משטרת התנועה תגברה בחודשים האחרונים את מספר מצלמות המהירות והרמזור ברחבי הארץ ואפילו בתוך הערים כחלק מפרויקט א-3' השינוי במחלוקת עוד יותר את מספר התאונות. אך אם לא די בכך מסתבר שבשנה הקרובה נהגים שיבצעו עבירות בכביש יופתעו לגלות ש'האח הגדול' עוקב אחריהם גם ממעוף הציפור בעזרת בלון הצפלין החדש של משטרת התנועה.
בשבועות האחרונים ערכו במשטרת התנועה פיילוט כדי לבחון את הפעלתם של באופן מלא של מספר בלוני צפלין החל משנת 2013 הנפתחת מחר. צוות של שוטרים הוכשר להפעיל את הצפלין וזה נשלח לכמה קטעי כביש קטלניים בישראל.
הניסוי החל בכביש 31 שוקת-להבים שבנגב שגבה את חייהם של עשרות בני אדם בשנים האחרונות.
בלון הצפלין מכיל בתוכו מצלמות משוכללות ואמצעים טכנולוגים חדישים שמטרתם לאתר און-ליין את הנהגים שמבצעים עבירות תנועה חמורות (חציית קו הפרדה לבן, עקיפה מסוכנת והשתוללות בכביש) ומשדר את התמונות ישירות לשוטרי התנועה הנמצאים בסמוך לכביש שיכולים לאתר הנהג העבריין ולעצור אותו באופן מיידי.
במהלך שלב הפיילוט נעצרו עשרות נהגים שהופתעו לגלות שהצפלין תיעד את העבירות שביצעו ושידר אותם ישירות לניידות בשטח. במשטרת התנועה הגדירו את הפרויקט בהצלחה רבה ובמהלך השבועות הקרובים יוכשרו כמה צוותים שאמורים להפעיל בין שניים לארבעה צפלינים שמשטרת התנועה תרכוש בהתאם לתוכנית המפכ"ל, רב ניצב יוחנן דנינו ומפקד משטרת התנועה, ניצב ברונו שטיין להשקיע מאמצים ולהילחם בעבירות התנועה הקשות הגורמות לתאונות דרכים.
"עשינו פיילוט שהוכיח את עצמו והצליח מאוד. אנחנו נכשיר עוד כמה צוותים להפעיל את הצפלינים, ולמרות שמדובר בעניין לא פשוט מבחינה לוגיסטית הפרויקט הזה חשוב לנו מאוד כחלק מעבודת אגף התנועה למיגור עבירות תנועה חמורות באמת", טוען גורם בכיר באגף התנועה.
יצוין, כי בשנה האחרונה הייתה ירידה של עשרות אחוזים במספר ההרוגים בתאונות הדרכים בישראל יחסית לשנת 2011. במשטרה ממהרים לקחת חלק בהישג וטוענים "כי הירידה במספר ההורגים נזקפת בין השאר לזכות שוטרי משטרת התנועה שהנוכחות שלהם בכבישים הרתיעה את הנהגים".
עם זאת כאן ב-mako רכב אנחנו מדגישים כי רק שיפור מקיף בתשתית הכבישים והעלייה החדה ברמת הבטיחות של כמעט כל כלי הרכב המודרניים תורמים באמת לצמצום הקטל הנורא בכבישים.
>> דעה עצבנית: נזכור את 31 אלף האנשים שהופקרו למות על הכביש