אין תמונה
שימושיות וביצועים ללא פליטת מזהמים

טסלה, יצרנית הרכב הקטנה מעמק הסיליקון, מממשיכה להאמין שהיא יכולה לגמול את העולם מדלק ולעשות את זה עם הרבה סטייל.

בטסלה מאמינים שבחירה במכונית חשמלית מלאה לא חייבת להיות מוגבלת לאחת עירונית, עם ביצועים בינוניים וטווח מוגבל ולמעשה בחברה בטוחים כי ניתן ליצר חשמליות שיציבו סטנדרטים חדשים לא רק בשמירה על הסביבה אלא גם בביצועים ושימושיות.

ההוכחה הראשונה בשטח הייתה מבוססת על הרודסטר הקטנה של לוטוס, האליז, והציעה טווח נסיעה של 400 קילומטרים וביצועים לוהטים עם האצה למאה בתוך 3.7 שניות, אך עם תג מחיר של 109 אלף דולרים היא הייתה יותר הצהרת כוונות מאשר דגם מסחרי ובחברה שקדו על הדבר הבא - מכונית ספורט סאלון יוקרתית שתתחרה במחיר ובביצועים של מכוניות כמו ב.מ.וו M5, מרצדס AMG  ופורשה פנמרה.

הטסלה מודל S שהוצגה במהלך 2011 ואמורה להגיע ליצור סדרתי בתחילת 2013 כוללת מרווח פנימי מכובד עם אפשרות לשורת מושבים שלישית, ביצועים לוהטים, טווח נסיעה גדול ותג מחיר הגיוני ביחס לסגמנט, בין 57 אלף דולר לגרסת הכניסה ועד ל-80 אלף דולרים לגרסת הקצה הספורטיבית ביותר.

בסוף השבוע טסלה הפתיעה וחשפה דגם חדש נוסף, מודל X – רכב פנאי-שטח מרשים באורך של כחמישה מטרים.

אין תמונה
מראה של רכב פנאי-שטח, מרווח של מיני-וואן, ביצועים של פורשה 911 ופליטת מזהמים נמוכה מטויוטה פריוס

בטסלה הבינו  את הפוטנציאל הכלכלי הגדול הטמון בסגמנט רכבי הפנאי לאור ההצלחה הגדולה לה זוכים דגמים כמו אודי Q7, ב.מ.וו X5, אינפינטי FX, מרצדס ML, פורשה קייאן ואחרים והחליטו להתבסס על הפלטפורמה שהם תכננו למודל S ולהשיק במקביל למכונית הסאלון גם קרוס-אובר אופנתי.

לא מדובר רק בהעתק מוגבה עם גלגלים גדולים למודל S אלא ברכב פנאי מקורי מאוד הכולל שלל רעיונות מקוריים כמו דלתות אחוריות בסגנון דלתות כנפי שחף הנפתחות כלפי מעלה ומאפשרות גישה נוחה במיוחד לשתי שורות המושבים האחוריים המעניקים לחשמלית המגודלת שימושיות כמו של מיני וואן עם מראה מרשים של רכב פנאי.

המודל X תגיע בשתי גרסאות שההבדל המרכזי ביניהן הוא קיבולת הסוללה המשפיעה על טווח הנסיעה והביצועים.


אלון מוסק מציג את המודל X

הגרסה ה"עממית" תגיע עם סוללה של 60 קילוואט/שעה ותעלה 67.5 אלף דולרים והגרסה הבכירה תגיע עם סוללה של 85 קילוואט/שעה, תציע ביצועים כמו האצה למאה קמ"ש בתוך פחות מ-5 שניות, מהירות מרבית של 250 קמ"ש וטווח של 450 קילומטרים בין טעינות ותעלה 77.5 אלף דולרים.

בהתאם למדיניות הממשל האמריקאי הרוכשים של המודל X, כמו כל מי שרוכש מכונית חשמלית באמריקה, יזכו להחזר של 7500 דולרים מהמדינה.

אין תמונה
פתיחת הדלתות הייחודית מאפשרת גישה נוחה לשורות המושבים האחוריות

>> אלון מוסק, מנכ"ל טסלה, מתערב על מיליון דולר מהונו הפרטי ומבטיח: המודל S הסדרתית תהיה המשפחתית הספורטיבית הטובה בעולם