אין תמונה
רצוי בפעם הבאה להיות מוכנים מראש

השריפה הנוראה בכרמל חשפה שוב שהמצב במציאות במדינה שלנו כמעט תמיד עולה על הגרועים שבחלומותינו המסויטים. ממש כמו שבמלחמת לבנון נשלחו לשדה הקרב חיילים נטולי ציוד מינימלי אחרי שהימ"חים התגלו כמיושנים וכלא רלוונטיים, כך לא הייתם צריכים להיות מומחים גדולים בכיבוי כדי להבחין שהכבאים המסורים מסכנים את חייהם ומנסים לכבות שריפת ענק עם ציוד ומכוניות כיבוי שמתאימות יותר למוזיאון מאשר ללוחמה אמיתית באש.

אחד הכבאים שנפגע סיפר לראש הממשלה בנימין נתניהו שהגיע לבקרו שניידת הכיבוי שלו נתקעה בעליות של בית אורן לאחר שהמנוע שלה רתח.

לא דבר מפתיע במיוחד בהתחשב בכך שמכוניות הכיבוי החדישות ביותר הן משנות השמונים והתשעים של המילניום הקודם ובלא מעט תחנות כיבוי אפשר לפגוש גם כבאיות משנות השישים עם לוחיות רישוי של חמש ספרות, כמו שחשבנו שקיימות רק במכוניות אספנות של חברי מועדון החמש.

 מכבה השריפות הלאומי

בנימין נתניהו הצליח להפגין במהלך שריפת היער הזו מנהיגות תקשורתית בולטת שהגיעה לשיאה כשהוא הבין שגם מטוסי הכיבוי שהגיעו ממדיניות השכנות מתקשים להכריע את האש. בשלב הזה הוא שלח, בהחלטה מבריקה ופורצת גבולות, את אחד העוזרים שלו למצוא פתרון אמיתי. הוא המליץ לו להתחבר לרשת ולחפש בגוגל "מטוס הכיבוי הכי טוב בעולם". לאחר שהתקבלה התוצאה לא עבר זמן רב והג'מבו סופר-טנקר היה כבר בדרך לארץ.

אין תמונה
ככה נראות מכוניות כיבוי במאה ה-21

הסופר טנקר הוא אולי פתרון מוצלח למדי כשצריך לכבות שריפות, תרתי משמע, הבעיה היא שבדרך כלל נדרשים בעיקר פתרונות פחות קיצוניים המתאימים לשריפות נקודתיות יותר.

על כן, כדאי שבפעם הבאה שיהיה צורך במכוניות כיבוי לא נצטרך לקבל עזרה משכנינו ברשות הפלסטינית שנידבו למערכה בשריפה הנוכחית כמה כבאיות מודרניות ממה שניתן היה למצוא אצלנו.

אין תמונה
רכב הכיבוי הזה לא מתחמם בעליות של בית אורן

עוד כמה דברים שאפשר למצוא בגוגל

אז לידיעת הקורא בנימין נתניהו גם אנחנו נעזרנו ברשת ולאחר כמה חיפושי גוגל וביקור בכמה פורמים של כבאים מרחבי העולם הגענו לכמה יצרני כבאיות שכדאי ליצור איתם קשר דחוף כדי לעשות הזמנה.

כמעט כל הכבאים האמריקאיים תמימי דעים, מכוניות הכיבוי של חברת פירס הן הטובות שבנמצא. החברה מציעה דגמים מוכנים וכמובן גם אפשרויות בלתי מוגבלות להזמנות על פי התאמה אישית.

הכבאיות מגיעות בשלל גדלים כשהן מצוידות במנועי דיזל המסוגלים לעבוד גם בתנאים קיצוניים בהספקים שבין 340 ל500 כ"ס ומסווגות לכמה קטגוריות מרכזיות כמו: מיכליות, כבאיות סולם, חילוץ, טיפול בחומרים מסוכנים וכבאיות מיוחדות עם יכולת לתנועה ופעולה בשטחים קשים לעבירות כמו יערות.

עוד חברות שזוכות לדירוגים גבוהים בפורמים של הכבאים הן אמריקן לה-פרנס ורוזנבאואר.

מכונית כיבוי

האתר של רוזנבאואר מאפשר לרוכשים הפוטנציאלים (נתניהו, אלי ישי או פקיד האוצר) לבנות און ליין, בעזרת ממשק פלאשי, את הכבאית המתאימה להם ולבחור מבין שלל אפשרויות את גודל השלדה, סוג קבינת הנוסעים, אביזרי הכיבוי ואפילו את שילובי הצבעים הרצויים. (מומלץ להקליק ולשחק באש!).

המחירים בהחלט לא זולים  ונעים החל מ-200 אלף דולר וצפונה אבל יחסית לסכומים שנשפכו כמו מים בימי השריפה האחרונים מדובר בכסף קטן.

בנוסף אפשר לנסות להיפטר ממלאי הכבאיות הישן, אמנם קצת קשה לנחש שמישהו יהיה מוכן לטרייד אין עם הגרוטאות שנמצאות היום בתחנות אך אולי בeBay ימצאו רוכשים שמחפשים פרטי אספנות. במקרה הגרוע תמיד אפשר למסור את הכבאיות לגריטה הרי רובן ככולן בנות 20 שנה ויותר ועל כן אפשר לקבל על כל יחידה החזר של 3000 שקל.

>> מכוניות הכיבוי של פירס
>> חברת אמריקן לה-פרנס עם ותק של כמעט 100 שנים בייצור כבאיות 
>> בואו להרכיב מכונית כיבוי בהתאמה אישית באתר של רוזנבאואר
אין תמונה
עם יכולות לתנועה בשטח