אין תמונה
רק בלי סיינטולוגיה, בבקשה
רנו חשפה אתמול את גרסת היצור הסופית של הזואי החשמלית, את המחיר שלה ואף פתחה את מערך ההזמנות ללקוחות באתר האינטרנט של החברה לקראת מסירות ראשונות שיתבצעו בסתיו הקרוב.

כזכור, הזואי היא המכונית הראשונה של רנו שתוכננה מאפס כדי להיות חשמלית והדגם החשמלי השני שיכלול אפשרות להחלפת סוללה מהירה בהתאם לשיטת בטר פלייס.

החשמלית הזולה ביותר
המחיר של הזואי החשמלית באירופה יעמוד על החל מ-15.7 אלף יורו, 4000 יורו פחות מהפלואנס החשמלית ועשרת אלפים יורו פחות מהמיצובישי iMiev. מהמחיר הזה יש עוד להפחית את ההחזר הכספי שמעניקות ממשלות רבות כדי לעודד את הציבור לעבור לכלי רכב חשמליים ולהוסיף דמי שכירות על הסוללה (באירופה) בגובה של 70 יורו בכל חודש.

 הזואי היא מכונית במימדים קומפקטיים עם אורך כללי של כ-4.1 מטרים המציבים אותה בסגמנט מכוניות הסופר מיני.
ברנו מדווחים על חלל פנימי מכובד גם בשורת המושבים השניה ועל נפח תא מטען של 338 ליטרים בדומה לנפח תא המטען של הפלואנס החשמלית הגדולה, הארוכה מהזואי בכמעט 80 סנטימטרים.

אין תמונה
רק בלי סיינטולוגיה, בבקשה

בשונה מהפלואנס בה הסוללה מותקנת בתא המטען ותופסת את רוב שטחו, בזואי הסוללה מותקנת מתחת לרצפת הרכב בין הסרן הקדמי לאחורי ואינה גוזלת שטח מחלל הנוסעים והמטען. יתרה מזאת, הודות למיקומה, הסוללה תורמת גם למרכז כובד נמוך וחלוקת משקל אידיאלית.

 הזואי החשמלית תצויד במנוע חשמלי מעט חלש מזה שמניע את הפלואנס Z.E והוא יפיק 88 כ"ס ומומנט של 22.3 קג"מ הזמין בכל טווח הפעולה שיחד עם הסוללה המתקדמת אמורים להעניק לחשמלית החדשה טווח נסיעה גדול מ-160 הקילומטרים הנהוגים היום במרבית המכוניות החשמליות.

אין תמונה
רק בלי סיינטולוגיה, בבקשה

 טווח גדול מבעבר וטעינה מהירה

ברנו אף מצהירים על טווח של 210 ק"מ בין טעינות אך מסייגים ומציינים שימים קרים ושימוש הכולל האצות רבות עלולים לקצר את הטווח באופן משמעותי.

הזואי תכלול, לבד מהתאמה מלאה לשיטת החלפת הסוללות של בטר פלייס, גם מערכת ניהול טעינה מתקדמת שתכלול שלל אפשריות הטענה - מהטענה משקע חד פאזי ביתי במשך בין 9-6 שעות ועד להטענה בעמדת טעינה תלת פאזית חזקה במיוחד בתוך כחצי שעה בלבד, אבל החידוש המעניין ביותר היא דווקא מדרגת הביניים החדשה שתאפשר טעינה מלאה בתוך שעה בחיבור לעמדת טעינה בזרם של 32 אמפר הזמין בכל חיבור תלת פאזי ואינו דורש הקמת תשתית חשמלית מסובכת ויקרה וחשוב מכך לא מחמם את הסוללה לרמה מסוכנת הגורמת נזק מצטבר לסוללה היקרה.

 כאמור, בניגוד לפלואנס ולקנגו Z.E, הזואי תוכננה מלכתחילה כמכונית חשמלית וגם מבחינה עיצובית היא משדרת מראה חדשני יותר המתאפיין בקווים מעוגלים ופרונט הכולל פנסים צרים בגוון תכלכל וסמל רנו ענקי המשמש כדלתית שמאחוריה מסתתר שקע הטעינה.

גם עיצוב הפנים מעניק תחושה הרבה יותר עתידנית עם צג דיגיטלי במקום המחוונים האנלוגיים הקלאסיים וקונסולה מרכזית הכוללת מסך גדול השולט על מערכת המולטימדיה ומחשב ניהול הטעינה.
המערכת תאפשר גם תקשורת בין הטלפון הסלולרי למחשב ניהול הטעינה ובהתאם לרמת הפאר של הרכב תאפשר קבלת מידע (בכל הגרסאות) והפעלה מרחוק וכן תכנות זמני ההטענה והפעלת מערכת מיזוג האוויר לפני ההגעה לרכב בגרסאות המפוארות יותר.
הזואי החשמלית תצויד במערכת מיוחדת היוצרת במהירויות נמוכות רעש מיוחד שימשוך את תשומת ליבם של הולכי הרגל למכונית המתקרבת.

 הזואי כמובן צפויה להגיע לארץ ולהצטרף לפלואנס Z.E בהיצע הדגמים של בטר פלייס אך בשלב זה בחברה לא יודעים לדווח על מועד הגעה מדויק כמו גם על מחירה הצפוי בארץ.

אין תמונה
רק בלי סיינטולוגיה, בבקשה

 >> רנו פלואנס Z.E במבחן על כבישי הארץ
>>  צפו תשוקה עתידנית מחשמלת

רנו זואי (צילום: אוטו)
צילום: אוטו