חודש אחרי ששתי יחידות של השברולט וולט עגנו בנמל אשדוד ניתנה לנו היום (ג') הזדמנות לנהיגת התרשמות ראשונית באחת המכוניות המעניינות ביותר שהושקו בעולם בשנים האחרונות.
הוולט היא חשמלית מאוד משוכללת וכוללת שלל טכנולוגיות חדשות שג'נרל מוטורס פיתחה בהתאם לאמונה הבסיסית שלה שהמעבר לעתיד חשמלי יוכל לתפוס תאוצה רק במידה והשימוש במכונית החשמלית לא יאלץ את המשתמש להקריב את הנוחות והשימושית לה הוא הורגל במאה שנות שימוש במכוניות עם מנועי בעירה פנימית.
על כן ג'נרל מוטורס שילבה בוולט, בנוסף לצמד מנועים חשמליים, גם מנוע בנזין בנפח 1.4 ליטרים שתפקידו לשמש כמאריך טווח, גנרטור לטעינת המצברים ללא קישור למערכת ההנעה, המסוגל להעניק למכונית אפשרות לטעינה מתמדת ולמעשה לנסיעה ללא הגבלת טווח.
אמנם בעת השקתה בארצות הברית, לפני מספר חודשים, התברר שבמצבי קיצון גם מנוע הבנזין מעביר כוח למערכת ההנעה, אבל עם זאת, מעבר לסערה הראשונית שהתחוללה בעקבות אותו גילוי אין ספק שהוולט היא מפגן טכנולוגי מעניין מאוד המשלב בין הצורך לעבור להנעה חשמלית לבין מגבלת טווח הסוללות הקיימת בשלב זה.
הוולט מצוידת בסוללה שאפשר להטעין מרשת החשמל הביתית הרגילה ומסוגלת להעניק טווח של כ-60 ק"מ לפני שמנוע הבנזין נכנס לפעולה כדי להטעין את הסוללות ולהאריך את טווח הנסיעה.
צמד המנועים החשמליים מפיק הספק של 150 כ"ס ומומנט של לא פחות מ37.7 קג"מ (יותר מכפול מהנתון של משפחתית ממוצעת) הזמינים בכל טווח הפעולה.
מרשימה במציאות
חלל תא הנוסעים מציע מרווח טוב לארבעה נוסעים ולמטען (בשל מיקומה של הסוללה לאורך רצפת הרכב בשורת המושבים השנייה מאחור יש רק צמד מושבים בודדים) ורמת פאר גבוהה הכוללת מושבי עור, מערכת שמע מתוחכמת, מצלמת רוורס ועיצוב די עתידני.
אך מעבר לממשקי תפעול מאוד מתוחכמים, המאפשרים בקרה על שלל נתונים וניהול טעינה בין היתר גם מרחוק באמצעות הסמארטפון ושני מסכי LCD במקום לוח מחוונים, כל הטכנולוגיה המורכבת שהמכונית כוללת מתחת לפני השטח לא מצריכה פיתוח יכולות חדשות לנוהגים ברכב וכל מי שנוהג ברכב רגיל יוכל להסתגל לנהיגה בוולט בקלות.
קשה שלא להתרשם מעוצמת המנוע וגמישותו המעניקים לחשמלית של שברולט קצב תנועה מהיר באופן משמעותי מאשר לכל משפחומטית.
למרות שבמכונית יש, כאמור, גם מנוע בנזין בנסיעת ההתרשמות הקצרה שלנו השקט המוחלט נשמר בתא הנוסעים ולמרות שלחצנו את הדוושה עד לרצפה לא נרשם כל צורך בכוח נוסף זולת זה שסיפקו צמד המנועים החשמליים.
סוגיית המחיר בארץ
מחירה של הוולט בארצות הברית הוא כ-43 אלף דולר, כלומר כ-150 אלף שקלים לפני מיסים בארץ.
בשלב זה המחיר הסופי של הרכב בארץ הוא עדיין אחת הסוגיות המרכזיות ולא מן הנמנע שהמחוקק שלנו יתייחס אל הוולט כרכב כלאיים היברידי שלא ייהנה מאותן הטבות מס להן זוכים כלי רכב חשמליים במסגרת תקנות המיסוי הירוק.
ירון גורטלר, סמנכ"ל השיווק ב-UMI, מקווה שכמו שמשרד התחבורה מתייחס לוולט כמכונית חשמלית לכל דבר כך יחליטו לבסוף גם רשויות המיסוי מה שיביא לכך שבתוספת מס קניה נמוך של עשרה אחוזים ומע"מ מחירה של הוולט, שאמורה להגיע לאולמות התצוגה בעוד כשנה, יעמוד על כ-200 אלף שקלים.
אמנם מדובר במחיר גבוה יחסית למשפחתית קומפקטית אך לאור רמת האבזור הגבוהה, עוצמת המנוע, החיסכון הניכר בעלות התפעול השוטף והחדשנות הטכנולוגית ניתן להעריך שיהיו לוולט לקוחות במיוחד בקרב אנשים המחזיקים באג'נדה סביבתית ובקרב חובבי טכנולוגיה נלהבים.