שי אגסי (תמונת AVI: לואיז גרין, חדשות)
החזון לא כבש את הציבור|תמונת AVI: לואיז גרין, חדשות
החברה לישראל פרסמה הבוקר את סיכום הפעילות לשנת 2012 וחשפה נתונים על מיזם בטר פלייס שממשיך לשקוע עם הפסד מצטבר של 812 מיליון דולר מאז הקמתו, מהם 454 מיליון דולר רק בשנת 2012.

שנת 2012 הייתה אמורה להיות שנת מפנה בעבור בטר פלייס, ואחרי מספר שנים בהן החברה השקיעה ממון רב בפיתוח טכנולוגיה ופריסת תשתית טעינה והחלפת סוללות מבלי שהציעה למכירה דבר, בחודש יולי אשתקד היא החלה לשווק את המכונית החשמלית לציבור הרחב.

אך בניגוד להערכותיו האופטימיות של מייסד החברה, שי אגסי, הציבור לא הסתער על אולמות התצוגה של בטר פלייס והמכירות דשדשו. 

רנו פלואנס (צילום: נעם וינד)
הוצאות גדולות על תשתיות |צילום: נעם וינד

ההתחלה הצולעת הביאה לחילוקי דעות קשים בין אגסי לבין עידן עופר והחברה לישראל, המשקיעה המרכזית בפרויקט, ובחודש אוקטובר אגסי הוזז מתפקידו כמנכ"ל החברה. המהלך שהגיע בנקודת זמן קריטית מבחינת בטר פלייס לא תרם, בלשון המעטה, לשיפור האמון של בלקוחות במיזם ונתוני המכירות הדרדרו אפילו יותר והביאו להפסדים של 251 מיליון דולר רק ברבעון האחרון של השנה.

 לאחר גל פיטורים נרחב ועזיבה של בכירים רבים, ביניהם גם אוון ת'ורנלי שהחליף את אגסי בתפקידו, כעת החברה מנסה להתאושש ולהמציא את עצמה מחדש במתכונת צנועה וחסכונית יותר בראשותו של דן כהן, סמנכ"ל האסטרטגיה לשעבר שמונה למנכ"ל.