לוגו טויוטה פריוס
לא רק למחבקי עצים
אם עד לא מזמן רכישת מכונית היברידית נחשבה לנחלתם היחידה של מחבקי העצים או מקסימום של אלו שהיה חשוב להם להצטייד בתדמית סביבתית בולטת ,נראה שבעת האחרונה יותר ויותר לקוחות בארץ ובעולם בוחרים במכונית עם מערכת הנעה היברידית כפתרון הגיוני ויעיל להתמודדות עם מחירי הדלק המטורפים ואופציה להתנהלות נעימה ושקטה בכרך העירוני.

ברבעון הראשון של 2012 הפריוס של טויוטה הייתה מבין שלושת דגמי המכוניות הנמכרים בעולם ועד סוף השנה זו טויוטה צפויה להגיע להיקפי יצור של מיליון מכוניות היברידיות בשנה.

בישראל אמנם המספרים קצת פחות מרשמים אבל צומחים במהירות וכך למשל נעות על כבישי ישראל כבר כ-11 אלף מכוניות היברידיות מתוצרת טויוטה בלבד והערכות מדברות על זינוק משמעותי בנתון זה עם הצטרפותה לפני מספר ימים של היאריס ההיברידית  עם תג מחיר של 115 אלף שקלים ההופך אותה לאופציה ההיברידית הזולה בישראל, והצטרפותם הקרובה של הקאמרי ההיברידית, סוף סוף ביבוא סדיר, ושל הפריוס פלאג אין.

בישראל משווקות מכוניות כלאיים מבית הונדה, טויוטה ולקסוס ומאז תחילת השנה  נמכרו כאן כבר מעל ל-3,000 מכוניות היברידיות המהוות כ-2 אחוזים מסך כל מכירות הרכב השנה.

הכירו את כוכבת הסגמנט  

 מקום חמישי / 197 מכוניות
לקסוס CT200h >> מתחרה בסגנון חדש (180 אלף שקלים)

המכונית ההיברידית הקומפקטית של לקסוס, CT200h, מפגינה את הרצינות של לקסוס (ושל הבעלים, טויוטה), בענייני המכוניות ההיברידיות. סדרת המכוניות הזו, שנועדה להתחרות ברבות מכר כמו אאודי A3 וב.מ.וו סדרה 1, היא כל כולה היברידית. כעת היא גם ההיברידית הנמכרת ביותר של לקסוס, עם 197 מכוניות שנמכרו מראשית השנה ועד לסוף ספטמבר, עוברת את ההיברידיות הנוספות של החברה - GS450h, RX450h ו-LS600h.

>> מבחן דרכים לקסוס CT200h

 

לקסוס CT200h (צילום: נעם וינד)
פריוס בניחוח פרימיום |צילום: נעם וינד

מקום רביעי / 433 מכוניות
טויוטה אוריס היברידית (136 אלף שקלים) >> כמו פריוס אבל יותר בזול

האוריס ההיברידית של טויוטה נועדה להביא את מערכת ההנעה ההיברידית של הפריוס למכונית קצת פחות מתוחכמת (לפחות מבחינת התדמית). בבסיסה היא הטויוטה קורולה האירופית - גרסת חמש הדלתות שנקראת "אוריס", ומערכת ההנעה שלה דומה מאוד לזו של הפריוס. המחיר, עם זאת, דומה הרבה יותר למחירה של מכונית משפחתית קומפקטית מאובזרת.

>> 10 תחליפים מעניינים למשפחתית 1.6 המשמימה

 

טויוטה אוריס HSD
לא משדרת תדמית היברידית למרחוק אבל מציעה מערכת הנעת כלאיים מתוחכמת

מקום שלישי / 590 מכוניות
הונדה אינסייט (135 אלף שקלים) >> מכונית שנולדה היברידית

 הונדה וטויוטה הן שתי היצרניות היחידות שמוכרות כיום בישראל בתפוצה רחבה מכוניות היברידיות. להבדיל ממכוניות כמו הסיוויק או הג'אז ההיברידית (ובדומה לטויוטה פריוס), הונדה אינסייט נולדה היברידית ואין אפשרות לרכוש אותה עם מערכת הנעה מהדור הישן. צריכת דלק נמוכה מאוד וחזות חריגה (עם דמיון "מקרי" לפריוס) מייחדות אותה מקומפקטיות אחרות.

>> מבחן דרכים הונדה אינסייט

 

הונדה אינסייט (צילום: נעם וינד)
מערכת היברידית בסיסית ומראה בולט |צילום: נעם וינד

מקום שני / 866 מכוניות
הונדה ג'אז היברידית (117 אלף שקלים) >> ההיברידית זולה ממשפחתית 

למרות ממדיה, הג'אז היא מכונית שימושית לא פחות ממכוניות רבות שהן גדולות ממנה. אבל בזכות העובדה שהיא ממוצבת נמוך יותר, ובזכות התקנת מערכת הנעה היברידית, נולדה נוסחה שהביאה אלינו את ההיברידית הזולה ביותר שאפשר היה לרכוש (עד להצטרפותה בשבוע שעבר של היאריס ההיברידית הזולה ממנה). המכונית המרווחת הזו אולי לא תהיה הבחירה הראשונה (וגם לא השנייה...) של חובבי ההגה אבל היא עולה פחות מ-120 אלף שקלים, מציעה מרווח פנימי ראוי ובנהיגה מתונה היא ללא ספק אחת המכוניות החסכוניות ביותר בישראל.

>> מבחן דרכים הונדה ג'אז היברידית

הונדה ג'אז היברידית (צילום: נעם וינד)
תחליף היברידי במחיר משפחתי|צילום: נעם וינד

מקום ראשון / 975 מכוניות
טויוטה פריוס (156 אלף שקלים) >> עדיין מלכת ההיברידיות

 טויוטה פריוס היא המכונית שהצליחה להעלות את העניין ההיברידי לראש סדר היום. ביפן מולדתה היא כבר הצליחה להפוך למכונית הנמכרת ביותר ובכל העולם היא מוכיחה שהנעה חלופית ושימוש באנרגיית החשמל יכולה להיות רלוונטית לגמרי. קרוב לאלף מכוניות טויוטה פריוס כבר נמכרו בישראל מראשית השנה, במחיר שהישראלים רגילים להוציא על מכונית משפחתית גדולה ומפונקת (אבל הרבה-הרבה יותר בזבזנית).

>> מדוע כוכבי הוליווד מעדיפים פריוס

הכתבה התפרסמה לראשונה באתר "מוטוקאר"

אין תמונה
הדגם האייקוני עדין שולט בסגמנט

>> מי יציל אותנו ממחירי הדלק? מבחן חסכוני במיוחד