יצרנית רכבי הספורט האיטלקית מזראטי הצהירה לפני מספר חודשים בעת השקת מכונית הפאר שלו, הקוואטרופורטה, כי בשנת 2015 בכוונתה למכור כ-50 אלף מכוניות, פי שמונה מ-6,300 החתיכות שמכרה בשנה שעברה.
כדי להגיע ליעד השאפתני החברה הבינה שהיא חייבת להרחיב את היצע הדגמים שלה ולאחר הצגת הקוואטרופורטה היפהפייה והסופר יוקרתית, חושפת החברה רכב צנוע יותר בשם גיבלי ששם על הכוונת את מכונית הסאלון שנחשבת לטובה בעולם – ב.מ.וו סדרה 5.
עיצוב הגיבלי, כמקובל אצל החברה עם סמל הקילשון, מציג חזית כעוסה ואגרסיבית. מעבר לכך אין ספק שהגיבלי מציגה דמיון רב (מידי?) לאחותה הגדולה הקוואטרופורטה, עם שלושת פתחי האוורור מאחורי בית הגלגל הקדמי וקו חלונות גבוה היוצר מראה של קופה 4 דלתות. הישבן לעומת זאת גבוה יותר מזה של הקוואטרופורטה ומהווה את ההבדל העיצובי המשמעותי ביותר.
בתחום יחידות הכוח צפויים שני מנועי וי 6 בנפח 3.0 ליטר, האחד בנזין בעל מגדש טורבו אשר נחשף לראשונה באחות הגדולה ויוצע בשתי רמות הספק: 330 ו-410 כ"ס והשני, לראשונה בתולדות היצרן האיטלקי וכדי לענות לדרישות השוק האירופאי, ילגום סולר. שני המנועים ישודכו לתיבת הילוכים אוטומטית עם שמונה יחסים ויציעו גם אופציה להנעה כפולה קבועה המכונה Q4. בעתיד תוצע ככל הנראה גם גרסה ספורטיבית עם מנוע וי 8 בנפח 3.8 ליטר טווין טורבו שהוצג לראשונה בקוואטרופורטה החדשה כתשובה לגרסאות ביצועים מסדרות - M, AMG ו-RS של ב.מ.וו, מרצדס ואודי בהתאמה.
הגבלי נחשפת בתערוכת הרכב בשנחאי, מכיוון שהשוק הסיני הוא אחד היעדים המרכזיים עבור יצרן הרכב האיטלקי בדרך להתרחבותו הגלובאלית. בעתיד הקרוב מזראטי צפויה גם לחשוף, כפי שדיווחנו לכם בעבר, גם קרוס-אובר שיתחרה בב.מ.וו X5 ודומיו.
>> צפו: לקחנו סיבוב על פרארי 458