אנשים רבים מתלוננים כי בשנים האחרונות המכוניות איבדו את האופי היחודי שלהן וכולן נראות בערך אותו הדבר.
זו כמובן הגזמה, אבל אין ספק שהצורך להציג יעילות אווירודינמית, מבנה ידידותי במקרה של התנגשות עם הולך רגל והפחד מתגובות צוננות למכוניות עם עיצוב מקורי וקיצוני גורמות לחלקן הגדול של יצרניות הרכב להשתמש באלמנטים עיצוביים מוכרים ולקבל השראה מדגמים אחרים שלהן או של יצרניות אחרות שזכו להצלחה.
עם זאת, נראה שיצרני הרכב הסיניים, כפי שכבר הראנו כאן לא פעם בעבר, לקחו את ההשראה הלגיטימית מדגמים אחרים צעד אחד קדימה ופשוט במקום להתאמץ- לתכנן, לעצב ולהסתכן בתוצאה שלא תזכה לאהדה פשוט עושיםCOPY ו-PASTE לעיצוב של יצרן רכב אחר.
בדרך כלל, ממש כמו בשעונים של רולקס או בתיקים של לואי ויטון, ההעתקה היא של דגמים ועיצובים שהפכו למבוקשים ונערצים אך מסתבר שלעיתים המעתיקים הם כל כך זריזים שכבר לפני שדגם חדש מגיע לשוק ברפובליקה העממית כבר מכינים לו העתק מדויק.
זה בדיוק מה שקרה לזואי, מכונית הסופר מיני החשמלית של רנו, שנחשפה באופן רשמי רק לפני ימים ספורים בתערוכת ז'נבה וכבר "מתברכת" בתאומה סיאמית מיבשת אסיה.
יצרנית כלי הרכב החשמליים הקטנה Shenzhen Greenwheel החליטה, ככל הנראה כבר כשנחשף הקונספט של הזואי לפני כשנה, שהסופר מיני החשמלית החדשה והמתקדמת של רנו מתאימה בדיוק לליין כלי הרכב החשמליים הקטנים שלה ופשוט העתיקה את העיצוב כמעט באופן מוחלט.
ימים ספורים לאחר שגרסת היצור של הזואי נחשפה בז'נבה, החברה הסינית חשפה ברשת את ה-JO EV, שתחשף ככל הנראה באופן רשמי בתערוכת בייג'ינג בחודש הבא.
בינתיים החברה הסינית לא חושפת יותר מדי פרטים טכניים על העתק השמש של הזואי אך ניתן לציין כי זו אינה הפעם הראשונה ש-Shenzhen Greenwheel מקבלת "השראה" מדגמים של יצרנים אחרים ובאתר החברה ניתן לקבל פרטים על דגמים אחרים של החברה שדומים באופן מחשיד לסמארט (יש העתק לדור הראשון וגם לדור השני) וגם רכבי גולף חשמליים בהשראת ג'מוסי שטח כמו האמר וג'יפ.
על סמך המפרטים הטכניים של הדגמים שכבר מוצעים על ידי החברה למכירה שמסתפקים בטווח מוגבל של 60-80 קילומטרים ויחידות הנעה חשמליות צנועות הספק אפשר להעריך שתואמת הזואי לא תהיה מצוידת בטכנולוגיה המתקדמת של רנו להטענה מהירה, באפשרות להחלפת סוללות ובטווח של 210 קילומטרים אבל ככל הנראה תהיה מצוידת בתג מחיר נמוך במיוחד.
ניתן להעריך גם שכמו הדגמים האחרים של Shenzhen Greenwheel גם תואמת הזואי תיועד לשיווק רק בשוק המקומי בו, כפי שלמדו לא פעם יצרני רכב שבאו לתבוע זכויות יוצרים, יש למחוקק הסיני גישה מתירנית למדי באשר לגבולות בין השראה להעתקה.