כבר לא מועדפים, אילוסטרציה (צילום: רויטרס)
החיסכון בדלק הפך לנושא מרכזי|צילום: רויטרס
הגבהים אליהם הגיעו הסכומים שאנו נאלצים להוציא כדי לספק את הרגלי השתיה של המכוניות שלנו גורמים לרבים מאיתנו, גם כאלה שעד לא מזמן לא ממש השקיעו מחשבה יתרה בנושא, לחפש דרכים שונות ומשונות כדי לצמצם את התלות שלנו בנוזל הצהבהב הזה.

יש כאלה שמנסים לוותר על נסיעות לא הכרחיות, אחרים חולקים את הנסיעה עם חברים, יש מי שמוותר על מזגן ויש כאלו שאפילו מרחיקים לכת ומחליטים פשוט שאין מנוס אלא להחליף את הרכב לחסכוני יותר.

אבל חרף כל התמורות והשינויים שעברו על החברה הישראלית בשנים האחרונות, סגמנט הרכבים המשפחתיים הוא עדיין הדומיננטי בשוק וככל הנראה המתאים ביותר למשפחת ישראלי הממוצעת ורוב הרכבים האלה, מה לעשות, צורכים בממוצע בין 10-12 קילומטרים לליטר, כלומר - חלק לא מבוטל מהתקציב המשפחתי נשרף בכל חודש על דלק.

עוד ב-mako רכב 
שיא גינס - הנסיעה הארוכה בעולם ללא תדלוק 
המכוניות החסכוניות בישראל
כל מה שרציתם לדעת על הסבת כלי רכב לגז  

בעת האחרונה יצרני רכב רבים מנסים לשכנע אתנו שמשהו בכל זאת השתנה ושכעת ניתן לקצץ את הסכום הזה בצורה דרסטית לו רק נשתדרג לרכב החדש שלהם המציג נתוני צריכת דלק פנטסטיים.

אתמול היה זה תורה של פיג'ו לדווח כי בניגוד למשפחתית הבזבזנית שלכם, ה-308 החדשה חסכונית בצורה בלתי רגילה ואף רשמה לאחרונה שיא כשנסעה על מיכל דלק אחד המכיל 51.3 ליטרים של אוקטן 95 לא פחות מ-1,810 קילומטרים, במהלכם צרכה בממוצע ליטר דלק על כל יותר מ-35 קילומטרים של נסיעה.

פיג'ו 308
הישג מאוד מרשים: 1810 ק"מ על מיכל דלק אחד - מעל ל-35 ק"מ לליטר בממוצע

השיא נקבע על סיפונו של אקזמפלר בגרסת ייצור סטנדרטית ללא שום שינויים עם גיר ידני ומנוע 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים, שבעזרת הזרקת דלק ישירה בלחץ גבוה ומגדש טורבו המסתובב במהירות של עד 240 אלף סיבובים בדקה ומפיק לא פחות מ-130 כ"ס.
אין ספק שמדובר בהישג מרשים ביותר המלמד על יעילות גבוהה של מערכת ההנעה, אבל, וכאן יש אבל גדול, חשוב לציין שהוא הושג בניסוי במסלול סגור בספרד ולא על הכבישים הציבוריים, בהם יש צורך להתמודד עם תנועה, פקקים ודרכים הרריות.

בכל מקרה, נתון צריכת הדלק המשולבת (עירוני ובין עירוני) של גרסה זו של ה-308 החדשה על פי תקן המדידה האירופי מרשים אף הוא ועומד על כמעט 22 קילומטרים לליטר.           

האם זה הנתון שבאמת תשיגו גם על כבישי מע"צ? אנחנו בספק, והניסיון שלנו עם נתונים רשמיים (ברכבים של כל היצרנים)  מלמד שבשנים האחרונות, יותר מבעבר ובמיוחד במכוניות היברידיות או מוגדשות טורבו, הפער בין הנתונים הרשמיים לצריכה בפועל עשוי להגיע לעשרות אחוזים כך שעל אף שאין ספק שהמשפחתית החדשה מצרפת (או כל אחת ממשפחתיות הטורבו העדכניות) תהיה יותר חסכונית מכל משפחומטית בת חמש שנים, לא ממש היינו סומכים על כך שזה מה שיאפשר לכם לשים בצד סכום שיספיק לחופשה רומנטית בפריז.

פיג'ו 308 החדשה
במציאות הסיכוי להתקרב לנתונים כאלה הוא אפסי

 >> הקפנו את ישראל בסיטרואן C3 דיזל על מיכל דלק אחד