ב.מ.וו -ב.מ.וו ללא נהג בדריפט
תראו: בלי ידיים
בעידן הנוכחי אלקטרוניקה ומחשבים מתקדמים מחליפים חלק לא מבוטל מהפעולות שעד לא מזמן רק בני אנוש יכלו לבצע ובקצב בו הטכנולוגיה שועטת קדימה נראה שלא ירחק היום בו רובוטים יחליפו אותנו בכל משימות החיים ולא ידרשו מאיתנו לצאת מפתח הבית. 

אנחנו לא רוצים להיות נביאי זעם בעלי חזון אפוקליפטי בו הטכנולוגיה תשמיד בסופו של דבר את האנושות, שהרי בשביל זה נעשו בשני העשורים האחרונים מספיק סרטי מדע בדיוני, אבל אין ספק שהפיכתנו ל"מיותרים" בעוד ועוד תחומים בהחלט די מלחיצה.

בכל הנוגע לתחום הרכב אין ספק שלמערכות האלקטרוניות המתקדמות יש חשיבות גדולה ותרומה אדירה בכל הנוגע לרמת הבטיחות של המכוניות המודרניות.

אמנם המומחים מערכים שהדרך לרכב בייצור סדרתי הנוסע מעצמו ללא נהג עוד לא קצרה, אך שילוב מושלם כפי שניתן לפגוש במרצדס S קלאס החדשה בין מערכות  בקרת היציבות, שמירה אקטיבית על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת בלימה אוטומטית המזהה מצבי סכנה והולכי רגל מתפרצים בהחלט מראה שהעתיד יותר קרוב ממה שאנו חושבים.

אבל לא רק במרצדס ובוולוו שוקדים על פיתוח מערכות ללא נהג וגם ב-ב.מ.וו, מותג הרכב ששם את הנהג במרכז, כבר עסוקים במציאת מחליף דיגיטלי, אחראי ומוכשר יותר, לבן האנוש האוחז בהגה.

עם זאת, כיאה ליצרן המקדש התנהגות כביש ספורטיבית, מהנדסי ב.מ.וו החליטו לפתח את המערכת שלהם במסלול המרוצים ובמקביל ליכולת שלה לשמור על מרחק נכון מרכבים אחרים ולעקוב אחר תוואי הדרך, החליטו ללמד את המערכת להקיף מסלולי מרוצים שונים.

החשיפה הראשונה של המערכת הבווארית הייתה לפני מספר שנים בתוכנית הרכב הפופולארית בעולם, "טופ גיר", כשג'רמי קלארסון הוזמן לחוויה מפחידה במסגרתה הוא התבקש לשבת במושב הנהג של ב.מ.וו 330 מבלי לגעת בהגה או בדוושות בזמן שמערכת נהיגה אוטונומית מנווטת את הרכב בפול גז בין הפיתולים של מסלול המבחן של התוכנית.

כעת, במסגרת תערוכת האלקטרוניקה CES שנערכת בלאס ווגאס בימים אלה, ב.מ.וו חושפת את דור ההמשך למערכת הנהיגה הביונית שהוצגה בטופ גיר, אלא שהפעם הב.מ.וו 235M ללא נהג לא רק מצליחה לנווט את דרכה על המסלול בצורה מרשימה על המגבלות תוך כדי זיהוי ומניעה של כל מצב של איבוד אחיזה, אלא מצליחה גם לבצע דריפטים וירטואוזים ומעושנים תוך כדי הפגנת יכולת נהיגה ביונית טובה בהרבה משל לא מעט דריפטרים מקצועיים.

ב.מ.וו -ב.מ.וו ללא נהג בדריפט
אנחנו מעדיפים עדיין לעשות את זה לבד

ב-ב.מ.וו לא פירטו כיצד בדיוק מצליח אוסף השבבים מעמק הסיליקון לבצע פעולות נהיגה שחורגת מההיגיון הבינארי, אבל אין ספק שזהו צעד נוסף בדרך להפיכתו של הנהג למיותר לחלוטין ולהעברת השליטה לידי מחשבים.

עם זאת, על אף היתרונות הרבים הטמונים בכך, עבור חובבי נהיגה כמונו אין ספק שמדובר בטכנולוגיה מאיימת ונותר לנו רק לקוות שכשהיא תגיע  גם למכוניות הסדרתיות יהיה בהן כפתור המאפשר לנתק את הנהג הביוני ולקחת את ההגה לידיים.

 >> צפו: נהג אנושי בקושי מנצח מכונית רובוטית