בשנים האחרונות כולם מדברים על כוכבי ריסוק, כריות אוויר, מרכבים מיוחדים להגנה על נוסעים ומערכות בטיחות מתקדמות למניעת תאונות אבל בעוד שאין ספק שנעשתה כברת דרך אדירה בשיפור רמת הבטיחות של נוסעי הרכב מסתבר שעדין קשה לנצח את הפיזיקה ומפגש בין מכונית השוקלת מעל לטון ונעה במהירות לבין הולך רגל לא יכול להסתיים בטוב.
אמנם בשנים האחרונות במבחני הריסוק הציבוריים החלו לבחון גם את רמת ההגנה על הולכי רגל, אך בדיקות אלו נעשות במהירויות נמוכות ביותר והציונים שמרבית המכוניות משיגות בהן נמוכים באופן משמעותי מהציונים המקובלים היום בתחום ההגנה על נוסעי הרכב.
וכך בעוד שהסטטיסטיקה העולמית מצביעה על ירידה דרמטית בכמות ובחומרת הנפגעים בקרב נוסעי המכוניות נראה שכמעט כלום השתנה במספר הולכי הרגל הנפגעים בדרכים.
וולוו, שתמיד הייתה בחזית העולמית בפיתוח מערכות בטיחות חדשות ובהטמעתן, שמה לה ליעד להגיע למצב בו עד שנת 2020 לא יהיו יותר הרוגים בתאונות ברכבי וולוו ומשקיעה בשנים האחרונות לא מעט מאמצים גם בתחום ההגנה על הולכי הרגל.
לפני שנתיים חשפה החברה, יחד עם השקת ה-S60 החדשה, מערכת המסוגלת לזהות הולכי רגל המתפרצים לנתיב הנסיעה ולבלום בעצמה ללא התערבות הנהג כדי למנוע פגיעה מסוכנת בהולך הרגל.
כעת, עם השקת ה-V40 בתערוכת ז'נבה, חושפת החברה כרית אוויר ראשונה מסוגה בעולם להולכי רגל.
מסתבר שבניגוד למה שנהוג לחשוב הפגיעה הראשונית של הרכב בהולך הרגל המתרחשת לרוב באזור הגפיים התחתונות היא פחות מסוכנת ודווקא הפגיעה השנייה, הנגרמת כשהגוף האנושי מועף בעוצמה אל עבר מכסה המנוע והשמשה הקדמית, היא המסוכנת ואת הנזק שבפגיעה הזו המערכת אמורה לצמצם.
בעזרת מספר חיישנים המותקנים בקדמת הרכב ועל מכסה המנוע המערכת יודעת לזהות פגיעה של הולך רגל במכונית ולפתוח כרית אוויר גדולת מימדים היוצאת מאחוריו של מכסה המנוע ומתנפחת על החלון הקדמי. הכרית אמורה לספוג חלק גדול מעוצמת הפגיעה ויכולה להפחית באופן משמעותי את החומרה של פגיעות ראש.