יותר מ-350 מיליון איש מ-170 מדינות לא מחמיצים אף מילה שיוצאת מפיו מדי שבוע, הוא מרוויח 15 מיליון פאונד בשנה והוא נחשב לאחד האנשים המשפיעים ביותר על תעשיית הרכב בעולם, אבל היגואר המשומשת שלו כנראה לא שווה הרבה יותר מ-5,000 דולרים.
בסוף השבוע הבא, כחלק ממכירה גדולה של רכבים בבית המכירות Anglia Car Auctions, תוצע למכירה גם היגואר XJR מודל 1999 שכאשר הייתה חדשה הייתה המכונית הפרטית ששימשה את המנחה השנון של טופ גיר ג'רמי קלארקסון בימים המעטים בהם לא נסע באיזו מכונית מבחן אקזוטית.
מדובר בגרסה הספורטיבית של ספינת הדגל של יגואר המצוידת בפנים מפואר עם ריפודי עור בהירים ומנוע וי 8 צמא לדלק, כמו שקלארקסון אוהב, עם מגדש על ו-363 כ"ס שאפשרו למכונית הגדולה לרשום מהירות תלת ספרתית בתוך 5.5 שניות ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש – שזה בכלל לא רע אפילו בסטנדרטים של היום.
מאז שקלארקסון מכר את הרכב היו ליגואר החזקה רק עוד בעלים אחד שדי הקפיד לשמור עליה, כנראה מתוך תקווה שביום מן הימים, כמו מכוניות של מפורסמים רבים הנמכרות בסכומים מופרכים לחלוטין בגלל הייחוס שלהן, גם היא תהיה שווה הרבה כסף. אבל מסתבר שבעוד שכוכבי פופ, כדורגלנים ונסיכות בהחלט נחשבים לאנשים ששווה לקנות את הרכב המשומש שלהם מנחה טלוויזיה גדול מידות, לא עדין במיוחד וכזה שאוהב לנהוג על המגבלות נחשב לקצת פחות אטרקטיבי וכאשר הבין שהחתולה הבריטית המתבגרת לא תהיה שווה אף פעם הון ומאחר שמכוניות יגואר מהשנים הללו נחשבות למכוניות שלא ממש מזדקנות יפה, החליט האלמוני שרכש את הרכב מקלארקסון שהגיע הזמן להיפרד כידידים ולהעביר את היגואר השחורה לבית המכירות המתמחה במכירת רכבים ישנים מעניינים (אבל לא נדירים במיוחד).
ההערכה היא שהמחיר שיוצע על היגואר במכירה שתתקיים בסוף השבוע יעמוד על בין 2,500 ל-4,000 לירות שטרלינג – מציאה ששווה מאוד למעריצים של "טופ גיר" בכלל ושל קלארקסון בפרט לקפוץ עליה.
אגב, זו אינה הפעם הראשונה ששמו של קלארקסון נקשר עם בית המכירות Anglia Car Auctions ובשנת 2009 הוא ועמיתיו ג'יימס מאי וריצ'רד האמונד רכשו במכירה פומבית שהתקיימה במקום מכוניות ישנות כחלק מאתגר במסגרתו היה עליהם לקנות רכב בלא יותר מ-3,000 לירות שטרלינג.