אין תמונה
שימושיות של מכונית מיני עירונית וצריכת דלק מדהימה
מכוניות המיני זוכות לאחרונה לפופולריות גדולה בעולם הרחב וגם בישראל תודות למחיר אטרקטיבי, קלות התפעול במרחב האורבאני המתעצם, עלויות אחזקה זולות ובעיקר צריכת דלק מאוד נמוכה – שהפכה לפרמטר משמעותי ביותר עבור רוכשי מכוניות בהווה של חביות נפט שמחירן עולה במכפלות.

על רקע הדרישה לרכבים חסכוניים, פולקסווגן הציגה לאחרונה את גרסת הייצור של ה-XL1 -הטוענת לכתר החסכונית ביותר בעולם עם נתון צריכת רשמי של 111 ק"מ לליטר.
אבל מדובר בעיקר בתרגיל להדגמת יכולת והמכונית בעלת שני מושבים, מחיר התחלתי של יותר מחצי מיליון שקלים לפני מיסים ומכסת ייצור של 250 חתיכות בלבד, רחוקה מלשמש פתרון תחבורה להמונים.

כעת, לקראת תערוכת טוקיו שתפתח בסוף החודש, פולקסווגן חושפת גרסה מיוחדת למכונית המיני שלה, ה-UP!, (אחות תאומה לסיאט מי וסקודה סיטי-גו) המצוידת באותה יחידת הנעה היברידית מה-XL1 המהפכנית.

מדובר ביחידת כלאיים המשלבת מנוע טורבו דיזל, 2 צילינדרים בהזרקת מסילה משותפת בעל נפח צנום של 800 סמ"ק ומנוע חשמלי המפיקים יחדיו 75 כ"ס ומומנט של -21.8 קג"מ העוברים לגלגלים דרך תיבה כפולת מצמד עם שבעה יחסים.

אין תמונה
הדגש הוא על חסכון ולא על ביצועים


למרות שההספק זהה לזה שב-UP! הרגילה והמומנט של גרסה זו יותר מכפול, נתונים אלו לא תורמים לביצועים משופרים (אפילו להיפך: עם תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש שנמשכת 15.7 שניות ומהירות המרבית עומדת על 140 קמ"ש ה-UP החדשה איטית ב 2.5 שניות ו-30 קמ"ש מהגרסה הרגילה) אבל מאפשרים לקטנטונת של פולקסווגן לתרום להצלת דובי הקוטב הצפוני והפחתת התחממות כדור הארץ בזכות צריכת דלק מוצהרת של 90.9 ק"מ לליטר ונתון פליטת מזהמים סנסציוני של 27 גרם לקילומטר.

במקביל לאחרונה הגרסה הכל-חשמלית של מכונית המיני, ה-e-UP! החלה להימכר בגרמניה אך המחיר - 128 אלף שקלים, יותר מפי 2.5 ממחיר ה-UP! הרגילה באירופה, לא עוזר לה להפוך ללהיט מכירות.

בהקשר הזה ובהתחשב במחיר האסטרונומי של ה-XL1 ממנה נלקחה יחידת ההנעה, ניתן רק לדמיין מה יהיה מחיר הגרסה ההיברידית המתקדמת הזו שלא יהיה מוגזם לקבוע שלא תהפוך ליורשת של החיפושית, כמכונית העם במילניום השלישי.

אין תמונה
המחיר צפוי להיות גבוה

>> כל מכוניות המיני בישראל במבחן השוואתי ענק