לכולם ברור כי בעתיד כל המכוניות יהיו חשמליות וינועו בעזרת אנרגיה ממצברים או תאי דלק ומימן. עם זאת, לאור שלל המכשולים הטכניים, ההצלחה המאוד מוגבלת של רכבים אלה עד כה וללא פריצת דרך טכנולוגית הנראית באופק, קשה שלא להגיע למסקנה שלפחות בשנים הבאות המכוניות הקונבנציונליות, המשתמשות בבנזין או בדיזל, עדיין ימשיכו להוות את הרוב המוחלט על הכבישים.
לנוכח מצב זה נשאלת השאלה האם בעשור השני של המילניום השלישי לא הגיע הזמן להתקדם ולהפוך את התדלוק של הרכבים לאוטומטי?
כשחושבים על זה, למעשה למעט עדכונים קלים תחנות הדלק של המאה ה-21 לא שונות באופן מהותי מאלו שהחלו להופיע בצדי הדרכים בראשית המאה ה-20. אמנם, לכאורה, פעולת התדלוק היא לא מסובכת במיוחד, אך נראה כי רוב האנשים היו שמחים לוותר על הצורך לצאת מהרכב ולתדלק בעצמם או להיעזר במתדלק ממורמר.
כעת זה סוף סוף קורה ולפני מספר ימים הוצג בכנס טכנולוגי לפיתוחים בתחום התחבורה שהתקיים באטלנטה שבארצות הברית אב טיפוס לרובוט תדלוק ראשון שיוכל להיכנס בתוך זמן קצר לשימוש מסחרי בתחנות דלק המשרתות את הציבור.
התדלוק בעזרת רובוט התדלוק אמור להיות פשוט ביותר: בשלב ראשון זרוע מיוחדת תתקרב לחלון הנהג ותאפשר לו, מבלי שידרש לצאת מהרכב, לבחור את אמצעי התשלום, את הדלק הרצוי ואת כמותו. בהמשך הרובוט יאתר את מכסה מילוי הדלק וישתמש בזרוע קטנה שבקצה שלה פומפת וואקום שתצמד לדלתית, תפתח אותה ותאפשר לצינור הדלק המפרקי המיוחד להתמקם על פיית התדלוק ולהתחיל במילוי.
לטענת המפתחים, מעבר לנוחות ולחיסכון בכוח אדם ובמקום, השימוש במשאבה האוטומטית מאפשר לחסוך לא פחות מ-30 אחוזים מזמן התדלוק של כל מכונית.
"אני מרגיש שההמצאה הזו יכולה לזכות להצלחה גדולה בעתיד הלא רחוק", ציין פיטר וורד נשיא חברה המתמחה באספקת ציוד טכני לתחנות דלק לנוכח ההדגמה המשכנעת של הפיתוח בכנס.
כעת נותר רק להמתין ולראות האם הוא צודק ובקרוב תחנות הדלק יהפכו לאוטומטיות או שגם במחצית השניה של העשור השני של שנות ה-2000 נמשיך לצאת מהרכב ולהתעצבן על המשאבה שעוד פעם התיזה עלינו דלק.
>> זה לא היה קורה עם רובוט תדלוק: הדליק מצית כדי לבדוק אם המיכל כבר התמלא