בדרך כלל מכוניות היברידיות נתפסות בעיני הציבור כבעלות תצרוכת דלק נמוכה, ידידותיות לסביבה וסמל סטאטוס חברתי המצביע על מודעות עצמית וסביבתית גבוהה.
בקרב חובבי הרכב לעומת זאת, הן נתפסות כאיטיות, מסורבלות ובעיקר כמי שמסרסרות כל חשק ויצר מוטורי.
אמנם כבר ראינו פה ושם גם מכוניות היברידיות מהנות לנהיגה כמו הונדה CRZ ולקסוסGS450h אבל עדיין מדובר בשילוב נדיר למדי ויתכן שזו הסיבה שגרמה לפולקסווגן, שתשיק את הג'טה המשפחתית עם מנוע היברידי בתחילת 2013, לנסות ולקדם את ההיברידית שלה דווקא בסביבת מחיה לא טבעית - שבוע המהירות במדבריות המלח של בונוויל, ביוטה ארה"ב.
המשפחתית ההיברידית קבעה את שיא מהירות חדש בקטגוריה למכונית מבוססת ייצור סדרתי בעלת יחידת הנעה היברידית עם מהירות מליגת מכוניות העל של 298 קמ"ש. הנהג האמיץ שישב מאחורי ההגה הוא קרלוס לגו, עורך מבחני הדרים במגזין הרכב האמריקאי Motor Trend.
מה שפולקסווגן לא ששה לספר היא עד כמה סדרתית הייתה הג'טה או בעצם מה הם בדיוק עשו למשפחתית כדי לאפשר לה להגיע למהירות מטורפת זו.
בכל מקרה, ניתן לקבוע בוודאות כי הקשר למכונית הסטנדרטית שתחל להימכר בעוד מספר חודשים הוא מוגבל למדי.
לג'טה ההיברידית הסדרתית שבקרוב תוכלו לרכוש בסוכנות פולקסווגן הקרובה לביתכם (בהנחה שאתם אמריקאים, לארץ עוד לא ברור אם היא בכלל תגיע) יש 150 כ"ס מ-1.4 טורבו ו-27 כ"ס נוספים ממנוע חשמלישני המנועים משודכים לתיבת כפולת מצמדים עם 7 יחסי העברה וביחד מאפשרים להגיע למאה קמ"ש ב-9 שניות ול-200 קמ"ש מרביים - נתונים לא רעים אבל רחוקים מאוד מהביצועים של הגרסה שקבעה את השיא.