שברולט ממשיכה להתחשמל ואחרי שהוולט הסופר מתוחכמת, המשלבת בין מנוע חשמלי למנוע בעירה פנימי המשמש כגנרטור, עלתה על הכביש החברה מתכננת ב-2013 להשיק מכונית חשמלית טהורה.
בג'נרל מוטורס הצהירו לא פעם שבשלב הטכנולוגי הנוכחי מכונית חשמלית ללא פתרון להארכת טווח לא באמת יכולה לספק תחליף של ממש למכונית מונעת בנזין או דיזל, אך נראה שמשהו בחברה השתנה ובשברולט החליטו לרצות את דעת הקהל ולא מעט ארגונים ירוקים ולהשיק חשמלית נוספת, אמנם מתוחכמת פחות ומוגבלת טווח, אך זולה באופן משמעותי מהוולט שכדי להפוך לבעליה צריך הלקוח להיפרד מסכום גבוה מאוד במונחי השוק האמריקאי - 42 אלף דולרים.
מדובר בגרסה מחושמלת לספארק הקטנטנה שתצויד במנוע חשמלי ומערך של סוללות ליתיום.
"הספארק EV מציעה אופציה חשמלית במחיר הגיוני לאנשים החיים בכרך ומחפשים מכונית עירונית למרחקים קצרים", הסביר ג'ים פדריקו, המהנדס הראשי של החטיבה החשמלית בג'נרל מוטורס.
אב הטיפוס כבר נוסע
הספארק החשמלית תשווק רק במספר מצומצם של שווקים ברחבי העולם וגם באזורים מסוימים בארצות הברית כמו קליפורניה.
מבחינה עיצובית הספארק החשמלית תהיה דומה מאוד לגרסה המוכרת לנו אך בשל הצורך במידע רב יותר את לוח המחוונים הקטן בעיצוב דמוי לוח מחוונים של אופנוע יחליף בגרסה החשמלית מסך דיגיטלי גדול וצבעוני עם ממשק הפעלה מתקדם.
ההשקה, כאמור, צפויה להיות בעוד כשנה וחצי ובשלב זה ג'נרל מוטורס בחרה שלא לחשוף שני נתונים בעלי חשיבות מכרעת לסיכויי הצלחתה: הטווח בין טעינות של החשמלית הקטנה ותג המחיר שיוצמד אליה.
>> חשמלית כאן ועכשיו – רנו פלואנס Z.E במבחן