מיני מיינור (צילום: נעם וינד)
המיני המקורית: הסתפקה באורך של 3 מטרים|צילום: נעם וינד

בשנת 1959 כשהושקה המוריס מיני מיינור המקורית היא הדהימה את עולם הרכב בתכנון גאוני שאפשר להציע תא נוסעים מרווח (בהתאם לנהוג באותה תקופה) ל 4 נוסעים, במימדים זעירים שהתארכו ללא יותר מ305 ס"מ.
המיני מיינור או כמו שכולם כינו אותה, "מיני", הפכה לאייקון וסמל לסגמנט שלם של מכוניות צנועות מימדים שהציעו פתרון תחבורה זמין שאפשר תחבורה ברת השגה לשכבות רבות באוכלוסייה.

מעבר לתכנון המרחב הפנימי המבריק, המיני התאפיינה גם במראה שובה לב והתנהגות כביש מצוינת שיצרו לה קהל מעריצים נאמן.

מיני רוקט-מן
במיני החליטו לחזור לייצר מכוניות בגודל מיני

מיני עוברת ידיים

 בתחילת המילניום רכשה חברה ב.מ.וו הגרמנית את הזכויות על המותג והציגה בשנת 2001 אינטרפרטציה מודרנית למיני המקורית תוך כדי שמירה על מאפייני העיצוב העיקריים והתנהגות הכביש מלאת האופי שאפיינו את המקור. המיני בגלגולה החדש זכתה להצלחה גדולה ולקהל מעריצים נלהב אבל לא באמת נשארה במימדי מיני. צריך לראות את צמד המכוניות אחת ליד השנייה כדי להבין כמה השמינה המיני של שנות האלפיים לעומת המקור.מתוך שאיפה להרחיב את היצע הדגמים של המותג, בשנה שעברה בב.מ.וו ממש נסחפו והציגו את הקאנטרי-מן, מעין ג'יפון שכל קשר בינו לבין המיני הקטנטנה המקורית מקרי בלבד.

לא ברור עם היתה זו הביקורת שהחברה ספגה מצידם של חלק ממעריצי המותג או העלייה בפופולריות של מכוניות מנישת הקטנטנות, אבל בכל מקרה בתערוכת ז'נבה בחודש מרץ תציג מיני קונספט למכונית... בגודל מיני.

אין תמונה

מיני בגודל מיני

דגם התצוגה שזכה לשם רוקט-מן נמתח לאורך של 3.42 מטרים והוא קצר בלא פחות מ30 סנטימטרים מהמיני הנוכחית, אך עדיין ארוך בכ40 סנטימטר מהמיני המקורית.
חשוב לזכור שמדובר בדגם תצוגה ויש להניח שכמה מהמאפיינים הבולטים שלו כמו שימוש במרכב עשוי סיבי פחמן, צירי דלתות דו שלביים ייחודים, תא מטען הנשלף כמגירה ולוח שעונים תלת מימדי יעלמו מהדגם הסדרתי שעל פי השמועות צפוי להיות מוצג בטווח של שנתיים.

מאפיין ייחודי שאולי כן ימצא את דרכו לדגם הסדרתי היא בחירת תצורת מושבים מעניינת המציעה 3 מושבים מלאים ומושב רביעי צנוע מימדים "למקרה הצורך" לנסיעות קצרות.

אין תמונה

 בשלב זה החברה לא פרסמה פרטים באשר ליחידות ההנעה הצפויות להניע את המכונית הקטנה אך חשפה שבין הגרסאות תהיה גם גרסה שתסתפק בשלושה ליטרים של דלק ל-100 ק"מ. יש להניח שבעתיד גם תוצע גרסה חשמלית מלאה.

 הרוקט-מן צפוי להתחרות במכוניות קטנות ומסוגננות כמו גרסת הרטרו העכשווית של הפיאט 500 ומכוניות עירוניות יעודיות דוגמת סמארט וטויוטה IQ.

 

>> מיני קאנטרי-מן – ג'יפון מרשים במחיר מרשים במיוחד