במשך שנים, טכנולוגית המנועים של הונדה הייתה מקור לגאווה של החברה. הונדה הובילה את עולם הרכב בהטמעת שלל טכנולוגיות חדשות במנועים מייצור סדרתי ובמשך תקופה ארוכה התבלטה טכנולוגית אל מול יצרניות הרכב היפניות ובכלל, תוצרי החברה כללו תכנון מדויק וביצוע מושלם שאפשר לחברה להציג מנועים עתירי הספק מחד ואמינים מאידך.
טכנולוגית הנעת הכלאיים ההיברידית שינתה את כללי המשחק וגרמה לחברה לפגר אחרי טויוטה בצורה בולטת. אמנם, לא הרבה זמן אחרי טויוטה גם הונדה החלה להציע אופציה היברידית בחלק מדגמיה, אבל בניגוד לטויוטה שהגיעה, במיוחד בדור השלישי הנוכחי של הפריוס, למנועים משולבים בהם היחידה החשמלית מפיקה הספקים גבוהים המאפשרים נסיעה בכוח המנוע החשמלי בלבד, היחידה ההיברידית בהונדה הייתה ונותרה בסיסית למדי שלא מספקת יכולת תנועה חשמלית עצמאית.
הדבקות של חברה טכנולוגית כמו הונדה באותה יחידה היברידית פשוטה המפיקה כ-20 כ"ס כבר מאז 2001 מול יחידות חדשות כמו זו בפריוס הנוכחית המפיקה מהמנוע החשמלי לא פחות מ-80 כ"ס מפתיעה רבים.
כעת לקראת תערוכת הרכב בלוס אנג'לס בחודש הבא מקורות בחברה משגרים הצהרה כללית באשר למה שהונדה צפויה לחשוף בתערוכה. המקורות יודעים לספר שבמרכז התצוגה יעמוד ליין הדגמים האקולוגי של החברה וכן מספר דגמי תצוגה.
דגמי התצוגה יציגו את האבולוציה על פי הצפי הטכנולוגי לשנים הבאות ויכללו פתרונות רחוקים בהם הונדה מובילה את חזית המחקר והפיתוח כמו מכוניות חשמליות העושות שימוש בטכנולוגית תא דלק ליצירת אנרגיה חשמלית וכאלה קרובים יותר כמו דגם תצוגה למכונית חשמלית וגם גרסה קרובה מאוד ליצור, כך על פי אותם מקורות, של היברידית נטענת.
דווקא המכונית ההיברידית הנטענת מעוררת אצל חובבי הונדה את עיקר ההתעניינות זאת בשל הערכה שדגם זה כנראה מבשר על נטישת היחידה ההיברידית הצנועה והמוכרת וחשיפת טכנולוגיית כלאיים אפקטיבית יותר שתצליח ליישר קו או לצמצם פערים מול הטכנולוגיה מבית טויוטה.