אלפא גלוריה
את העיצוב ניתן לסכם במילה אחת - מדהים
באולמות התצוגה של אלפא רומיאו מסביב לגלובוס ניתן למצוא כיום רק שני דגמים בלבד - ג'ולייטה ומיטו. אמנם שתיהן נראות מצוין וגם מציגות שיפור משמעותי באיכויות הייצור לעומת העבר, אבל הן מתקשות להחזיק לבדן את המותג עמוס התהילה שכל חובב רכב שומר לו פינה חמה בלב, במיוחד בעידן בו המתחרות עשו כברת דרך עיצובית ולא מתביישות להציג את חיטוביהן אל מול האיטלקיות ממילאנו.

באלפא הבינו שצריך דחוף לרענן את השורות ולהתחיל ברנסנס ועד שהג'וליה, מחליפת ה-159 המרהיבה, תוצג, בחברה מתכוונים לעורר את התשוקה של חובבי המותג עם ה-4C קופה שגרסת הייצור שלה תושק בתערוכת ז'נבה וגם עם מצטרפת מפתיעה העונה לשם גלוריה.

גלוריה היא מכונית קונספט יפהפיה בתצורת קופה שכשמה כן היא - אמורה להחזיר לחברה את תהילת העבר, לפחות בכל הנוגע לעליונות העיצובית.

לא נכנס כאן לתיאור העיצוב של גלוריה משום שאנו בטוחים שרק נעשה לו עוול ואנו ממליצים לכם להביט שוב בתמונות ולתהות מדוע לאלפא תמיד מצליח לפגוע בול במקומות הנכונים בעוד שהמתחרים מתאמצים אבל בכלל לא מתקרבים לכיוון.

נדווח גם על מימדים מרשימים של 470 ס"מ בין הפגושים, 192 ס"מ בין המראות, 132 ס"מ של גובה ו-290 ס"מ של בסיס גלגלים הממקמים את גלוריה בטריטוריה של מכוניות כמו אודי A5, מרצדס E קופה וב.מ.וו סדרה 4 (סדרה 3 קופה בעבר) ומרמזים על כוונה של אלפא להתחרות בשוק מכוניות ה-GT היוקרתי.

עדיין לא ברור באיזה מנועים תצויד גלוריה או באם דגם הקונספט יהפוך לסדרתי, אך מקורת בקונצרן פיאט רומזים שיחד עם הג'וליה הגלוריה עשויה לשחק תפקיד חשוב בהתרחבות בגלובלית של המותג והחדירה לשוק האמריקאי והסיני ואף לא פוסלים שילוב של מנועי וי 6 ו-וי 8 עם בין 400 ל-500 כ"ס תרומת מזארטי.

 

אלפא גלוריה
האם באלפא יחליטו להפוך את דגם הקונספט לסדרתי?

>> אלפא תציג ספיידר חדשה שתתבסס על הדור הבא של המאזדה MX-5 מיאטה