מחירי הכניסה בהחלט שווים לכל נפש ועומדים על 16 פרנק שוויצרי למבוגר (67 שקלים – יותר זול מתערוכת אוטומוטור), חינם לילדים  עד גיל 6 ו-9 פרנק שווצרי לילדים בגילאי 6-16 ולפנסיונרים. החל מהשעה 4 אחר הצהריים בכל יום תעריפי הכניסה פוחתים ועומדים על מחצית הסכום.

אין תמונה
עולם הרכב יצטרך להשתנות בשנים הקרובות

>> בקטן – מחממים מנועים לקראת תערוכת אוטומוטור בגני התערוכה בפסח