אין תמונה
הצדודית של הדור החדש מזכירה יותר מתמיד את המקור מ-1938
כמעט עשור וחצי אחרי שפולקסווגן הציגה מכונית בסגנון רטרו המתבססת על דגם עבר של החברה ובמקרה זה אינטרפרטציה מודרנית לפולקסווגן חיפושית המיתולוגית, הציגה השבוע החברה הגרמנית, במקביל בתערוכות הרכב של שנחאי ושל ניו יורק, את הדור השלישי של החיפושית.

למרות שעברו לא מעט שנים מאז שפולקסווגן הציגה את החיפושית המודרנית והביאה לראשונה את בשורת הרטרו לעולם הרכב, החיפושית החדשה מזכירה מאוד בעיצובה את זו שהוצגה ב-1998 אבל למרות הדמיון מדובר במכונית חדשה לגמרי שמבוססת על פלטפורמת הגולף הנוכחית להבדיל מהחיפושית הקודמת שהייתה מבוססת על הדור הרביעי של הגולף וזכתה לשלל ביקורות צוננות במיוחד באשר ליכולותיה הדינמיות המוגבלות. בנוסף גם העיצוב המעוגל של הדגם המוחלף עורר לא מעט מחלוקות וזכה לזהות מגדרית ברורה כשנשים מאוד אהבו אותו ואילו גברים הרגישו בו מעט לא בנוח באשר לתדמית אותה הם משדרים.

אין תמונה
הדור השני קסם בעיקר לקהל נשי, בדור החדש הושקע מאמץ להעניק תחושת יוניסקס

כעת החיפושית החדשה מציגה מראה מעט ספורטיבי יותר עם גג נמוך ופחות ביצתי מבעבר הנמשך לאחור בתצורת קופה ונראה שגם גברים יצליחו להתחבר אליו. יהיו שיטענו שמראה הצדודית מזכיר יותר את הקווים של החיפושית המקורית שהוצגה ב- 1938.
בעוד שבמימד הגובה החיפושית התנמכה, ברוחב ובאורך דווקא המימדים תפחו, ב-15 סנטימטרים לאורך כללי של 4.3 מטרים, וב-8.5 סנטימטרים לרחוב של 1.8 מטרים. התפיחה הזאת, כך מבטיחים בפולקסווגן, תספק מרווח פנים משופר במיוחד במושב האחורי שהיה מאוד מוגבל בדגם היוצא. גם נפח תא המטען גדל משמעותית ביותר לכ-310 ליטרים.  

בעוד שבמכוניות באווירת רטרו שהוצגו לאחר החיפושית כמו הפיאט 500, המיני ואפילו הקרייזלר PT קרוזר אווירת הרטרו המשיכה מהעיצוב החיצוני גם אל החלק הפנימי, עיצוב הפנים של הדור היוצא של החיפושית היה אנמי למדי. אמנם נראה כי המעצבים ניסו לספק קריצה לדגם המיתולוגי עם לוח מחוונים שכלל מד מהירות בודד וגדול אך התחושה הכללית, למעט האגרטל המקורי לפרח מימין להגה, הייתה משעממת ופלסטיקית למדי. הדור החדש מציג קפיצה גדולה באיכות הכללית של התא אבל גם נטישה כמעט מוחלטת של עיצוב באווירת רטרו והתוצאה הסופית, מוצלחת כשלעצמה, מזכירה בעיקר דגמי פולקסווגן מהעשור השני של המילניום הנוכחי.

אין תמונה
אווירת הרטרו לא הגיעה אל תא הנוסעים

מתחת למעטפת אנו פוגשים את המכלולים והיצע המנועים של הגולף בנפחים שבין 1.2 ל-2 ליטרים ובהספקים שבין 105 ל-200 כ"ס שיהיו משודכים לתיבות הילוכים ידניות או DSG כפולות מצמדים אוטומטיות. הגרסה הבכירה תצויד, לבד ממנוע הגולף GTI, גם במכלולים אחרים מהדגם הספורטיבי כמו דיפרנציאל אלקטרוני מוגבל החלקה ומערכת מתלים ופליטה ספורטיביות.
הדגם החסכוני ביותר יצויד במנוע דיזל בנפח 1.6 ליטרים המוכר של סדרת ה  Blue motion המפיק 105 כ"ס, כשבשילוב מערכת עצור וסע יספק נתוני צריכת דלק ופליטת מזהמים מרשימים כמו שניתן לפגוש רק במכוניות היברידיות.
בשוק האמריקאי תשווק גם גרסה עם גיר אוטומטי רגיל שתצויד במנוע 5 צילינדרים ותיק המפיק 170 כ"ס וכן גרסה מיוחדת וספורטיבית במיוחד שתכלול את מכללי ההנעה והמנוע המפיק 265 כ"ס של הגולף R

אין תמונה
שילוב בין מראה רטרו לאלמנטים עיצוביים עדכניים

המכונית תיוצר, כמו החיפושית הקודמת, במפעלי פולקסווגן במקסיקו ושיווקה יחל בסתיו הקרוב. אמנם למרות הביקורות הצוננות גם החיפושית מהדור השני הציגה נתוני מכירות סבירים עם מעל למיליון יחידות ב-13 שנות יצורה, אך בפולקסווגן מקווים כעת שבשוק הרכב העולמי המשווע למכוניות מסוגננות ויוקרתיות במימדים קומפקטיים, החיפושית בדורה השלישי תצליח יותר מקודמתה ואף תצליח לגנוב לקוחות מהמתחרה הגדולה, ה"מיני" של ב.מ.וו.


צפו: ההיסטוריה של החיפושית

>> המפגש השנתי של מועדון החיפושיות המקומי