טויוטה יאריס R היברידית (צילום: אוטו)
החזות מתעתעת, מדובר בטורפת|צילום: אוטו
מכוניות היברידיות, במיוחד כאלו מתוצרת טויוטה, הן ככל הנראה האחרונות במדד הנחשקות לרכב. ענקית הרכב היפנית ששמה לב לבעיית התדמית שלה כיצרנית של "מקררים על גלגלים", משקיעה רבות בעת האחרונה על מנת להתנער מהאפרוריות שאפיינה אותה וניתן לראות זאת בקו העיצוב החדש והדינמי (ראב4 ואוריס), בייצור מכונת נהיגה כמו ה-GT86 ובהשתתפות מוצלחת במרוץ 24 השעות של לה-מאן, שכמעט ושברה את הההגמוניה של אודי עם ה-TS030 והפכה את יחידת ההנעה ההיברידית של המכונית ללגיטימית גם במסלול המרוצים.


טויוטה בלה-מאן

לאחר שיחידות הנעה היברידיות כבר קיבלו הכשר גם אצל יצרניות אקזוטיות כפי שנפגוש בפורשה 918 ספיידר, לה-פרארי ומקלארן P1 שיראו אור בקרוב, ולאחר ששחררה שורה ארוכה של טיזרים, חושפת טויוטה פרטים מלאים על היאריס הייבריד R, מכונית שאומנם נראית כמו סופר מיני של סבתא, אבל "חמה" לפחות כמו הנכדה שלה ותבייש לא מעט מכוניות ספורטיביות.

יחידת ההנעה כוללת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר המניע את הגלגלים הקדמיים ושני מנועים חשמליים (כל אחד מפיק 60 כ"ס) המניעים כל אחד מהגלגלים האחוריים כך שמתקבל הספק כולל של 414 כ"ס והנעה כפולה קבועה, נתון יוצא דופן למכונית במימדים האלה.

בין מנוע הבנזין לתיבת ההילוכים מחובר מנוע חשמלי שלישי. תחת בלימה הוא משמש לטעינת המצברים בשיטה מהירה המבוססת על המערכת במכונית המירוץ TS030 ומקצרת משמעותית את משך הטעינה, ובתאוצות חזקות הוא מסוגל להעביר כוח לגלגלים האחוריים בכדי לשפר האחיזה. בנוסף לכך המנועים החשמליים, המחוברים לכל אחד מהגלגלים האחוריים, פועלים בצורה אינדיווידואלית ועל ידי בלימת מנוע של הגלגל הפנימי לפניה והאצה בגלגל החיצוני הם משפרים משמעותית את יכולת הפניה.

היאריס הייבריד R תוצג בתערוכת פרנקפורט הקרובה כקונספט, אך היא ללא ספק מסמלת שלב ראשון במעבר של טכנולוגיה ממסלול המירוצים לכביש הציבורי. אנחנו מאוד מקווים שהטורפת עם החזות של סבתא תמימה תגיע לפס הייצור.


טכנולוגיה ממסלול המירוצים בכביש הציבורי

טויוטה יאריס R היברידית (צילום: אוטו)
תוצג בתערוכת פרנקפורט הקרובה כקונספט|צילום: אוטו

>> עד שתגיע גרסת ה-R: מבחן טויוטה יאריס היברידית