הסמארטפונים הפכו לחלק מאוד מרכזי בחיים של כולנו וגם ברכב מרבית האנשים מתקשים להיפרד מהתמכרותם למסך המרצד.
בניסיון להתמודד עם הבעיה הלא פשוטה הזו כמעט כל יצרני הרכב הבינו כי עליהם לצייד את הדגמים החדשים שלהם בקישוריות סלולרית רחבה ככל הניתן - מבלוטות' לשיחות, דרך מירור לינק המשכפל את הנעשה על מסך הנייד למערכת המולטימדיה ועד למערכות מתקדמות שמציעות סינרגיה מיוחדת עם אפליקציות ייעודיות המתאימות את הסמארטפון לשימוש ברכב.
עוד ב-mako רכב
יש חשמל באוויר? מסתבר שכן!
להיט בטוח? נעליים עם מנוע ב-1400 ש'
עם זאת, משום מה כמעט אף יצרן רכב לא ממש נתן את דעתו עד היום לצורך הנוסף שבעלי סמארטפונים נאלצים להתמודד עימו בכל יום - מציאת מקום להטעין בו את המכשיר שבאופן קבוע בשלב מסוים של היממה מתחיל לשדר אותות מצוקה מכיוון הבטריה. וכך איכשהו כמעט בכל רכב, מפיאט פונטו מקרטעת בת 20 שנה ועד מרצדס דנדשה, ניתן למצוא איזה צ'ופצ'יק זול שמתחבר לשקע המצת וכבל חצי קרוע שאמורים לספק אנרגיה למכשיר הצמא.
בניגוד לתחומים רבים בהם כל היצרנים בעולם מתאימים את מכשיריהם לסטנדרט אחיד (משקע החשמל הביתי, דרך חיבור זרם המצת ברכב ועד ל-USB) בכל הנוגע לשקעי הטענה ונתונים בסמארטפונים כל יצרן מרשה לעצמו לצאת עם שקע ייחודי ולעתים יצרנים (למשל באייפון של אפל) אפילו משנים בכל כמה שנים את השקע במכשיריהם. על כן, במצב הזה די מובן מדוע עד היום בכלי הרכב לא היה מענה לבעיית הטעינה של שלל המכשירים הניידים שלנו.
וכאן נכנסת לתמונה חברת Powermat הישראלית שפיתחה טכנולוגיה באמצעותה ניתן להטעין את הסמארטפון, כמו גם מכשיר ניידים קטנים שונים, ללא חיבור שום כבל באופן אלחוטי וכל שעל המשתמשים לעשות הוא להניח את המכשיר על משטח טעינה קטן והמערכת כבר תדע לזהות בעצמה את עוצמת הזרם הנדרשת, את מצב הסוללה ואת משך זמן הטעינה הדרוש. זמן הטעינה, אגב, מקביל לזמן הסטנדרטי עם חיבור למטען חוטי.
החברה הישראלית שפיתחה את הטכנולוגיה הוקמה בשנת 2006. ב-2011 היא החלה לשתף פעולה עם ג'נרל מוטורס שהחליטה להשקיע 5 מיליון דולר בזירוז תהליכי הפיתוח ועד כה משטח הטעינה החדשני שולב במספר מצומצם של רכבי הקונצרן מדגם שברולט וולט החשמלית. כעת, זמן קצר אחרי שב- Powermat החלו להתקין עמדות הטענה אלחוטיות בשולחנות בסניפי רשת בתי בקפה סטארבאקס ברחבי ארצות הברית, אנו מתבשרים שהחל מ-2015 משטחי הטעינה האלחוטיים יגיעו גם לכל רכבי קאדילק החדשים.
ה-ATS תהיה המכונית הראשונה בה הטכנולוגיה תשולב כבר בראשית שנת הדגם הבאה ובהמשך אותה שנה היא תמצא את דרכה גם ל-CTS הגדולה ולרכב הפנאי אסקלייד.
משטח ההטענה הייחודי יותקן בתא האחסון החבוי מאחורי קונסלת השליטה במערכת המולטימדיה במרכז הדשבורד שנפתחת בצורה חשמלית וישתלב עם ממשק ה-CUE של מערכת המולטימדיה המציע אפשרויות סנכרון ותקשור מגוונות עם הסמארטפון.