אין תמונה
ניסאן ליף. האם החשמלית הראשונה בייצור סדרתי תהפוך בקרוב להיסטוריה?

היום זה כבר די ברור: מלאי הזהב השחור בעולם מוגבל ויחד עם הזיהום הקשה שהוא יוצר בתהליך שריפתו לכולם ברור כשמש שעל עולם הרכב לעבור מהפכה גדולה שבמרכזה מעבר לדרך שונה להניע את הגלגלים של מכוניותינו.

מומחי תחבורה רבים מתווכחים ביניהם כמה קרובה אותה מהפכה. יש כאלה המציינים שהיא ממש מעבר לפינה ואחרים טוענים שבשלב הטכנולוגי הזה המכוניות החשמליות המשתמשות בכוח של סוללה לא יוכלו להחליף את מנוע הבעירה הפנימית המוכר בשנים הקרובות.

בנושא אחד כמעט כולם תמימי דעים. העתיד האמיתי של עולם הרכב יהיה קשור במעבר לשימוש במנועים חשמליים המונעים בעזרת טכנולוגיית תא דלק.

למרות שכבר לפני לא מעט שנים יצרניות רכב הידועות בקדמה הטכנולוגית שלהן כמו הונדה וב.מ.וו החלו לחקור, לפתח ואף הציגו אבות טיפוס נוסעים בטכנולוגיה זו, משהו נתקע בדרך להפיכת הטכנולוגיה למוצר בגודל ובעלות מתקבלת על הדעת שיכולה להגיע למכוניות ביצור המוני. כך, כנראה יעבור עוד זמן רב עד שנגיע לטכנולוגית תא דלק זמינה.

אין תמונה
הנעה ירוקה בתא דלק - מעבר לפינה



בעולם התחילו להתרגל לפתרון הביניים של מכונית היברדיות וחשמליות נטענות.
בזמן שדגמים כמו ניסאן ליף ושברולט וולט עושים את צעדיהם הראשונים, יונדאי יצאה אתמול בהצהרה מפתיעה הטוענת שכבר ב2015 החברה תייצר ביצור סדרתי מכונית המונעת בתא דלק.

העתיד אוטוטו כאן

בהודעה לעיתונות יונדאי חשפה את סיום שלב פיתוח הדור הבא של יחידת ההנעה בתא דלק. הדור השלישי של טכנולוגית תא הדלק של יונדאי מניע אב טיפוס בתוך מרכב של יונדאי ix35  ומציג נתונים מרשימים כמו טווח נסיעה גדול של 650 קילומטר בין טעינות אודות לשני מכלי מימן בלחץ של 650 אטמוספירות. בנוסף גודלה של המערכת קטן בכ-20 אחוז מהגודל של הדור השני.

בניגוד למכונית חשמלית מונעת סוללה הדורשת טעינות ממושכת, טכנולוגית תא הדלק מאפשרת טעינה של תא הדלק במימן בתוך דקות.
ביונדאי גאים לציין ש-95 אחוז מהחלקים בפרויקט השאפתני הם תוצאה של פיתוח וטכנולוגיה קוריאנית מקורית שכללה שיתוף פעולה עם לא פחות מ-120 חברות שונות.

עם ידע וניסיון כתוצאה של מעל 2 מיליון קילומטרים שמהנדסי החברה צברו באבות הטיפוס הקודמים, ביונדאי מתכוונים בשנה הבאה לבחון 48 אבות טיפוס בשימוש אינטנסיבי בפרויקט משותף עם הממשלה הקוריאנית.

ב2012 התכנון הוא להתחיל בשיווק בכמויות מוגבלות במדינות שונות ברחבי העולם. וב2015, מרחק של רק כארבע שנים מהיום, להתחיל ביצור סדרתי ושיווק לכל דורש.
במרץ הקרוב יונדאי תציג לקהל הרחב את ix35 מונע תא הדלק במסגרת תערוכת ז'נבה. כאן בmako רכב נמשיך לעקוב.

>> בינתיים יש לנו ix35  עם מנוע בעירה פנימית