שיירה של מכוניות ללא נהג של וולוו בברצלונה (יח``צ: אתר וולוו, האתר הרשמי)
השיירה של וולוו. ב-2020 באיילון?|יח``צ: אתר וולוו, האתר הרשמי

בעוד גוגל חוגגת את הנסיעה הראשונה של המכונית שלה ללא נהג מהבית ברחובות קליפורניה, יצרנית המכוניות השבדית הוכיחה שגם היא מסוגלת לעמוד באתגרים של עולם בלי נהגים.

שלוש מכוניות ומשאית הובלו בהצלחה לאורך 200 קילומטר של כבישים צפונית לברצלונה על ידי משאית שבה ישב נהג מקצועי. בוולוו מצהירים בביטחון כי מדובר בעידן חדש של "נהיגה רגועה" וכי תצוגת התכלית הזאת תהיה זמינה לכל הנהגים בעתיד, שיוכלו "לעבוד, לשתות או לקרוא משהו במקום לעסוק בנהיגה".

המכוניות הצליחו לצלוח את הכביש המהיר בעזרת שילוב של מצלמות, רדאר וחיישני לייזר שאפשרו להם לעקוב אחר הפעולות של הרכב המוביל וכלי הרכב בסביבתם. בעזרת תקשורת אלחוטית כלי הרכב "מחקים" את כל הפעולות של הרכב המוביל ללא מגע יד אדם – הם האיצו, בלמו ופנו באותו האופן בדיוק כמו המכונית המובילה.

כיאה לוולוו, המכוניות נסעו במהירות של 85 קמ"ש. המרווח בין כל מכונית היה שישה מטרים בלבד. בחברה הדגישו שפרט לתוכנה שפותחה במיוחד לניהול השיירה, המכוניות כולן זמינות לנהגים כבר היום. "רק החיבור האלחוטי מבדיל אותן ממכוניות רגילות", אמרה מנהלת הפרויקט, לינדה וולסטרום.

מבחן השיירה נערך כחלק מתכנית מחקר אירופאית בשם Sartre - Safe Road Trains for the Environment, שהוקמה בשנת 2009. באמצעות שליטה בשיירות ענק של מכוניות שייסעו במהירות גבוה בדרכים ראשיות, מקווים בחברה השבדית להפחית בפקקים, בזיהום ולמנוע תאונות.