בשני העשורים האחרונים הוייפר של דודג' קנתה לעצמה מוניטין של מכונית כביש ברוטאלית, בלתי מתפשרת ויש שיאמרו אפילו מסוכנת, ממש כמו הנחש הארסי שעל שמו היא קרויה.
אבל משום מה דווקא הדור הנוכחי, שהוצג לפני כשנתיים וכולל שדרוגים רבים, מתקשה לעמוד מול המתחרות המודרניות ברשותה של השברולט קורבט החדשה.
היו שטענו שהוייפר הפכה מתורבתת יותר מקודמתה ואיבדה חלק מהאופי הייחודי לה, ואילו אחרים גרסו שלמרות יחידת כוח חזקה מאוד עם מנוע וי 10 בנפח 8.3 ליטר המפיק 640 כ"ס, ומאפשר לרשום מהירות מרבית של 322 קמ"ש והגעה למהירות תלת ספרתית בתוך 3.4 שניות, הוייפר נכשלה בניסיון להציג התנהגות כביש מלוטשת באמת כמו שאפילו לקוחות אמריקאים פטריוטיים מצפים לקבל במכונית הספורט במילניום השלישי.
בדודג' מקווים שהצבע הלא שיגרתי לרכב ספורט במימדים שכאלה ימשוך שוב את הלקוחות. לדברי החברה הצביעה הייחודית דורשת עבודה קפדנית ומדויקת בתהליך הנמשך כ-8 שעות לפחות. הוייפר הירוקה מצוידת גם בעזרים ספורטיביים כמו כנף אחורית בולטת, בולמי זעזועים אדפטיביים של בילשטיין ומערכת בקרת יציבות עם לא פחות מחמש דרגות התערבות שונות.
לנו הצבע הירוק דווקא מזכיר נחש ארסי אחר - ממבה ירוק ,החי באפריקה ונחשב לאתלטי ובעל יכולת לטפס בקלות על עצים, זאת להבדיל מנחש הוייפר (צפע) האמריקאי המגושם.
מעניין האם השינוי בצבע והתוספת האחרות יהפכו גם את הוייפר של קונצרן קרייזלר ליותר אתלטית וספורטיבית כמו המתחרה הגדולה שלה.
>> טירוף בפול גז: 12 רכבים עם 6,100 כ"ס במרוץ דראג עצבני