לפני מספר שבועות סקרנו עבורכם את כל הדרכים כיצד להתמודד עם פרויקט מצלמות המהירות החדשות שצפוי לעבור לשלב המבצעי בימים הקרובים ולהישאר עם הרישיון ביד.
כזכור, כפי שהסברנו בכתבה, מצלמות המהירות החדשות מסוג גאטסו אינן ניתנות לזיהוי על ידי גלאי רדאר יעודיים משום שהן מופעלות על ידי פסי לחץ הנמצאים בכביש ולא על ידי תשדורת גלים כמו בגלאי הלייזר, הדבורה והמולטנובה המוכרים.
מכיוון שמדובר במצלמות קבועות המותקנות על עמודים ניתן לנסות לשנן ולזכור את מיקומים של מצלמות המהירות. זה אולי יכול להיות יעיל בשלב הראשון של הפריסה הכולל כ-40 מצלמות, אבל בסופו של דבר הפרויקט אמור לכלול כ-300 מצלמות מהירות ורמזור (המתפקדות גם כמצלמות מהירות) ועוד אי אלה עמודי דמה ועמודים שיאכלסו ברוטציה מצלמות כך שמי שבאמת רוצה להישאר עם הרישיון ביד ובלי חור גדול מקנסות בכיס חייב למצוא דרכים יעילות יותר להתמודד עם המטרד שבינו לבין צמצום מספר התאונת אין שום קשר.
הפתרון האולטימטיבי הוא רכישת גלאי מהירות חדישים (כמו פספורט 9500 או ולנטיין הותיק בצירוף צ'יטה) הכוללים גם מקלטי GPS ומעודכנים על מאגר מידע עולמי ומקצועי למצלמות ומכמונות מהירות, אך מכיוון שהפתרון הזה הוא יקר למדי (בין 3000-4000 שקלים) רבים בוודאי יחפשו דרכי הגנה זולות יותר.
מכיוון שכאמור גם במכשירים היעודים התרעה על מיקום המצלמות החדשות למעשה מתבססת על התקרבות לקואורדינטת GPS למעשה גם מכשירי הניווט (היעודיים ואלה הנמצאים במכשירים הסלולרים) יכולים גם הם לספק נתונים והתרעות בקשר למצלמות המהירות החדשות.
עד לאחרונה חלק מתוכנות הניווט כללו מאגר נתונים מסוים לגבי מצלמות מהירות אך הוא לא היה מעודכן וחסר מידע. כעת, לקראת הפעלת פרויקט המצלמות, אנו מקבלים דיווחים מהחברות המרכזיות בתחום הניווט הלווייני על הערכות ועדכון מקיף של תוכנות הניווט באשר למיקום של מקומות בהן מתבצעת אכיפה.
בחברת "NAVN'GO", האחראית תוכנת הניווט הפופולרית ביותר בארץ למכשירי ניווט ייעודים iGo, החליטו להציע ללקוחותיה התחברות במינוי שנתי למאגר מידע מעודכן הנרכש על ידי החברה מגורם מומחה בתחום שבודק בצורה מקצועית את מיקומי המצלמות. העדכון הראשוני כולל 548 נקודות התראה שונות ממיקומים מדויקים של מצלמות המהירות החדשות ועד כבישים ונקודות בהם מתבצעת אכיפה מוגברת.
מאגר הנתונים יתעדכן בצורה רציפה ומנויי השירות יקבלו הודעה בכל פעם שיש צורך לעדכן את מאגר הנתונים במכשיר.
עלות המינוי עומדת על 99 שקלים לשנה. בחברה מציינים שבניגוד לתוכנות אחרות בשוק המציעות מידע שאינו מתעדכן בצורה שוטפת ואשר לרוב מבוסס על מידע חסר מאתרי אינטרנט שונים, הם מציעים בחבילה המעודכנת את הפתרון המקצועי והמדויק ביותר שקיים כיום המבוסס על מידע מדויק המתעדכן אחת לשבועיים.
את ההצטרפות לשירות ניתן לעשות דרך שירות הלקוחות של החברה, החנות המקוונת או למשתמשי אפלקציית iGo בסמארטפון - דרך חנות האפליקציות.
תוכנת הניווט "Mio maps" תציע החל מהחודש הבא עדכון חד פעמי למיקומי מצלמות המהירות ונקודת האכיפה בעלות של 30 שקלים.
חברת טלמפ הישראלית מוסרת שבאפליקציית הניווט Navigator הפעילה במכשירי הדור השלישי אצל 4 מפעילות הסלולר - סלקום, אורנג', פלאפון ומירס – עודכנו לאחרונה המיקומים של 44 מצלמות המהירות החדשות וברגע שמצלמות המהירות יכנסו לפעולה משתמשי התוכנה יקבלו התרעות ברגע שהם יתקרבו לאחת ממצלמות המהירות החדשות אשר יתווספו לשלל המצלמות הישנות שכבר מופיעות במערכת.
תוכנת הניווט החינמית "Waze" למכשירי סמארטפון שזוכה בשנתיים האחרונות לפופולריות גדולה בארץ כוללת מאז ומתמיד שלל דיווחים על ניידות משטרה, מכמונות מהירות ומצלמות קבועות. משתמשי התוכנה מדווחים שהמיקומים של מצלמות המהירות החדשות כבר עודכנו על ידי משתמשי האפליקציה.
Waze זוכה לא פעם לשבחים רבים על דיוק ההתרעות שעודכנו על ידי משתמשיה אך ניתן לציין שהיתרון הגדול שלה עלול, בשלב יותר מאוחר בו כבישי הארץ יהיו מוצפים במצלמות מהירות ועמודי דחליל, להיות גם לרועץ כי בקהילת משמשים כמו בקהילת משתמשים יש הרבה מאוד מידע אבל לא תמיד לגמרי אמין.