זוג מתחתן בחיפושית (צילום: נעם וינד)
הישראלים מייחסים חשיבות גדולה לרכב שיוביל אותם לחופה |צילום: נעם וינד
אין ספק שהחתונה היא אירוע מאוד משמעותי בחייו של כל אחד מאיתנו, אבל נראה שאיפשהו בין הצורך המובן לציין את המאורע בדרך מכובדת לרצון ליצור משהו בלתי נשכח (אבל זהה לעוד 1,000 חתונות אחרות שכבר היינו בהן...) איבדנו פרופורציות ובעשור וחצי האחרונים נראה שהטירוף וההוצאות סביב אירוע שנגמר בתוך 4-5 השעות איבדו כל חיבור למציאות התואמת את היכולת האמיתית של צעירים בתחילת דרכם המשותפת.

בעולם בו תשומת לב תהומית מושקעת  בצבעים של המפיות על השולחנות, בבחירת השיר שישמע ברגע שבירת הכוס ובמציאת שמלת כלה בלתי נשכחת להשכרה בסכום שבמקרים רבים כולל 5 ספרות, מן הסתם גם הרכב שעל סיפונו יגיע הזוג המאושר לאירוע הוא לא משהו שנשאר מאוחר ועל אף שלרוב הזוגות יש בהישג יד במשפחה הקרובה מכונית חדישה וממוזגת שיכולה בקלות להתאים לביצוע המשימה לא מעט זוגות מאמינים שליום מיוחד חייבים להגיע עם גלגלים קצת יותר מרשימים מהיונדאי של הליסינג.

אמנם בינינו צריכים לפעמים להגיד את האמת בפנים: ככל שהרכב שהזוג מגיע איתו לאירוע מפואר יותר כך אף אחד מהנוכחים לא באמת מאמין שזו המכונית שלהם וכולם ידעו מרחוק שמדובר בסתם רכב שכור/של חבר/דוד עשיר או של מי שזה לא יהיה, אבל זה ממש לא מונע מהזוגות להמשיך לחשוב שממש כמו בחירת לוקיישן לא שגרתי לצילומי חתן כלה (במרכז סוזן דלאל או במתחם התחנה) גם הרכב חייב להיות מקורי, יוקרתי ומעורר השראה.

זוג מתחתן בחיפושית (צילום: נעם וינד)
זוג שבחר להתחתן ברכב קצת צנוע יותר |צילום: נעם וינד

בשיא עונת החתונות הלוהטת החליטו בחברת הטרייד אין הגדולה "טרייד מוביל", המתמחה במכירת רכבים מיד פרטית, לבדוק אם למיתוס הרכב יש אחיזה אמיתית במציאות וביקשו מ-2,300 מלקוחות החברה בגילאים 22-44 לציין עם איזה רכב הם היו מעדיפים להגיע לחופה, מתוך מלאי הרכבים שנמצאו במועד עריכת השאלון במגרשי המכירה של "טרייד מוביל" ברחבי הארץ.

באופן לא מפתיע הרוב המוחלט של 2,300 הנשאלים מהם 78 אחוזים גברים ו-22 אחוזים נשים לא בחרו במכונית סופר מיני או ברכב בגודל משפחתי למשימה, אך עם זאת מפתיע לגלות כי לחלק גדול מהנשאלים אין עיניים גדולות מדי ו-35 אחוזים מהם ציינו שמתוך מלאי הדגמים שהוצג לפניהם הם היו בוחרים דווקא בביואיק לה-קרוס שנחשבת למכונית פרימיום זולה יחסית.

במקום השני שנבחר על ידי 21 אחוזים  מהנשאלים ניתן לפגוש מכונית יוקרתית יותר בדמות האודי A6 שלבד מתדמית הפרימיום בה מתהדר המותג נהנית גם מהילה לאחר שנים בהן שימשה כמכונית השרד הרשמית של ממשלת ישראל.

ביואיק לה-קרוס (צילום: רונן טופלברג)
ביואיק לה-קרוס- הרוב מסתפקים בפרימיום במחיר הגיוני|צילום: רונן טופלברג

במקום השלישי, עם 18 אחוזים מקרב הנשאלים בסקר רכבי החתונה האידיאלים של "טרייד מוביל", ניתן למצוא את קרובת משפחתה של הלה-קרוס, האופל אינסיגניה הזולה יחסית שרק מחזקת את התיאוריה הפסיכולוגית הידועה לפיה רוב האנשים חושקים במשהו שלא רחוק מדי מהישג ידם.

הFX-37-, רכב הפנאי הגדול ובעל העיצוב הבולט מבית אינפיניטי, הגיע למקום הרביעי וכפי שמסבירה שירלי א', כלה טריה: "לי היה מאוד חשוב להגיע לחופה עם ג'יפ לבן, גם בגלל המרחב והנוחות עם השמלה הנפוחה וגם בגלל שזה עושה הרבה רושם ומצטלם מצוין. בעלי העדיף במיוחד את ה-FX של אינפיניטי, באחת התמונות שאני הכי אוהבת באלבום הדיגיטלי אני ובעלי מצולמים על הג'יפ".

אודי A6 (צילום: נעם וינד)
הזוגות רוצים להרגיש כמו שר בממשלה?|צילום: נעם וינד

את החמישיה הפותחת סוגר הגרנד צ'ירוקי של ג'יפ שמציע, מעבר למרחב פנימי נדיב ומזגן אמריקאי מקפיא, גם יכולת שטח אמיתית המאפשרת לקצר דרך השטח כדי להגיע בזמן לחופה במקרה של פקקים.

כמו כן, בסקר היו גם נשאלים שבחרו במכוניות כמו  סקודה סופרב, שברולט מאליבו, הונדה אקורד, פולקסווגן טוארג ועוד.

לדברי רפאל גוזלן, סמנכ"ל "טרייד מוביל": "לאחרונה אנו נתקלים ביותר ויותר זוגות שכחלק מההכנות לקראת החתונה מחליטים לשדרג את הרכב אשר שימש אותם בימי הרווקות ברכב מודרני ויוקרתי יותר שילווה אותם במהלך שנות הנישואים הראשונות שלהם. עם זאת, למרות המגמה הברורה שניתן היה לזהות בסקר שערכנו, רוב הזוגות בוחרים בסופו של דבר לרכוש דגמים צנועים יותר לחיים האמיתיים ואת הפנטזיות המוטוריות משאירים, לפחות בשלב זה, ליום החתונה".

אינפיניטי fx30 (צילום: נעם וינד)
גם הג'יפ היוקרתי של אינפינטי ברשימת המבוקשים |צילום: נעם וינד

אנו רק נציין שבסכום הממוצע שמוציא היום זוג לא ראוותני מדי על ערב החתונה ניתן לרכוש גרסה משומשת במצב מעולה וממודל חדיש כל אחד מרכבי הפרימיום שהוזכרו בכתבה זו.

>> 10 כלי רכב בנאליים ומיוחדים שיקחו אתכם לחופה