אין ספק שהאאוטלנדר בדורו הנוכחי יכול לזקוף לזכותו את חזרתה של מיצובישי למעמד של שחקנית לגיטימית בשוק הרכב הישראלי אחרי שנים בהן דשדשה במקום עם פורטפוליו דגמים לא עדכני.
האאוטלנדר שהגיע ארצה לפני כשנה וחצי כבש את פסגת טבלת המכירות בסגמנט הג'יפונים, תוך שהוא מדיח את מאזדה CX5 מראשות הסגמנט, בין היתר הודות לשילוב הייחודי בקטגוריה של שבעה מקומות ישיבה שהיווה עבור רבים תחליף סקסי למיניוואן.
עוד ב-mako רכב
רטרו עתידני מתחשמל על שניים
X5 היברידי - הג'יפון היוקרתי החסכוני בעולם?
טיל היברידי: אינפינטי Q50 בארץ
כעת מצטרפת להיצע הגרסאות של האאוטלנדר גרסה נוספת שמביאה בשורה מהפכנית עוד יותר - האאוטלנדר PHEV, שנחשב כיום לרכב הפלאג-אין הייבריד המתקדם בעולם והראשון בישראל שמוצע תחת קבוצת הזיהום 1.
יחידת הכוח כוללת שני מנועים חשמליים (קדמי עם 82 כ"ס ומומנט של 14 קג"מ ואחורי עם הספק זהה ו-20 קג"מ) ומנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר המפיק 121 כ"ס ו-19.4 קג"מ, אך בשונה מרוב הרכבים ההיברידיים בהם מנוע הבנזין הוא המניע המרכזי של הגלגלים ורק נעזר ביחידה החשמלית, כאן המצב הוא הפוך ומנוע הבנזין משמש בעיקר לטעינת המצברים כשהמנועים החשמליים הם אלה שמניעים את הגלגלים ורק תחת מאמץ או כשהמצברים חלשים לוגם הבנזין מצטרף למשימת ההנעה באמצעות חיבור ישיר ללא תיבת הילוכים (דבר שמפחית את המשקל העצמי).
השורה התחתונה של המופע הטכנולוגי היא טווח נסיעה של 52 ק"מ עד מהירות 120 קמ"ש ללא שימוש במנוע הבעירה הפנימית וצריכת דלק מוצהרת של 52.6 ק"מ לליטר (אך יש לציין שמדובר בנתון בעייתי שכן הוא נבדק כשהסוללות טעונות במלואן).
הטעינה עצמה מחייבת התקנת עמדה ייחודית (שקיימת אגב רק בישראל, באירופה מדובר בחיבור פשוט בהרבה) שמוצעת על ידי חברה חיצונית בעלות של כ-8,000 שקלים או בדמי מנוי חודשיים שינועו סביב 160-190 שקלים לחודש. טעינת המצברים במלואם אורכת 3.5 שעות אך ניתן לבצע גם טעינה מהירה של 80 אחוז מכמות הסוללה בכחצי שעה וכן טעינה יזומה תוך כדי נסיעה בעזרת מנוע הבנזין שמשמש כגנרטור.
בישראל האאוטלנדר PHEV ישווק בצבע תכלת-כסוף ייחודי ויהיה מצויד בשלל סמלי "הייבריד" .
רמת האבזור גבוהה למדי ותכלול בקרת אקלים מפוצלת, מסך מגע בגודל 7' עם מצלמת רוורס ואפשרות חיבור לסמארטפון ושימוש באפליקציית WAZE, USB, בלוטות', שליטה מההגה במערכת השמע, ריפודי עור, חימום למושבים הקדמיים, מושב נהג מתכוון חשמלית, מראות מתקפלות חשמלית, חיישני גשם, תאורה וחניה, חישוקי גלגל בעיצוב ייחודי בקוטר 18' ועוד.
גם אבזור הבטיחות הסטנדרטי מרשים וכולל מערכות כמו התרעה על סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על אי שמירת מרחק ובקרת התנגשות עירונית הבולמת עצמאית במהירות של עד 30 קמ"ש.
עם זאת, לאכזבתם של הלקוחות, ה-PHEV לא מצויד בשורת המושבים השלישית שאת מקומה גוזלת מערכת ההנעה החשמלית.
תג המחיר של האאוטלנדר ההיברידי–נטען אטרקטיבי למדי (בין היתר בשל הטבת המס של קבוצה 1) ועומד על 225 אלף שקלים, כשהצפי הוא למכיר של כמה מאות יחידות עד סוף השנה.