למה? בעיקר בגלל שהממשלה, במדינה בת 5 מיליון תושבים בלבד, מעודדת את התושבים לעבור לרכבים חשמליים על ידי מגוון תמריצים משמעותיים, זאת על אף שנורבגיה היא אחת מיצואניות הנפט הגדולות בעולם.
לשם השוואה, בעוד שבארה"ב היוו מכירות רכבים חשמליים 0.6 אחוזים בלבד ממכירות כלי הרכב ב-2012 בנורבגיה הנתון עמד על 5.2 אחוזים.
בארה"ב, שוק של כ-312 מיליון תושבים, עמדו המכירות על כ-50 אלף כלי רכב חשמליים ואילו בנורבגיה על כ-10,000 כלי רכב חשמליים בשנה שעברה.

דגם ה"ליף" של ניסאן תפס את המקום ה-13 בטבלת כלי הרכב הנמכרים במדינה וברחובות הבירה אוסלו ניתן בקלות להבחין בו ובדגמים חשמליים רבים אחרים.
סיבה נוספת להצלחה היא פריסה רחבה יחסית של רשת הטענה לסוללות. ברחבי נורבגיה נפרסו כ-3,500 עמדות טעינה וכ-100 עמדות לטעינה מהירה.