בניסאן סבורים שלהחזיק במכונית בעלת מודעות ויעילות אקולוגית זה לא אומר לוותר על ההנאה מנהיגה. ולכן, הם מציגים בתערוכת ז'נבה, שתיפתח לקהל הרחב בעוד יומיים, את ה-ESFLOW, מכונית ספורט חשמלית עתירת ביצועים, בתצורת קונספט. זה לא שטסלה לא עשו את זה כבר לפניהם (ואפילו באופן מסחרי), אבל עדיין, לפי האיורים ששוחררו, המדובר במכונית יפה ומעניינת.

ESFLOW היא מכונית ספורט דו-מושבית בעלת הנעה אחורית. שלדתה עשויה אלומיניום שמציעה חוזק ומשקל נמוך. היא חלקלקה וזורמת, צבועה בגווני אפור מבריק שלטענת ניסאן מושפעים מקרחונים. המכונית נמוכה, עם חרטום ארוך, ועושה שימוש בגלגלים גדולים, אופייני ללא מעט דגמי קופה ספורטיביים. כרגיל כיום, היא משופעת באורות LED כחולים שכבר לא כל כך נחשבים לעתידניים, אך עדיין מקרינים ניחוח סטייליסטי והייטקי.

אין תמונה
אוסקר ויילד והרציחות לאור הנר. משם קיבל את ההשראה למחזות שלו?

חדי-העין ישימו לב שהמכונית אינה מצוידת במראות-צד. זאת, הודות לשימוש במצלמות וידאו, המקרינות את התצוגה לצגים בקוקפיט – רעיון חביב שכבר נראה לא אחת, אך כמו פה, בדרך כלל רק במכוניות קונספט. ואגב קוקפיט, השליטה, הניהוג והבלימה מתבצעים באמצעות מחשבים וכבלים בטכנולוגית Fly-By-Wire, כלומר באופן מאד מדויק, ותוך הפעלת מעט מאד כוח פיזי מצד הנהג - כיוון שהכל מנוהל אלקטרונית. בכלל, המכונית הזו "חכמה" למדי: היא מתחברת בקלילות למחשב כף היד של הנהג, ומסנכרנת עימו מידע רלוונטי.

צריך לציין כי למרות שלניסאן ניסיון עשיר בפיתוח ושיווק דגמי ספורט (מסדרת Z, וגם דגם ה-GT-R, למשל) ולמרות הדמיון הרב ל-Z, היצרן היפני מציין במפורש ש-ESFLOW עוצבה באופן עצמאי מאלף ועד תו, ללא הסתמכות על פלטפורמה כלשהי או בכלל, על סמך מכונית קיימת, וגם לא כמו במקרים רבים, על מכונית שהייתה סטנדרטית, והוסבה לשימושים חשמליים. מבט מהיר מסגיר מיד דמיון לעבר, לדגמי הקופה המצליחים של ניסאן ולפני כן דטסון.

אין תמונה
ניסאן מחזיקה במסורת ספורטיבית עם סדרות הZ והGT-R

הספורטיבית הזו היא מכונית חשמלית, הרי, ומכלולי ההנעה החשמלית מגיעים מהניסאן LEAF – החשמלית של ניסאן ששיווקה החל לאחרונה בעולם. סוללות הליתיום נמצאות בסרן הקדמי והאחורי של המכונית, לשם חלוקת משקל נאותה. ESFLOW מצוידת בצמד מנועים חשמליים, כל אחד אחראי לגלגל אחורי. אין פרטים נוספים על הספק, אך מכונית הקונספט מאיצה למאה קמ"ש בתוך פחות מחמש שניות ומסוגלת לגמוע למעלה מ-240 ק"מ מטעינה אחת בלבד. הנתונים הללו נשמעים נהדר על הנייר, אבל צריך לזכור כי עדיין המדובר בקונספט בלבד, כך שהעניין לא ממש מוכח בתנאים אמיתיים.

 
לקבלת גליון של מגזין הגה במתנה לחץ כאן

הידיעה פורסמה לראשונה באתר "מוטוקאר"

>> מכונית הספורט הקיצונית של ניסאן, הGT-R, מגיעה לארץ


רוצים להישאר מעודכנים? הירשמו לשירות הניוזלטרים החינמי שלנו


ממוצע הנסועה בליסינג: 32 אלף ק...
סקר של פורום CFO מגלה כי למרבית הנהגים אין הגבלת קילומטרים וציי הרכב לא מגבילים ...
[20/02/11]

פול פוזישן /...
ספק גדול ממשיך לרחף מעל המרוץ הראשון של העונה. ניק היידפלד קיבל את החוזה בלוטוס-...
[20/02/11]

כך ייראה מפתח העתיד של המכונית
פתיחת נעילת הרכב באמצעות המפתח? זה כל כך ניינטיז... אנשי הפיתוח של ב.מ.וו שוקדים...
[09/02/11]
 

  

 תגובות הגולשים
8. עניין המצלמות במקום מראות
 שי (28/2/2011)
7. כזו חשמלית אני מוכן לקבל
 נהגוס (28/2/2011)
6. אין על ה- Z370
 בר (28/2/2011)
5. מתי אני אגיע לתערוכת רכב כמו בג'נבה
 זיו (28/2/2011)
4. ממש ממש יפה
 אלון (28/2/2011)
3. שכחם עוד 1 בשנה "תערוכת ז'נבה 2011"...
 מיצי ופיצי (23/2/2011)
2. הניסאן הזאת נראת פצצה
 יוסי (23/2/2011)
1. ESLOW - כותרת מצחיקה
 מכור לאתר (23/2/2011)





עושים עכשיו מנוי