אתם בהחלט מוזמנים לשטוף עוד רגע את העניים עם התמונות של המכונית היפהפייה שלפניכם - כי על הכביש לעולם לא תפגשו אותה.
לקראת תערוכת פרנקפורט בחודש הבא אופל חושפת את המונזה – מכונית התצוגה שתעמוד במרכז מתחם המותג בתערוכה החשובה במגרש הביתי.
זה אינה הפעם הראשונה שאופל משתמשת בשמו של מסלול המרוצים המפורסם באיטליה ובין השנים 1977-1985 ארסנל הרכבים של החברה אף כלל דגם בשם זה שהציע מרכב קופה על בסיס מכונית הסאדן הגדולה של החברה - האופל רקורד.
עם זאת למרות מימדים מכובדים עם אורך 4.7 מטרים ועיצוב בתצורת קופה לא נראה כי דגם הקונספט החדש מציג הומאז' למונזה המקורית.
עם צלילית נמוכה, יציבה רחבה וקווים מעוגלים ומודרניים המונזה מציגה פרונט שעושה חשק, צדודית שנראית תמיד בזרימה וכוללת, במקום צמד דלתות קונבנציונאליות, דלת ענקית אחת הנפתחת כלפי מעלה במה שמכונה בעולם הרכב דלתות שחף ואחוריים המשלבים בין קווים ספורטיביים לניחוחות של מרכב סטיישן שמתבטאים גם בתא מטען שימושי המסוגל להכיל 510 ליטרים.
ללא קורת B פתיחה של דלת השחף העצומה מאפשרת גישה נוחה במיוחד לתא הנוסעים המציע 4 מושבים מלאים ונפרדים בעיצוב ספורטיבי. הדשבורד מציג המשך של השפה העיצובית וכולל כמה מסכי מגע ומעט מאוד כפתורים.
יחידת ההנעה כוללת שילוב בין מנוע בנזין ליחידת הנעה חשמלית וזהה, ככל הנראה, לזו שנפגוש בדור הבא של השברולט וולט והאופל אמפרה עם מנוע 3 צילינדרים בנפח ליטר המסוגל לעבוד גם על גז טבעי ומנוע חשמלי חזק ויעיל יותר מזה שמשמש את החשמלית של ג'נרל מוטורס כיום.
באופל טוענים שהמונזה למעשה כוללת רמזים רבים ואלמנטים משפת העיצוב החדשה של המותג שנפגוש בדגמים הבאים של החברה, אך מניסיון העבר נראה שיהיה קשה מאוד למצוא קשר ממשי בין דגם הקונספט המרהיב למכוניות האפרוריות שמאפיינות את המותג.
אמנם אין ספק שבדרך ליצור סדרתי ידרשו התאמות שונות כמו מציאת פתרון הגיוני לכניסה לתא הנוסעים במקום דלת השחף עצומת המימדים, אך המציאות מוכיחה בשנים האחרונות שלצד רכבים בעיצובים שגרתיים ואפרוריים, הציבור בהחלט צמא לדברים קצת יותר נועזים ויצרני רכב, כמו ניסאן עם הג'וק, מאזדה עם ה-6 החדשה ואחרים שהחליטו להעז ולהפוך את דגמי הקונספט שלהם למכוניות ביצור סדרתי זוכים להצלחה לא מבוטלת.
>> כל החידושים שהוצגו בתערוכת פרנקפורט הקודמת