ישנן שלוש עדויות לפופולריות של קטגורית הרכב הזאת.
קינן כהן, עורך המגזינים "הגה" ו"מוטו", מסביר: "עדות אחת ניתן למצוא בעובדה שטווח המחירים רחב מאוד, ומאפשר לא רק לעשירים להרגיש שהם נוסעים בכלי רכב שנראה כמו ג'יפ. היום אפשר לקנות ניסאן ג'וק חדש ב-117 אלף שקלים ולהוציא כ-450 אלף שקלים על ריינג' רובר איווק" (כמו שקנתה בר רפאלי, ואגב, ויקטוריה בקהאם הייתה שותפה לתכנון שלו).
"העדות השנייה", ממשיך כהן, "היא שהקטגוריה של הג'יפונים הלכה ודחקה את מכוניות הסטיישן ומכוניות המנהלים בגלל שהמחירים די דומים ואנשים שהתלבטו אם לקנות מאזדה 6 העדיפו ג'יפ של יונדאי, זאת אומרת רכב שנראה כמו רכב שטח עם ניחוח של עושר ומעמד, עם הפוזה הנכונה, ישיבה גבוהה וכל מה שהישראלי אוהב".
רק לפני שבע שנים, בשנת 2005, הג'יפונים היוו 6 אחוזים בלבד מסך כלי הרכב החדשים הנמכרים בישראל (כ- 8700 רכבים), ב-2008 נוספו לכבישים עוד 16,000 כלי רכב כאלה וב-2011, השנה האחרונה שיש לגביה נתון מלא – מדובר כבר ב-20,300 כלי רכב חדשים מהקטגוריה הזאת.
רק בשלושת החודשים הראשונים של 2012 נמכרו יותר מ- 6,000 ג'יפונים וזה עוד לפני שמאזדה נכנסה לקטגוריה הזאת עם הג'יפון החדש שלה, ה-CX-5.
"הרצון להיראות בג'יפונים האלה חזק מכל שיקול"
"כאמור, עניין המחיר מפתה רבים אבל הרצון להיראות בג'יפונים האלה הוא חזק יותר מכל שיקול רציונלי. הקסם שלהם כנראה כל כך חזק, שאנשים מגיעים לאולמות התצוגה ומשלמים למרות שיש את כל הסיבות לא לקנות אותם: הם כבדים, הם פחות יעילים אווירודינמית, יש להם מנועים גדולים, הם לא חסכוניים בדלק, וגם קשה למצוא להם חניה", מסכם קינן כהן.
גם המחיר שמציעה סקודה עבור הייטי יגרום לבעלי מכוניות משפחתיות ממוצעות לשקול קנייה של הייטי הידני שמוצע ב- 110 אלף שקלים בלבד וכפי שאפשר ללמוד מנתוני הג'יפונים הנמכרים ביותר בארץ - המחיר כן קובע ומי שמוכר בזול, מוכר הרבה.
במקום השני נמצא היונדאי ix35 שב-2011 מכר 2650 יחידות. מחירו מתחיל ב-160 אלף שקלים.
במקום השלישי ניסאן קשקאי – 2020 רכבים כאלו נמכרו ב-2011, המחיר מתחיל ב-160 אלף שקלים.
במקום הרביעי קיה ספורטאז' עם 1875 יחידות שנמכרו בשנה החולפת. המחיר ההתחלתי עומד על 158 אלף שקלים.
במקום החמישי מיצובישי אאוטלנדר - בשנת 2011 נמכרו 1060 יחידות, המחיר מתחיל ב-170 אלף שקלים.