אחרי שלפני כחודש קראה ליותר מ-7 מיליון מכוניות בעולם לתיקון בשל תקלה במתגי הפעלת החלונות החשמליים, יצרנית הרכב הגדולה בעולם, טויוטה, מפרסמת היום קריאה לתיקון נוספת, הפעם לכ-2.77 מיליון מכוניות בעולם - מתוכן 3,700 בישראל - בשל חשש לתקלות אפשריות במערכת ההגה ובמשאבת המים במכוניות האמורות.
הקריאה כוללת 13 דגמים שונים שיוצרו בין השנים 2000-2012 כשעיקר המכוניות בריקול זה הן מהדור השני שלהפריוס ההיברידית שיוצר בין בשנים 2003-2009.
בישראל, כאמור, הקריאה מתייחסת ל-3,700 מכוניות, כולן מדגם פריוס מהדור הקודם. חברת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל, מסרה כי הקריאה הוכרזה על ידי טויוטה העולמית כחלק ממחויבותה של החברה לסטנדרטים הגבוהים ביותר ולמרות שלא דווחה בעולם אף תאונה המיוחסת לנושאים הקשורים בקריאה זו לתיקון.
עוד נמסר כי "הקריאה הוכרזה על מנת להבטיח את תקינותה של משאבת המים לקירור המערכת ההיברידית לאור חשש להתפתחות קורוזיה במנוע החשמלי המניע אותה.
בנושא עמוד ההגה, קיים חשש להיווצרות חופש מוגבר באזור החפיפה של העמוד והוא יוחלף במידה ויתגלה כי אכן התפתח בו חופש".
נציגי טויוטה בישראל מדגישים כי בארץ הקריאה מתייחסת רק לדגמי פריוס מהדור הראשון שהגיע לארץ (והשני בעולם) וכי הודעה בנושא תישלח ללקוחות אשר רכביהם נכללים בקריאת התיקון בהתאם לנוהל משרד התחבורה בנושא. בחברה מציינים גם כי הבדיקה והתיקון יתבצעו במרכזי השירות המורשים של טויוטה ברחבי הארץ, כמובן ללא כל עלות, וצפויים להימשך כשעה עד שעתיים.
בסך הכל ניתן לציין כי טויוטה קראה לאחרונה לכ- 10 מיליון מכוניות ברחבי העולם לתיקון ונראה כי 3 שנים לאחר פרשיית הדוושה המפורסמת ולאחת הפגיעה הקשה שהתנהלות החברה באותו מקרה גרמה למותג ולתדמית האמינות המוצקה שלו, נראה כי בטויוטה שינו גישה והחליטו שלא לקחת שום צ'אנסים במקרה של חשד לתקלות סדרתיות מכל סוג שהוא.